Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 86 EersteEerste ... 234561454 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 852

Onderwerp: Creditcard

  1. Top | #31
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattrob
    De 'Black Centurion Card' (hij is helemaal zwart)
    Ik heb de mijne even onder de scanner gelegd

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #32
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Ja, hahahaha grapjas.... :lol:

  3. Top | #33
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    De Platinumcard is echt leuk als je het hele jaar aan het reizen bent of heel veel aankopen doet. En dan nog....de prijs van die kaart is onevenredig hoog. Tenzij je echt van die service gebruik maakt.....en dan nog moet je er heel veel gebruik van maken.

    Heb het zelf trouwens nog niet ondervonden in Orlando of andere plaatsen in Florida dat ik niet met mijn AMEX mocht betalen :-k . Bij het bedingen van korting vraag ik meestal wel welke kaart hun voorkeur heeft. Krijg dan toch meestal het antwoord: Cash....we prefer cash :mrgreen: .

    De Centurionkaart........ach joh, dat hebben normale mensen zoals wij toch niet nodig? Ik weet niet hoor maar $ 5.000 per maand omzetten :shock: :shock: :shock: .....damn....dan moet je wel heel veel netto binnenkrijgen op je bankrekening :lol: .
    Florida: juli 2001, augustus 2003, juli 2004, december 2004 en februari 2005. Nou maar weer alvast gaan plannen voor november 2005......

  4. Top | #34
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Daarnaast, het is waarschijnlijker dat je nog wel eens tegen een probleem aanloopt. Niemand herkent die kaart en je krijgt waarschijnlijk wel eens iemand bij een kassa die het juist NIET vertrouwd zo'n kaart.

    Ik weet dat ik jaren geleden de nieuwe Amex Blue Card had, zag er ook bijzonder uit. Ongelooflijk hoeveel opmerkingen ik kreeg.

    Ik gebruik overigens graag en veel mijn Amex. Als je meer dan € 10.000 per jaar uitgeeft, krijg je gratis een Gold Amex. Dat heb ik dus ook geregeld. Ook daarbij krijg je al veel extraatjes. En ook ik kan er redelijk veel mee betalen. Aangezien ik veel voor mijn werk reis, betaal ik daarmee hotels, taxi's, etentjes en zo. In Orlando heb ik het ook veel gebruikt. In Nederland kan het inderdaad niet overal, omdat ze voor de winkeliers relatief duur zijn. Maakt mij niet uit, voor elke euro besteed, krijg je 1 punt. Daarmee spaar je weer voor mooie dingen. Alleen Amex en Diners Card kennen een spaarsysteem.

    En om veel op je kaart uit te geven, hoef je niet per definitie veel te verdienen. Ik heb zakelijk rond de € 25.000 aan onkosten op mijn kaart, maar die krijg ik allemaal netjes vergoed, voordat de kosten op mijn kaart afgeschreven worden :lol:
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  5. Top | #35
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    En om veel op je kaart uit te geven, hoef je niet per definitie veel te verdienen. Ik heb zakelijk rond de € 25.000 aan onkosten op mijn kaart, maar die krijg ik allemaal netjes vergoed, voordat de kosten op mijn kaart afgeschreven worden
    Ben het met je eens......heb zakelijk ook veel onkosten op mijn kaart maar ik bedoelde de privé onkosten.

    Voordeel van AMEX is ook nog eens dat hoemeer je uitgeeft hoe meer punten je krijgt. Hetzelfde geldt ook voor de KLM AMEX.....hoe meer je uitgeeft, hoe meer FD-miles je krijgt. Dat is idd ook één van de hoofdredenen dat ik liever mijn AMEX gebruik ipv Mastercard.
    Florida: juli 2001, augustus 2003, juli 2004, december 2004 en februari 2005. Nou maar weer alvast gaan plannen voor november 2005......

  6. Top | #36
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    De AMEX gold kaart kan bijna iedereen krijgen. Je moet alleen wel eur. 170 fee per jaar betalen. Het voordeel is wel dat wanneer je bv nog een klm Amex kaart neemt dat je die niet hoeft te betalen.

    Met de gold card kan je rewards sparen welke je daarna weer kan omzetten in miles voor de klm.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  7. Top | #37
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Ik dacht dat een creditcard een oneindige put met geld was. Helaas ............. Schijnt niet zo te zijn: je hebt een limiet. Wat is handig voor 2 weken? We gaan niet uitgebreid shoppen ( denk ik, maar als ik al die shop-aholics hier op het forum zie......................)
    En hoe zit het ziekenhuizen ed. moet je die meteen betalen met je CC en moet je daaron dus een hoog limiet hebben??
    Ik hoor het graag!
    Beste Saskia,

    wat betreft de creditcard limiet is persoonlijk. Reken zelf even uit hoeveel je ongeveer nodig denkt te gaan hebben. Zelf heb ik een limiet van 2500 euries. Naast mijn credit card neem ik natuurlijk ook mijn giro pin pas mee. Vraag alvorens je een credit card gaat aanschaffen eerst de algemene voorwaarden aan zodat je kan zien wat de crediet limieten zijn en de kosten van een krediet. Dit kan per credit card aanbieder sterk uiteenlopen. Ik zou geen american express card nemen want die wordt niet overal aangenomen vanwege de hoge kosten die AMEX berekent voor transacties.

    Zelf ben ik in het bezit van het betaalpakket van de postbank.
    Kijk voor meer info over dit voordelige pakket op: http://www.postbank.nl/ing/pp/page/p...l?linktype=int

    Wat betreft medische verzekeringen in USA en verzekeringen daarom trent, informeer bij je ziekenfonds/particuliere verzekering voor een goede USA medische verzekering zodat je niet voor hoge rekeningen komt te staan. :roll:

    Suc6, René

  8. Top | #38
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Voordeel van AMEX is ook nog eens dat hoemeer je uitgeeft hoe meer punten je krijgt. Hetzelfde geldt ook voor de KLM AMEX.....hoe meer je uitgeeft, hoe meer FD-miles je krijgt.
    Uiteindelijk betaal je de punten/FD miles zelf (of je werkgever) doordat AMEX uiteindelijk duurder is qua kosten dan de concurrent, een sigaar uit eigen doos dús :wink:

  9. Top | #39
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Niet mee eens.

    Ten eerste betaal ik zoveel met de Amex kaart, dat ik makkelijk eventuele abonnementskosten eruit zou halen.

    Ten tweede, betaal ik met name etentjes, hotels e.d. met de kaart. Die zijn altijd zelfde prijs, of ik nu wel of niet met die kaart betaal. Die extra kosten zijn wel voor het hotel of restaurant, niet voor mij.

    Tenslotte zitten er allemaal extra's op die Amex kaart, zoals reisverzekeringen, bagagevertragingsverzekeringen, binnen 24 uur vervanging van de kaart bij diefstal over ter wereld, geen kosten bij (internet) fraude bij de kaart (of je de kaart nu wel of niet voor bv diefstal hebt aangegeven), verzekering van het aangekochte artikel (onder iets andere voorwaarden biedt VISA dit overigens ook, niet bij de ANWB VISA).

    Als je nou echt een nadeel wilt noemen, vind ik het feit dat ze de wisselkoers buiten Europa flink verhogen als wisselkoerskosten. Itt bv EuroCard MasterCard en VISA. Zolang het zakelijk is, vind ik dat niet zo'n probleem. Voor prive natuurlijk wel !

    Ik heb al zoveel reisjes en hotelovernachtingen via AMEX, daar kan echt geen andere kaart tegenop :wink:
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  10. Top | #40
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Tja....een sigaar uit eigen doos :? Maar ja, zolang de baas betaald smaken de sigaren overheerlijk :lol:
    Florida: juli 2001, augustus 2003, juli 2004, december 2004 en februari 2005. Nou maar weer alvast gaan plannen voor november 2005......



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •