Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 18 van de 75 EersteEerste ... 816171819202868 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #171
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Het weer in oktober

    De temperatuur kun je hier vinden: FAQ: Het weer in Florida
    Over het Hurricane Season vind je hier meer: http://www.aoml.noaa.gov/hrd/tcfaq/G1.html

    The Atlantic hurricane season is officially from 1 June to 30 November. There is nothing magical in these dates, and hurricanes have occurred outside of these six months, but these dates were selected to encompass over 97% of tropical activity. June 1st has been the traditional start of the Atlantic hurricane season for decades. However, the end date has been slowly shifted outward, from October 31st to November 15th until its current date of November 30th.
    The Atlantic basin shows a very peaked season from August through October, with 78% of the tropical storm days, 87% of the minor (Saffir-Simpson Scale categories 1 and 2 - see Subject D1) hurricane days, and 96% of the major (Saffir-Simpson categories 3, 4 and 5) hurricane days occurring then (Landsea 1993). Maximum activity is in early to mid September. Once in a few years there may be a tropical cyclone occurring "out of season" - primarily in May or December. (For more detailed information, see Subject G12 - "What is my chance of having a tropical storm or hurricane strike by each month?")
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #172
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Het weer in oktober

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door remco n. Bekijk Berichten
    Ik ga in oktober naar Florida nu hoor ik van collega's allerlei verhalen over Orkanen etc maar hoe is het weer over het algemeen in die maand ?
    Wat is de temperatuur en hoe groot is de kans op die bewuste orkanen.........?
    Laat je maar niet bang maken, het valt mij op dat collega's / kennisen, altijd met dat soort verhalen komen.

    Goed er is een kleine kans dat je een orkaan mee maakt, en ja, het zou zo maar kunnen dat er een boom op je huurauto valt.

    Als er al een orkaan komt, word je wel verteld wat je moet doen.
    (receptioniste in hotel, buren van je villa)

    sja, en wil je helemaal geen risico lopen, dan gewoon thuis in bed blijven liggen (hopelijk valt het plafond dan toevallig niet naar beneden )
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  3. Top | #173
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    50

    Standaard Re: Het weer in oktober

    Maak je maar niet druk want in Nederland heb je ook tornados ,de natuur is zoiezo van slag over de hele wereld dus de maanden dat zoiets kan gebeuren die zijn het juist niet.Kijk naar Italie vorige maand hagelstenen zo groot als tennisballen dat verwacht je ook niet ,en dan vorige week in friesland waar hele huizen zijn weggewaaid.Volgens mij zit je in Florida nog het beste.

  4. Top | #174
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    90

    Standaard Re: Het weer in oktober

    De afgelopen jaren meerdere malen in oktober/november in Florida en Georgia geweest, geen orkaan gehad !! Maak je dus niet te druk, er is natuurlijk altijd een kans, maar die blijft in oktober toch echt wel klein.
    Kortom gewoon lekker op vakantie gaan !

  5. Top | #175
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Re: Het weer in oktober

    Wij gaan ieder jaar in Oktober naar Florida en hebben maar 1x een orkaan over ons heen gehad en dat was Wilma in 2005. Er kan wel een een tropische storm voorbij razen en die zal dan ook flink wat regen dumpen maar die buien zijn maar kort en de temperatuur zal nooit flink zakken dan. Verleden jaar lag de gemiddelde temperatuur tuusen de 27 en 32 graden.
    Ook dit jaar gaan wij weer in Oktober. Wanneer ga jij precies ?
    Ik kan je, zoals vele met mij, maar 1 raad geven.....gewoon lekker gaan en genieten. Ook al krijg je een orkaan op je hoofd, geniet ervan ! Spannend en je hebt het er later nog vele keren over op verjaardagen enzo ;-)

    Walter

  6. Top | #176
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Re: Het weer in oktober

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylly Bekijk Berichten
    Nu gaan we in september, want ik vond vorig jaar het weer ook niet zo denderend in oktober, ik ben nogal een koukleum en ik liep overal met een vest aan
    Koud in Oktober ???? Ik loop elke dag in zomerkleding en mijn meegenomen zomerjack blijft altijd aan de kapstok hangen. Je lijkt wel een echt Floridiaan die zegt dat er een koufront is als de temperatuur onder de 25 graden komt.... ;-)

  7. Top | #177
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    57

    Standaard Re: Het weer in oktober

    Voor wie een beetje wil vergelijken wat voor weer het precies is geweest eerdere jaren op de data van je vakantie kan op de volgende link terecht (voor wie het nog niet wist) :

    http://www.wunderground.com/history/airport/KORL

    Gaat terug tot 1996.
    Laatst gewijzigd door RCRC; 14-08-08 om 07:46.
    ------------------------------------------------
    Nog tot onze eerste Florida Trip...Pfff, nog zó lang!? [-o<
    ------------------------------------------------

  8. Top | #178
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    24

    Standaard Re: Het weer in oktober

    wij hebben in oktober 3 dagen achter elkaar hevige regenbuien en wind gehad, maar de temperatuur was gemiddeld 25 graden.
    na deze 3 dagen hebben we prachtig en warm weer gehad.
    Ik vind het een ideale reistijd eind oktober.

  9. Top | #179
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Het weer in oktober

    Wij hebben 3 jaar geleden 6 dagen meer dan 30 graden gehad en jelemaal geen regen...
    Zo zie je maar weer dat het ieder jaar weer kan verschillen.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  10. Top | #180
    Regelmatige Bezoeker usa66's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Assen
    Berichten
    31

    Standaard Het weer (ondanks Fay)

    Beste mensen,
    Zondag a.s. gaan we....
    Ik bekijk dagelijks het weer in Florida, en heb hurricane Fay nauw in de gaten gehouden. Nu deze (bijna) voorbij is ben ik benieuwd naar het weer voor de komende tijd. Op 'wunderground' vind ik de vooruitzichten nou niet geweldig; geen zonnetje te bekennen, wel is het warm (32gr) maar bij elke dag staat er een wolkje en kans op regen. Dit is onze 1e zomervakantie daar, dus weet niet wat ik kan verwachten...
    Wie (lui die daar nu zijn bv) kan me zeggen of we gewoon standweer kunnen verwachten, of dat we een paraplu moeten aanschaffen de 1e dag..
    Bytheway..jammer voor die mensen die wel Fay hebben moeten meemaken...



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •