Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 86 EersteEerste ... 456781656 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 852

Onderwerp: Creditcard

  1. Top | #51
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Cash wordt meestal prettiger gevonden, ook al wordt de mogelijkheid geboden om met CC te betalen. Bij CC's betalen de bedriven een percentage van de omzet aan de cc-maatschappij, waardoor er dus minder overblijft voor hun zelf.

    En zeker de fooi: wat contant wordt betaald, wordt niet geregistreert = geen belasting.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #52
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Fraude met creditcard

    Komen we terug uit Amerika, heeft een onverlaat in Amerika onze
    creditcard geplunderd tot aan de credit limiet. Met aankopen bij de
    Wal markt. Dus op dit moment hebben we even geen cent meer te
    verteren.

    Harm

  3. Top | #53
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Harm, ik heb hetzelfde vorig jaar ook gehad, was dat ook in Miami?
    Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-04-09 om 21:31. Reden: full quote eruit

  4. Top | #54
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    37

    Standaard

    Daar ben je toch voor verzekerd?
    Nu meteen geblokkeerd neem ik aan en als jij kan aantonen dat je niet bent geweest waar ze geld uitgegeven hebben dan komt dat wel goed !

  5. Top | #55
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ik heb afgelopen zomer hetzelfde probleem gehad met mijn mastercard, en ik heb het idee dat het of bij Alamo op Miami Airport is gebeurd, of ergens op Miami Beach bij het tanken.
    Ik heb het bedrag, zij het met wat moeite, terug gehad, maar dat duurde wel een aantal weken, en heb er flink achterheen moeten zitten.
    Ik heb een hele discussie gehad met Mastercard, ik wou nl. weten waar en hoe het gebeurd kon zijn, maar het leek wel, of ze dat totaal niet interesseerde....
    Ik ben nog steeds nieuwgierig hoe het exact is gebeurd, dus Harm, als jij ook bij Alamo op Miami airport hebt gehuurd, of de cc hebt gebruikt in het Best Western in Miami of op Key West, laat het dan aub weten.
    Eric

  6. Top | #56
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Om het geld terug te krijgen is het belangrijk om aan te tonen waar je was op de dagen dat je cc is misbruikt. Bewaar goed de rekeningen van de motels/hotels, benzinebonnen, etc. Alle transacties die betwist moet je melden bij je cc maatschappij en door middel van de bovengenoemde bonnen bewijs dat je nooit deze uitgave hebt kunnen doen.

    Je moet ook de bonnen opvragen van de transacties die je betwist. Dit is om de handtekening te laten vergelijken met je eigen handtekening.

    Als het verhaal klopt krijg je al je geld terug.

    Succes
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  7. Top | #57
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Het vervelende is dat je pas op je afschrift ziet dat je bestolen bent.
    Via de postbank mijn kaart geblokkeerd en met Interpay gebeld over
    de diefstal. Er werd niet erg moeilijk gedaan. Het bedrag zou aan mij
    terug gestort worden en ik heb een formulier ingevuld met een kopie
    van het afschrift waarop ik moest aankruizen om welke bedragen het
    ging. Hoe het gebeurt, is niet zo moeilijk. Men haalt de kaart door een
    kaartlezer en kopieert de gegevens. Die zet je op een lege kaart en
    gaat naar de Wal markt of home depot doet daar aankopen en
    betaald met de gekopieerde cc. De controle is daar minimaal.
    Waar het gebeurd is blijft een raadsel. Van alle uitgeven heb ik
    een betaalslip. Maar het zou bij elke betaling gebeurd kunnen zijn.
    De cc is vaak even uit het zicht als hij door de kaartlezer op de kassa
    gehaald word. Ik zou dus niet kunnen zeggen waar het gebeurd is.
    Alamo was de eerste actie waar ik mijn cc gebruikte.
    Harm

  8. Top | #58
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ik hoefde alleen maar een politie aangifte te sturen, maar hoefde niet te bewijzen dat ik die periode alweer terug in Nederland was, maar bij Harm gebeurde het blijkbaar toen hij nog in Florida was. Je krijgt je geld echter altijd terug, aangezien de handtekening (als die er al is) nooit kan kloppen !! Waarom ik er toch op in ga, is dat ik wil weten hoe ze aan mijn nummer zijn gekomen, ik had die kaart weliswaar bij me, maar in die vakantie NIET gebruikt, sterker, al meer dan een jaar niet gebruikt om te betalen.
    het enige wat wel kan, is dat ik de kaart heb gebruikt om een hotelboeking of autohuur te garanderen, en dus vanuit Nederland het nummer telefonisch heb doorgegeven.
    Daarom ben ik zo benieuwd naar Harm's ervaringen, dan weet ik in het vervolg waar ik mee moet oppassen.
    ik weet wel, dat ik vanaf vorige zomer alleeen nog maar met American Express betaal, als daar problemen mee zijn, heb je met Amex zelf te maken, terwijl met ABNAmro/Eurocard je met 3 partijen te maken hebt !!
    Eric

  9. Top | #59
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Men haalt de kaart door een kaartlezer en kopieert de gegevens. Die zet je op een lege kaart en gaat naar de Wal markt of home depot doet daar aankopen en betaald met de gekopieerde cc.
    http://volusia.org/sheriff/skimmers.htm

    http://wtop.com/index.php?nid=97&sid=517171

    http://www.cardinalcommerce.com/arti...g%20busted.htm

    Zo eenvoudig is het nu om een credit card te kopieren. Het word eens tijd dat banken een credit card gaan invoeren die niet zo fraude gevoelig is. Niet meer alle credit card gegevens op een magneetstrip die zeer eenvoudig zijn te copieeren maar alle gegevens op een veiligere chip.
    Waarom werken banken niet met biometrische kenmerken?
    Waarom geen pasfoto op een creditcard?
    Zal allemaal wel te duur zijn.

    Wel zeer vervelend allemaal Harm. Heb je de postbank card van de postbank? Laat ons ff weten hoe de postbank alles afwikkeld met jou.
    Suc6, René

    Tip: neem voor (dit soort) noodgevallen altijd wat traveller cheques mee op je vakantie.


    http://www.scambusters.org/CreditCardFraud.html

    http://www.faughnan.com/ccfraud.html

  10. Top | #60
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    37

    Standaard

    In onze vakantie (1-16 mei) werd regelmatig bij betaling met cc naar legitimatie gevraagd.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •