Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 19 van de 75 EersteEerste ... 917181920212969 ... LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 190 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #181
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    25

    Standaard Re: Het weer (ondanks Fay)

    Wij gaan ook zondag, maakte me ook al zorgen, maar het schijnt dat ze standaard onweer voorspellen rond deze tijd, maar dat het in de praktijk vaak gewoon mooi weer is, met eind vd. dag een bui...

    It is normal in Florida for the forecast to call for showers every day during the summer months - those of us who live here consider "scattered showers" to just about equal "sunny" anywhere else!
    NYC 1995, 1997, 2000, 2003, 2007
    Westcoast 2005, Eastcoast 2007
    Florida 2002 Florida zomer 2008
    Japan 2009

  2. Top | #182
    Vaste Bezoeker BroWorld's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Berichten
    100

    Standaard Re: Het weer (ondanks Fay)

    Idd, maak je niet al te veel zorgen, door de warmte ontstaat er op het einde van de dag meestal een goede bui, even plensen en daarna is het gewoon weer goed.

  3. Top | #183

    Standaard Re: Het weer (ondanks Fay)

    Het regent inderdaad bijna elke middag (meestal rond 17:00/18:00) in florida, even een heftige bui en dan komt de zon weer door. Het komt maar zelden voor dat het langere tijd blijft regenen.
    Dus reken maar op veel warmte en zon , en af en toe in de late namiddag een heerlijk verkoelende regenbui.

    Grtz,

    Hans

  4. Top | #184
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    50

    Standaard Re: Het weer (ondanks Fay)

    Wij zitten op dit moment in Kissimmee. Wij zijn maandagavond hier aan gekomen. Dinsdag heeft het de hele dag geregend en de hele dag bewolkt, maar buiten is het gewoon aangenaam weer. M.a.w. je kan gewoon in korte broek en t-shirt lopen. Het is hier in centraal Florida op dit moment geen strand weer gezien de tropical storm. Het waait nogal hard aan het strand. Maar ik denk dat dat afhankelijk is waarvan Florida je zit. Er wordt trouwens volgens de weerberichten hier beter weer verwacht vanaf het weekend. Wat ik nog wil toevoegen is dat idd iedere dag wel een buitje te verwachten valt. Maar een bui/regen hier is niet te vergelijken met het regenweer in Nederland. Heel ander klimaat. Wij gaan nu naar de premium Outlet, lekker shoppen!!

  5. Top | #185
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: Het weer (ondanks Fay)

    Lees net op CNN dat ze het een "boomerang" storm noemen. Ze verwachten dat Fay weer terugkomt en dan langs de kust zal gaan.(welke kust weet ik eigenlijk niet ).

  6. Top | #186
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Locatie
    Clermont, FL, USA
    Berichten
    21

    Standaard Re: Het weer (ondanks Fay)

    usa66: even vermelden dat Fay allesbehalve voorbij is!! integendeel, we hebben idd te maken met een "boomerang" storm. Fay vordert op dit ogenblik met een snelheid van ongeveer 4 mph (je loopt sneller) en volgt de kustlijn van de oostkust. verwacht wordt dat ze tegen de avond terug inland zal gaan en terugkeert naar de golf van Mexico. Orlando blijft gespaard van echt noodweer, rukwinden en regen zijn aan de orde van de dag, Disney is open, seaworld, discovery cove en aquatica gesloten. Gevreesd wordt echter dat als Fay terug boven de golf komt in gebied van warm water ze terug in kracht zal toenemen en de westkust kan terroriseren als hurricane wat ze tot nu toe niet geweest is. het is dus allesbehalve voorbij, maar dat is nu eenmaal de prijs die we betalen om in de "Sunshine State" te leven. i will keep you posted vanuit Clermont, FL

  7. Top | #187
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Het weer (ondanks Fay)

    Mod Michael66:
    Reacties over de hurricanes als Fay kunnen beter in het centrale topic over Hurrican season 2008 worden geplaatst.

    Zodra een hurricane of tropical storm voorbij is neemt het gebruikelijke Floridiaanse weer zijn/haar in. Dat betekent in het huidige seizoen meestal zo'n 30-32 graden (of warmer) met af en toe een forse bui en de gebruikelijke scattered thunderstorms. Daar kun je dus op rekenen buiten de "buitengewone" dagen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-08-08 om 20:21.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #188
    Regelmatige Bezoeker usa66's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Assen
    Berichten
    31

    Standaard Re: Het weer (ondanks Fay)

    Dat stel ik op prijs Flogofex! Ik had de hele dag een radiozender van Orlando opstaan (internet) en ik hoorde ook al dat Fay heel langzaam rondtrekt..
    Maar gezien de andere reacties over het weer in Florida kan ik dus mijn regenjas thuis laten en de teenslippers inpakken! Een regenbuitje met daarbij 32 graden zal inderdaad verfrissend zijn...

  9. Top | #189
    Vaste Bezoeker Leentje's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Westerlo - België
    Berichten
    59

    Standaard Re: Het weer (ondanks Fay)

    Euhhh... ik wil je niet ontmoedigen, maar ik zou als ik jou was toch ook maar die regenjas inpakken. Wij zit momenteel ook in Orlando, het is ondertussen al de 7e keer dat ik Florida ben, en heb er in totaal al zo'n 4 maand verbleven (in zowat alle seizoenen: januari, april, mei, juli, augustus, september en december). Meestal is het idd zo dat het bij een bui blijft en die lekker verfrissend is. Heb voordien op al die tijd nog maar één keer meegemaakt dat het een hele dag aan een stuk heeft geregend... tot Fay langskwam... het regent hier al 2d bijna ononderbroken, ik geef niet om een plensbui, maar dit is niet leuk meer. Het mag dan buiten nog wel warm zijn (al is het hier ondertussen wel enkele graden afgekoeld), maar als je nat ergens binnen moet, bevries je bijna van de kou van de airco. Dit weer moet toch niet te lang meer duren. Morgen hebben we alvast een half dagje Disneyquest gepland en zwemmen in Blizzard Beach (nat zijn we toch), en proberen er ondanks het miezerige weer toch het beste van te maken. Maar ik hoop toch dat Fay snel weer de biezen neemt en de regenwolken stilaan weer plaats kunnen maken voor de zon.
    Dit weer is weliswaar een uitzondering, maar je moet maar net de pech hebben dat je er in zit, en dat weet je nooit op voorhand, dus voor alle zekerheid toch maar best die regenjas meenemen...

  10. Top | #190

    Standaard Wat te doen bij slecht weer?

    Hallo Allemaal,
    Woensdag 8 oktober vertrekken wij naar Florida en zijn nu al een beetje bezig met ons vakantieplanning....
    Wij hebben het plan om die donderdag naar Clear water beach (golf van mexico) te rijden, maar wat te doen als het veel regent?
    Uiteraard kunnen we dan ook naar de kust rijden maar is minder mooi dan met mooi weer...
    We zitten in de buurt van Orlando;Heeft iemand een leuk indoor idee?
    Dank je wel!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •