Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 54 van de 75 EersteEerste ... 444525354555664 ... LaatsteLaatste
Resultaten 531 tot 540 van de 744

Onderwerp: Het weer in Florida / weersverwachting

  1. Top | #531
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: weer in Florida

    Wij lopen in de winter ook altijd in korte broek 's avonds, maar moet daarbij wel zeggen dat we nooit noordelijker gaan dan de lijn Naples - Boca Raton. En vaak is het in Orlando wel een stukje frisser.

  2. Top | #532
    Regelmatige Bezoeker Suus's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Schiedam, ZH
    Berichten
    39

    Standaard Re: weer in Florida

    Wij zijn in september geweest, warm en vochtig, maar aan de andere kant, een airco is snel opgezocht.
    We hebben een hoop gedaan, veel parken, maar op tijd zitten en wat gegeten en gedronken, maar op maar één dag na, maar toen was ik al niet lekker, en had ik heel slecht geslapen die nacht, eigenlijk geen enkele dag last gehad van de hitte.
    Ons YouTube-kanaal: TROJ TV
    Onze avonturen: BLOG

    "Love's the only rule"

  3. Top | #533
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: weer in Florida

    Hi Sandra, het is natuurlijk wel een subjectieve vraag, wat de een te doen vindt, vindt de ander veel te warm.
    Ik kan er ook niet zo goed tegen, maar met een paar handigheidjes is het best te doen.
    Wij zijn in de zomer van 2013 naar Orlando geweest en ik vond parkbezoeken bijna niet te doen. Het beste kun je dan 's ochtends bij opening gaan tot ca 13:00 of vanaf 17:00 als de ergste hitte voorbij is. Daarentegen zijn de waterparken wel weer super om te bezoeken.
    In de zomer van 2014 zijn we 3 weken naar de westkust geweest van Florida. Hier zijn de temperaturen vaak een stuk aangenamer met een verkoelend windje, maar uiteraard ook ca 35gr.
    Verder zijn alle Malls, hotels, huizen, auto's etc allemaal airconditioned en kun je toch een hoop doen. Ik zou het er niet om laten in ieder geval!
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  4. Top | #534
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    431

    Standaard Re: weer in Florida

    Hoi, ook wij kunnen alle vier slecht tegen de warmte (25 graden is prima maar hoger is puffen) maar gaan toch weer voor de derde maal op rij naar Florida. Zoals Esther al aangeeft zijn de parken (op de waterparken na) alleen smorgens tot 12.00 en na 17.00 te doen. Wij kiezen er bewust voor om de volledige periode aan zee te zitten (Cape Caneveral, Dunedin en Naples) met het zee windje en in de zee is het prima uit te houden waarbij we ook aan zee de ochtend en avond actief zijn en de middag gebruiken voor mall bezoek, bioscoop, filmpje kijken etc.

    Los van de warmte vinden wij de vakantie in Florida het hoogtepunt van het jaar en gaat het erom dat je bewust bent van de beperkingen (in de middag dingen doen in het park of op het strand liggen is onverstandig) dit is afdoende om een geweldige tijd te hebben in Florida en ook wij vinden drie weken minimaal.

  5. Top | #535
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    62

    Standaard Re: weer in Florida

    Ik ben in november, januari, april en juli geweest. In juli ga ik nooit meer, echt te warm vond ik. De andere seizoenen zijn perfect, waarbij het in januari soms wel eens te fris was om lekker bij het zwembad te liggen. In november hadden we geluk, toen was het bijna altijd 30 graden.

  6. Top | #536
    Florida Groupie Bieg's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Locatie
    Noord Holland / Windermere, Fl
    Berichten
    387

    Standaard Re: weer in Florida

    Wij gaan regelmatig door het jaar heen maar wij vinden het in de zomer ook best uit te houden. In Nederland heb ik het al niet meer als het +25 graden is. Voldoende drinken is belangrijk. Daarnaast is Florida volledig ingesteld op warm weer. In vrijwel alle malls en huizen is airco. Ook de meeste auto's zijn voorzien. Daarnaast vind je zwembaden in overvloed.


    Volg ons op ons blog : http://www.biegjes.nl

  7. Top | #537
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: weer in Florida

    Ook wij zijn inmiddels al 4x geweest in juli/augustus omdat dat de enige vakantie is waar je meer dan 2 weken kunt gaan met schoolgaande kinderen. Wij hebben geen last van de warmte. 'S ochtends vroeg op pad of juist langzaam opstarten en pas na het heetst van de dag op pad. Airco's heb je overal en buiten is er veel schaduw. In de parken vonden wij het wel warm, maar dat doen we niet iedere dag. Als je je erop instelt kun je een heerlijke vakantie hebben in de zomermaanden. Vergeet ook de dagelijkse regenbui niet aan het eind van de middag. Dan koelt het heerlijk af. Ook onze volgende Florida vakantie zal gewoon weer in juli/augustus zijn.

  8. Top | #538
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Berichten
    9

    Standaard Re: weer in Florida

    ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de ervaringen zijn qua weer in februari. Ik lees in de verslagen dat het prima is (20/25 graden), maar dat het soms wat koud kan zijn. Maar verstaan jullie daar onder? Moeten we echt truien / vesten / jassen mee?

  9. Top | #539
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: weer in Florida

    Ik ben nu 3 keer in februari geweest. Het kan variëren van een graad of 13 tot een graad of 30. Maar die 13 is wel extreem hoor. Ik neem meestal gewoon een lekker warm vest mee, voor in het vliegtuig, en gelijk handig voor een wat koudere dag. Jassen is m.i. niet nodig. Wellicht wel als je het snel koud hebt.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  10. Top | #540
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    62

    Standaard Re: Het weer in Florida / weersverwachting

    In januari hadden wij temperaturen tussen de 16 en 25 graden. Overdag is het prima te doen, maar in de ochtend en avond kan het fris zijn.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •