Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 46 van de 75 EersteEerste ... 36444546474856 ... LaatsteLaatste
Resultaten 451 tot 460 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #451

    Standaard De temperatuur in Florida in juli en augustus.

    Beste forumgebruikers,
    Wij willen volgend jaar in de zomer naar Orlando e.o.
    Ik lees veel over de hitte etc. in de zomer maar tegelijkertijd zie ik toch ook veel reisschema's voor die periode.
    Mag ik hieruit opmaken dat het toch goed te doen is?
    Alvast bedankt.

  2. Top | #452
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: De temperatuur in Florida in juli en augustus.

    Het is er in de zomermaanden heet en vochtig. Praktisch dagelijks een hoosbui (meestal van korte duur).
    Dat je veel reisschema's ziet voor deze periode komt omdat velen toch aan de schoolvakanties gebonden zijn.
    Kijk hier eens voor de vooruitzichten:
    http://www.weather.com/weather/tenda...+USFL0248:1:US
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  3. Top | #453
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2011
    Locatie
    Namur
    Berichten
    141

    Standaard Re: De temperatuur in Florida in juli en augustus.

    Die weersvoorspellingen jagen je wel schrik aan. Het zit echter zo: Als er een half uurtje regen is voorzien, dan staat er regen op de voorspelling. Als er risico op onweer is, dan staat er onweer op de voorspelling.
    's morgens is het meestal heel zonnig. In de namiddag bijna zeker een onweer of een bui.
    DUS: Plan je activiteiten 's morgens en ga in de namiddag shoppen.

  4. Top | #454
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: De temperatuur in Florida in juli en augustus.

    Vragen over het weer zijn altijd lastig. Het weer wil namelijk wel eens wat wisselvallig zijn. De vraag blijft natuurlijk wie bepaalt of iets 'te doen' is als de temperatuur en de luchtvochtigheid oplopen. Het is en blijft in de regel gewoon een kwestie van aanpassen; niet voor niets zie je de locals tussen 12:00 en pakweg 16:00 helemaal niet buiten. Ze zoeken de airco op of blijven in de schaduw. Geen gek idee als je bedenkt dat de UV waarden daar tot boven de 10 kunnen oplopen, waardoor je lelijk kunt verbranden.

    Overigens is het niet alleen de temperatuur die sommigen er van weerhoudt om in de zomermaanden naar Florida te trekken. Tijdens de dagelijkse buitjes wil het nog wel eens een beetje onweren. Florida kent de meeste onweersbuien van de USA:

    • 1,414,284 strikes per year with an average of 24.7 per square mile.
    • Five fatalities in 2012. A total of 32 since 2006.
    • 463 deaths from 1959-2011, which is the most of any state.
    • Based on a study by Ashley and Gilson in 2009, Florida also had 10 of the top 15 metropolitan areas with the most lightning fatalities per square mile from 1959-2006.
    • Meteorological factors: The close proximity of both Gulf of Mexico and Atlantic moisture make the Sunshine State a breeding ground for thunderstorms. During the summer, sea breeze fronts are a prolific producer of thunderstorms each afternoon. From late fall through winter and early spring, cold fronts slicing through the state can bring bouts of storms from time to time
    Verder kan je in de zomermaanden te maken krijgen met tropische stormen. Dan houden de buien wat langer aan, maar meestal droogt het na een dag of drie wel op. In het ergste geval passeert er een hurricane waardoor de kuststreken en de lager gelegen gebieden geëvacueerd kunnen worden. Tornadoes komen veelvuldig in Florida voor, maar juist niet gedurende de zomermaanden.

    Dit alles weerhoudt toeristen er niet van om ook gedurende de zomermaanden gewoon naar Florida te reizen. De Disney Crowd Calender staat vanaf nu tot medio augustus niet lager dan 8, wat zoveel betekent dat men er met de bekende bruine benen buiten hangt.......Met een beetje goeie planning is er ook in deze warme maanden best wat van een Florida-vakantie te maken. Maar persoonlijk vermijd ik de zomermaanden en kies ik liever voor de late herfst, de winter en het vroege voorjaar.........



  5. Top | #455
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    En de verwachting voor de komende week in midden Florida?

    Warm. Vochtig. Heet. Iedere dag een Florida-bui: heftig en kort. En dan weer warm, heet en vochtig.


    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #456
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Weinig verandering de komende week. MOOI!!


    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #457
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: De temperatuur in Florida in juli en augustus.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Maar persoonlijk vermijd ik de zomermaanden(...)
    En zo ieder zijn meug. Ik hou van het onstuimige regenseizoen, misschien niet altijd even comfortabel maar die knallende onweersbuien vind ik geweldig. Soms kun je ze gewoon zien ontwikkelen. Favoriete bezigheid: de bui naar ons toe kijken. En dan met een stoeltje in de garage of op de veranda - adhankelijk van de windrichting - naar het onweer kijken. Ge-wel-dig.

    En dit hete natte tropsiche klimaat is een ZEGEN voor mijn lijf. Mijn door artrose aangevreten gewrichten en rug zijn hier op vakantie. Aah, die 5 weken achter elkaar geen pijn bij het lopen...

  8. Top | #458
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    "Heavy rains and flooding were reported throughout South Florida Wednesday morning."

    Watersnood in sommige delen van zuid Florida.
    Wie is er nu en plaats een paar foto's?



    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-07-13 om 15:54.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #459
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    En deze weerman legt het nog even duidelijk uit: Veel regen in de onderste helft van Florida.

    http://on.fb.me/18nCIeg

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #460
    Regelmatige Bezoeker mwest's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    33

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    Jeetje jongens (en meisjes) een beetje regen is niet erg maar hier word je niet vrolijk van, ik volg het weer zo'n beetje sinds wij in april zijn geweest (toen hadden we ook al behoorlijk wat donkere wolken) maar het wil maar niet echt goed worden lijkt het wel.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •