Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 31 van de 75 EersteEerste ... 21293031323341 ... LaatsteLaatste
Resultaten 301 tot 310 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #301
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: September op de Keys: geschikt foto-weer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus Bekijk Berichten
    Daarnaast wordt er voor dit jaar weer een zwaar orkaanseizoen voorspelt. Zou me niets verbazen als dat ook gaat uitkomen. Het jaar zit tot op heden vol extremen.
    Het is juist extreem als die orkanen in Nederland komen en niet in Florida, na 2005 is het juist hier extreem geweest met nauwelijks enige vorm van orkanen.
    Als er orkanen komen is het eigenlijk (klinkt vreemd, weet ik) heel normaal voor Florida.
    Ben er wel heel gelukkig mee als ze niet komen.

  2. Top | #302
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Londerzeel, BELGIUM
    Berichten
    94

    Standaard Re: September op de Keys: geschikt foto-weer?

    Ach, niemand kan het weer voorspellen uiteraard.
    Mijn ervaring in juni vorig jaar leerde me: blauw lucht tot +/-14 à 15u, daarna komen er wat wolkjes. Rond 16u à 16u30 hangt de lucht vol wolken en dondert er aardig wat water naar beneden.
    Na 17u klaarde het dan doorgaans weer op.
    Ik maak me de bedenking (gezien het belang van de fotootjes op onze volgende reis), dat we deze misschien beter uitstellen tot na de winter (april of zo).

  3. Top | #303
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: September op de Keys: geschikt foto-weer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcelg Bekijk Berichten
    Het is juist extreem als die orkanen in Nederland komen en niet in Florida, na 2005 is het juist hier extreem geweest met nauwelijks enige vorm van orkanen.
    Als er orkanen komen is het eigenlijk (klinkt vreemd, weet ik) heel normaal voor Florida.
    Ik doelde eigenlijk op de extremen die er dit jaar al in de VS zijn geweest. Maar je hebt op zich gelijk. Elk jaar wordt er een actief seizoen voorspeld en valt het, gelukkig voor jullie, achteraf mee. Hopelijk blijft het dit jaar ook weer rustig.

  4. Top | #304
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: September op de Keys: geschikt foto-weer?

    Voor 2005 waren de oktober maanden waardeloos, daarna zijn ze prachtig geweest, zoals april, ik heb steeds meer de neiging om tegene mijn vrienden en familie uit Nederland te zeggen kom maar in oktober.
    Maar ja zal je zien dat er iemand komt en veranderd het weer om dat er niets meer te voorspellen valt, daar lijkt het tenminste op.

  5. Top | #305
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: aan de mensen die nu in Orlando zitten: hoe is het weer?

    's ochtends nevelig en broeierig maar slechts 20% regenkans voor deze week.
    Temperaturen rond 90F.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  6. Top | #306
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: aan de mensen die nu in Orlando zitten: hoe is het weer?

    Wat de sombere weersvoorspellingen betreft geldt dat die zeker niet betekenen dat het de hele dag somber is en regent of miezert zoals in NL. In tegendeel zelfs. Ik geloof dat ik rustig kan zeggen dat er (veel) meer zonneschijn is dan regen, maar als het regent is het vaak een korte en hevige tropisch regenbui.
    Laatst gewijzigd door ekkie50; 27-05-10 om 15:19.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  7. Top | #307
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    74

    Standaard klimaat januari en februari

    Hallo,

    Wie is er wel eens in januari en/of februari in Florida geweest en kan mij iets vertellen over de gemiddelde temperaturen in die periode?
    Vorig jaar zijn we in juni geweest, maar aankomende winter willen we graag een week of 2 a 3 naar een plek waar het goed vertoeven is qua temperatuur......

    Groetjes, Ingrid

    <<Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over het weer in FL>>
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-05-10 om 15:04. Reden: zie bijschrift

  8. Top | #308
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: klimaat januari en februari

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ieniminie Bekijk Berichten
    kan mij iets vertellen over de gemiddelde temperaturen in die periode?
    Hi Ingrid,

    voor de gemiddelde temperatuur kijk je misschien het best hier . De gemiddelde maximumtemperatuur is overigens 22 graden, maar ja wat heb je aan de gemiddelde temperatuur? Het kan in die maand ook gemakkelijk een paar dagen zo vriezen dat je 's morgens de ruiten schoon moet krabbelen.........Het record staat op -7 maar 31 graden komt ook voor. Al met al is de maand januari een aantrekkelijke, vrij drukke maand. Veel snowbirds uit de koude staten komen een paar weken naar the sunshine state.



  9. Top | #309
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard februari, wel of niet gaan.............

    Zucht, we wilden in februari 2 weken naar Florida gaan. Dat wil zeggen, 1 week orlando en 1 week cruise (de westelijke).
    Maar nu lees ik zo her en der (bijv in de reisverslagen van Gerrit, waarvoor mijn dank :wink:, zijn erg leuk om te lezen) dat het weer in februari best heel koud kan zijn. En dan zelfs dus tot vriezen aan toe.
    Bah!
    Wat moet ik daar nou mee.
    Wij gaan altijd rond de meivakantie, maar zijn ook al eens in augustus en oktober geweest. Altijd flink warm dus.
    Dus gaat de "kou" ons dan niet tegenvallen?
    Is die cruise dan nog wel leuk? (waren vorig jaar in de meivakantie op cruise)
    Kan me voorstellen dat Castaway Cay toch heel anders is als het niet zo warm is.
    Ik heb wel overal de gemiddelde temperaturen in februari gevonden (en ook van de vorige jaren) maar hoe moet ik dat nou zien. Hoe warm is 22 graden in Orlando als je het vergelijkt met hier in Nederland? (is het dan zoiets als de temperaturen wat je nu hebt?)

    Hoop graag wat ervaringen te horen, want of ik zoek niet zo goed, of er is niet zoveel over te vinden....................

    :sad: zet wel een beetje een domper op de vakantieplannen........

  10. Top | #310
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: februari, wel of niet gaan.............

    Temperatuur ligt in februari tussen de 11 en de 23 graden. Het kan 's avonds erg afkoelen. Nu vind ik dat persoonlijk best lekker maar het water wordt niet echt warm. En op Castaway Cay kom je toch om te zwemmen denk ik..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •