Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 26 van de 86 EersteEerste ... 1624252627283676 ... LaatsteLaatste
Resultaten 251 tot 260 van de 852

Onderwerp: Creditcard

  1. Top | #251
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Creditcard betaling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcelg Bekijk Berichten
    ..............
    Nu komt het, hangt jouw kaart aan je bankrekening, dan is het ineens een debit card en moet je door je bank alles zien terug te krijgen, in ieder geval als ze niet je handtekening voor een transactie hebben dan kan dat geld gewoon terug getrokken worden.

    ..............
    Marcel,
    Ik denk, dat het Amerikaanse systeem hier wat afwijkt van het Nederlandse.
    Wij kennen hier de bankpas, Europas, Giropas of hoe dat ook mag heten.
    Dat is hier de debitcard. Daarmee kan je in de winkel met een pincode erbij betalen en het bedrag wordt gelijk van je rekening afgeschreven. Hiermee kan je dus niet met een handtekening betalen. Dit komt in de US toch ook voor. Ik heb als buitenlander in ieder geval zo'n kaart van een US bank, omdat ik, doordat ik geen inkomen in de US heb, geen cc kan krijgen.
    Daarnaast kan je van je eigen bank, gekoppeld aan je bankrekening een cc krijgen. Het bedrag wordt dan met handtekening of pincode betaald en gelijk of eenmaal per maand of in termijnen van je rekening afgeboekt.
    Je kunt ook een cc krijgen via de ANWB, een bouwmarkt, winkelketen en noem maar op.
    Daarvan krijg je eenmaal per periode een nota, die je gewoon moet betalen.

    Knaapje

  2. Top | #252
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    50

    Standaard Re: Creditcard betaling

    Ik heb net de bank aan de telefoon gehad en die 160 dollar hebben ze terug gestort eindelijk.Ik had trouwens de pin bon wel ondertekend en ook had ik een bon van contante betaling.Had het er gelijk over om je limiet te verhogen maar daar moet ik voor langs komen het is dus niet van de zelfde rekening wat ik dus altijd dacht van wel.Nou eind goed al goed zal ik maar zeggen.

  3. Top | #253
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Je hebt dus geen pinbon ondertekend, maar een creditcardbetaling.
    Pinnen gaat met een pincode.
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-09-08 om 01:27.

  4. Top | #254
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Creditcard betaling

    Ik gebruik als voorbeeld even visa en master, ik weet dat er veel meer zijn.


    Wij hebben het hier als volgt:
    Bank kaart om geld mee uit de ATM te halen en als zogenoemde check kaart te gebruiken, deze werken met maestro, plus etc. LET OP HET IS DUS GEEN VISA OF MASTER CARD
    Hangt direct aan je bank, werkt alleen met een pin code en niet met een handtekening op een bonnetje.

    Visa en Master card
    Als deze direct aan de bank hangen is het een debit card en je geld wordt gelijk afgeschreven van je account. Management bij de bank.


    Visa en Master card
    Deze hangen niet aan de bank en je krijgt hier een maandelijkse rekening van. Management bij de credit card company, Visa of Master card.
    Dit is de echte credit card.

    Het grote verschil is dus voor ons waar het management voor je kaart zit als je tenminste een probleem hebt.
    Verder ben je met visa en master cards veel beter af hier, als je er een auto mee huurt is er een automatische verzekering, als je er reizen mee koopt is er een verzekering.
    En helemaal leuk zijn de punten die je spaart.
    Moet je je voorstellen dat je dus alle inkoop voor je bedrijf via 1 kaart doet.
    Een leuke trip naar Orlando met de familie, GRATIS.

  5. Top | #255
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Creditcard betaling

    Marcel
    Wat jij dus bankkaart noemt is bij ons de bankpas, giropas enz in de volksmond ook pinpas genoemd.
    De 2e vorm die jij noemt is hier niet gebruikelijk
    De 3e vorm is dus zoals bij ons een creditcard verwerkt wordt.

    Knaapje

  6. Top | #256
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    31

    Standaard Re: Creditcard betaling

    Ik heb nog een andere vorm: een VISA kaart van ING. Hetgeen ik met de creditkaart betaal gaat op het einde van elke maand een 1 keer automatisch af van mijn gewone ING rekening. Ik kan niks bijstorten, ik kan niet uitgesteld betalen. Ik moet mijn limiet en problemen met ING regelen, niet met VISA. Dus een beetje zoals een debet kaart, maar dan gaat het maandelijks van de rekening i.p.v. direct.

  7. Top | #257
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Creditcard betaling

    Dit is dus gewoon een creditcard via een bank(rekening) meestal met een banklabel. Dus bijv. als ABNamro met mastercard en Visa doet. Op je kaart staat dan ABNamro en bijv. mastercard als je belt ergens over, bel je met ABNamro, zogenaamd, in werkelijkheid bel je met een derde organisatie die namens ABNamro de kaarten beheert.

    Wat je hebt is dus geen debitcard, daar kan je bijv. geen borg mee geven en dat kan met jouw kaart wel.

    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-09-08 om 14:16.

  8. Top | #258
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: Creditcard betaling

    Wij hebben Mastercards van de Postbank en bij hen moeten wij ook de limieten regelen. Onze American Expres heeft geen limiet. Makkelijk dus.

  9. Top | #259
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Creditcard betaling

    Heb er ook een via Postbank (mastercard). Heb het wel zo gedaan dat ik aan het eind van de maand alles betaal ipv uitgestelde betaling wat ik eerst had. Bij Postbank is het een vast bedrag per maand, je kan niet zelf wat erbij storten, dat is wel jammer.
    Zo was ik anders nog maanden bezig om aankopen van mn eerste trip te betalen incl. rente... dat vond ik wat zonde van het geld, dus direct aangegeven dat ik de rest direct wilde betalen.

    Heb wel een limiet van 3500 euro, eens zien wat ik eind deze maand mag gaan klaarzetten op m'n normale rekening :mrgreen: . Of ik zou nog even de postbank moeten bellen om het weer om te zetten in een normale creditcard

  10. Top | #260
    Newbie juud76's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    6

    Standaard Legitimatie bij betaling met Creditcard

    Als je in Florida(orlando) in een winkel wil betalen met je creditcard moet je dan legitimatie laten zien? Ik wil dit graag weten omdat wij hier thuis wel een creditcard hebben met daarop de naam van mijn man.(en ik ga met m'n moeder en een vriendin)Nu heb ik wel dezelfde achternaam maar in mijn paspoort begin ik met mijn meisjesnaam en ook zijn mijn voorletters anders natuurlijk.Ik ga geen auto huren of iets maar kan ik em gewoon gebruiken in winkels etc? Moet ik betalen met m'n pincode of handtekening? Kun je wel gewoon "uit de muur" pinnen met je cc?We hebben trouwens een Visa credit card,moet ik aan Visa doorgeven dat we in Florida op vakantie zijn?
    Hopelijk kunnen jullie me helpen?

    Groetjes Judith



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •