Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 86 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 852

Onderwerp: Creditcard

  1. Top | #11
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Als je het postbank betaalpakket neemt, dat bestaat uit een pinpas, chipknip en creditcard, dan kan je over de hele wereld met je pinpas gratis pinnen. Voor 27 euro per jaar heb je het postbank betaalpakket in huis. Heb je al een pinpas en chipknip? Neem dan een credit-card erbij en laat de drie kaarten omzetten in het postbank betaalpakket zodat je gebruik kan maken van het wereldwijd gratis pinnen met pinpas.
    Zet je het niet om in het postbank betaalpakket dan blijf je buiten europa per pin transactie (met je pinpas) betalen.

    Brochure postbank totaal pakket: :arrow:

    http://www.postbank.nl/vgn/images/po...tten.pdf?linkt

    PS: travellers cheques werken ook uitstekend in de USA, zijn verzekerd tegen diefstal en je hebt de cheques al vooraf betaald, dus geen achteraf rekeningen meer!

  2. Top | #12
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Beste Rene,

    Je betaald dan toch voor het pinnen in het buitenland? Een jaarlijkse bijdrage van eur. 23,00 of wanneer je het royaal pakket hebt zelfs eur. 54,00. Als je cash back doet in een supermarkt dan betaal je maar een eur 0,11 per keer.

    Het gaat mij niet om het geld maar wel om de misleidende reclame. Het is niet gratis. :evil:
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #13
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Beste Ebelix,

    natuurlijk is een credit-card, pinpas, chipkinip niet gratis!

    Wat ik duidelijk heb willen maken is dat als je het betaalpakket hebt van
    27 euro per jaar, dan hoef je per pin transactie (geld opnemen uit de geld automaat) geen kosten te betalen.

    Als je dit pakket niet zou hebben, dus alleen een losse pin pas, dan betaal je voor een geld opname 1,82 euro per transactie. De kosten kunnen dan aardig oplopen en dat hoeft dus niet als je het betaalpakket neemt van de postbank.

    Overigens weet ik niet of het misleidende reclame is wat de kosten betreft van de diverse betaalkaarten. Gewoon ff de algemene voorwaarden van zo'n betaalkaart doorlezen alvorens je zo'n kaart aanschaft. Niet met de voorwaarden eens? Neem je hem toch niet!

    Postbank blijft de laagste tarieven hanteren, vergeet dat niet!

    Groetjes,

    René :wink:

  4. Top | #14
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Hoi Rene,

    Ik kan het niet laten. Trek jij meer dan 10 keer per jaar geld uit de muur in een niet Euroland :?: Ik niet. Voor een cash back in een supermarkt betaal je maar eur. 0,11 per transactie

    De 10 keer is de grens dat het rendabel wordt om voor zo'n pakket te kiezen. Ik heb dan al rekening gehouden met de jaarlijkse bijdrage voor je giropas (eur. 9)

    Je hebt gelijk met betrekking tot de algemene voorwaarden maar de meeste mensen denken daar niet aan of het wordt niet vermeld in de reclame dat er nog een addertje onder het gras kan zitten.

    Ik weet dat de postbank bij de goedkoopste banken hoort. De Rabobank is ook niet duur. De Fortis bank en ABN-AMRO zijn dure banken met dit soort zaken.

    Ik weet het. Ik kan soms erg eigenwijs zijn.

    Eric
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  5. Top | #15
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Beste Ebelix,

    een losse credit card van de postbank kost 18 euro. Een giropas en chipknip is 9 euro per jaar. Totaal 27 euro.
    Nu komt de truc: Als ik buiten eurolanden geld wil opnemen bij een geldautomaat betaal ik 1,82 euro per transactie.

    Als ik de postbank opdracht geef om de drie losse betaalkaarten, creditcard, giropas, chipknip, om te laten zetten naar het betaalpakket wat ook 27 euro kost dan betaal ik voor een geldopname bij een geldautomaat wereldwijd geen kosten, nada!
    Dat is het punt wat ik heb willen maken, het kost namelijk niets extra's om je betaalkaarten om te laten zetten naar het betaalpakket!
    Je moet alleen ff van de mogelijkheid op de hoogte zijn.

    Overigens is het inderdaad een goedkope oplossing om te pinnen middels het cash back systeem. Maar als je het betaalpakket hebt dan betaal je voor je geldopname niets! Ja natuurlijk wel je jaarlijkse bijdrage voor de betaalkaarten maar dat vraagt iedere bank, ja toch?
    Overigens zit ik mijn hele leven al bij de postbank zodat ik al een giropas en chipknip had, sinds ik naar USA ga heb ik daar een credit card bij genomen (onmisbaar in USA). Waarschijnlijk doe jij je zaken bij een andere bank zodat het voor jou niet interessant is om naar de postbank te gaan.

    Overigens vindt ik het naief van mensen die de algemene voorwaarden van produkten zoals bovenstaande niet door te lezen.
    Bij credit card's is dit zeker de moeite waard omdat de voorwaarden per maatschappij sterk uiteen lopen, zeker als je op de pof gaat kopen!
    De ing bijvoorbeeld biedt een credit card een jaar gratis aan, maar als je de bijdrage het daaropvolgende jaar ziet, dan is die een stuk hoger dan andere kaarten en dan heb ik het nog niet eens over de rentepercentages die ze hanteren voor kopen op krediet.

    Groetjes,

    René :roll:

  6. Top | #16
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Beste Rene,

    Ik zit wel bij de Postbank maar ik heb geen credit card van de Postbank. Bij andere maatschappijen heb je weer betere voorwaarden voor een credit card :wink: .

    Ik moet je gelijk geven wat betreft de kosten. Dit heeft de Postbank dan aangepast want een jaar geleden was de optelsom niet zoals hij nu is. Ik schaam mij voor het geven van verkeerde info ops:
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker Saskia's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    landsmeer
    Berichten
    80

    Standaard Creditcard limiet

    Hallo,

    Ik dacht dat een creditcard een oneindige put met geld was. Helaas ............. Schijnt niet zo te zijn: je hebt een limiet. Wat is handig voor 2 weken? We gaan niet uitgebreid shoppen ( denk ik, maar als ik al die shop-aholics hier op het forum zie......................)
    En hoe zit het ziekenhuizen ed. moet je die meteen betalen met je CC en moet je daaron dus een hoog limiet hebben??
    Ik hoor het graag!

    Groetjes Saskia

  8. Top | #18
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Creditcard limiet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saskia
    Hallo,

    Ik dacht dat een creditcard een oneindige put met geld was. Helaas ............. Schijnt niet zo te zijn: je hebt een limiet. Wat is handig voor 2 weken? We gaan niet uitgebreid shoppen ( denk ik, maar als ik al die shop-aholics hier op het forum zie......................)
    En hoe zit het ziekenhuizen ed. moet je die meteen betalen met je CC en moet je daaron dus een hoog limiet hebben??
    Ik hoor het graag!

    Groetjes Saskia
    Saskia,

    Een basic credit card, die je dus meestal in een standaard pakket, krijgt heeft een max besteding per maand van €2500.
    Ik heb zelf een ABN-Amro mastercard en kan via Electr.banking bij mijn persoonsgegevens mijn limiet zien. Ik weet niet hoe dit bij andere banken is.
    Reken dat voor een (vooruitbetaalde all in)huurauto een bedrag van ongeveer $500 op je limiet geblokkeerd wordt.
    Als je een goede reisverzekering hebt, zonder dat zou ik nooit op reis gaan zeker niet naar de US, kan de verzekering zich borgstellen. Zie je polis en eventueel je verzekeringspasje als je dat hebt.
    Ik heb zelf bij mijn ziektekostenverzekering een reisverzekering begrepen en kan dus via het noodnummer op mijn pasje hulp inroepen en borgstelling vragen.

    Als je dus geen vliegtickets met je cc betaalt en je hotels ook hier betaald hebt zul je dus niet zo gauw tegen de limiet aanlopen, zeker niet als je ook nog pint via je bankpas of je partner ook een cc heeft.

    Goede reis
    Knaapje

  9. Top | #19
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Vraag anders voor de zekerheid een partnercard aan. Dan heb je twee keer € 2.500

    Bij de meeste banken kost zo'n partnercard weinig tot niets. Informeer gewoon even.
    Florida: juli 2001, augustus 2003, juli 2004, december 2004 en februari 2005. Nou maar weer alvast gaan plannen voor november 2005......

  10. Top | #20
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Ik heb American Epress kaart, geen limiet :lol: ! Alleen GEEN partnerkaart aanvragen natuurlijk, anders kan je wel eens problemen krijgen.

    Als je nog niet lang lid bent, dan word je nog wel eens gecontroleerd, ze willen wel weten of je kredietwaardig bent.

    Je kan ook altijd even contact opnemen, en vragen of je limiet verhoogd kan worden. Als je genoeg inkomen hebt, doen ze dat graag !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •