Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 29 van de 86 EersteEerste ... 1927282930313979 ... LaatsteLaatste
Resultaten 281 tot 290 van de 852

Onderwerp: Creditcard

  1. Top | #281
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    82

    Standaard Re: Legitimatie bij betaling met Creditcard

    De afgelopen 2 weken in Florida heb ik al mijn aankopen met Creditkaart betaald. Althans ik had ook maanden geleden in de wat gunstigere tijd voor 500 euro omgewisseld in dollars. Van het cash geld heb ik mijn eten, benzine en enkele kleine aankoopjes betaald.
    Ze hebben een enkele keer naar mijn ID gevraagd. Ik denk dat ik voor 98% zonder ID heb kunnen betalen. Ik heb ook geen enkele keer mijn pincode hoeven te gebruiken. Moest steeds tekenen.

  2. Top | #282
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    41

    Standaard Creditcard

    Hey,

    Ik ga 6 januari richting Florida. Ik wil graag een creditcard meenemen.
    Echter, ik bezit er zelf geen een. De vorige vakanties in USA hebben mijn vader en ik die van hem gebruikt.
    Kan ik deze nu gewoon meenemen?
    Hij zelf gaat niet mee, maar geeft wel toestemming, of moet ik nu een eigen CC aanvragen?

  3. Top | #283
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Creditcard

    CC is persoonlijk. Soms wordt er ook naal identificatie gevraagd, zodat men zeker is dat jij degene bent op wiens naam de CC staat die je wilt gebruiken.

    Zelf eentje aanvragen dus.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #284
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Creditcard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitz Bekijk Berichten
    of moet ik nu een eigen CC aanvragen?
    Zoals Michael66 al aangeeft: Soms wordt er naar ID gevraagd. Je hebt elders aangegeven dat je een auto huurt. Bij het ophalen wordt je CC zeker met je rijbewijs vergeleken. Met de CC van je pa kom je dus letterlijk niet weg.......:wink:



  5. Top | #285
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    bij amsterdam
    Berichten
    76

    Standaard Re: Creditcard

    Even een kleine opmerking:

    Ik heb een pinpas van de rabobank. Nu claimt die bank zo geweldig internationaal te zijn maar... ik heb dus enkele malen NIET met het ding kunnen pinnen. Ondanks dat het cirrus-tekentje dan wel op de automaat stond (of welk tekentje ze dan ook gebruiken om te kijken of de pas zou moeten werken in die automaat te ja of te nee). Ik heb toen uiteindelijk maar met mijn creditcard geld opgenomen en dat werkte gelukkig wel. Was dus blij dat het ding toch mee had genomen...

    Het scheen met name een probleem te geven bij de Bank Of America (als ik het goed heb onthouden). Seaworld en Bush Gardens hebben alleen maar automaten van deze bank in hun parken staan dus... had ik een probleempje toen ik niet mijn cc bij me had en maar weinig geld op zak had. OOPS! Ben met een zeer aardige service-medewerker zelf proberen te gaan pinnen in het medewerkers gebouw wat normaal off-limits is voor gasten ;-) Maar helaas, ook daar lukte het niet... Kleine waarschuwing dus voor rabo-bankers

    x
    sab

  6. Top | #286
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Creditcard

    Fitz waarom niet zelf een CC aanvragen voor een tientje per jaar heb je er een. Sommige zijn het eerste jaar zelfs gratis.

  7. Top | #287
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    41

    Standaard Re: Creditcard

    Heb ik nu ook gedaan.

    Maar ik dacht als het niet nodig is, dan is het niet nodig.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-10-08 om 13:38. Reden: full quote van voorgaand bericht eruit gehaald

  8. Top | #288
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Berichten
    34

    Standaard Re: Creditcard

    Ik weet niet of dit al gezegd is (heb eerlijk gezegd niet alles doorgelezen), maar bij ons werd er alleen naar een ID gevraagd als he om het oude (?) systeem ging. Bij het nieuwe systeem doe je je creditcard erdoorheen en 'tekent' dan electronisch op het scherm van het apparaatje. NIemand die verder om je CC vraagt. Als ze dat niet hebben teken je op de bon. Dan vergelijken ze de handtekening met die op je CC en vragen ze HEEL soms om je ID.
    Tenminste dat was deze vakantie zo bij ons. De vorige vakantie moesten we altijd met onze ID wapperen.

    Off-topic en absurd: mijn man is 37, maar moest iedere keer dat hij alcohol kocht zijn ID laten zien ivm de minimumleeftijd....... WTF??? ZO is het geen compliment meer hoor!

  9. Top | #289
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Creditcard

    Ik denk ook wel dat je op de meeste plekken in de VS wegkomt zonder je creditcard / handtekening te laten zien. Hoewel ik zelf eerlijk gezegd niet het risico zou willen nemen om zonder eigen creditcard een auto te huren. Verder wordt in GAP winkels ook met enige regelmaat gecontroleerd op de handtekening en de daarbijbehorende ID.

  10. Top | #290
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Creditcard

    Off-topic en absurd: mijn man is 37, maar moest iedere keer dat hij alcohol kocht zijn ID laten zien ivm de minimumleeftijd....... WTF??? ZO is het geen compliment meer hoor!

    Absurd??
    Ik was 55 en moest in Washington DC nog mijn legitimatie laten zien. Helaas voor mij moest gewoon iedereen het, anders was mijn ego wel gestreeld....

    Knaapje



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •