Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 24 van de 86 EersteEerste ... 1422232425263474 ... LaatsteLaatste
Resultaten 231 tot 240 van de 852

Onderwerp: Creditcard

  1. Top | #231
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Creditcard betaling

    Of je limiet tijdelijk verhogen. Of een bedrag op je CC overmaken.

    Ik neem zelf altijd meer dan één CC mee. Het is al eens gebeurd dat er ééntje geblokkerd is vanwege een verdachte transactie, en toen was het erg prettig om terug te kunnen vallen op een tweede CC.

    De borg op bijv. waterscooters zou trouwens meteen na beëindiging van de huur gedeblokkerd moeten worden. "Zou moeten worden".... want het gebeurt nog al te vaak dat ze dat even vergetenAls ze de borg doen met een ouderwetse papieren afdruk zonder een telefonische bevestiging, dan heb je helemaal geen probleem, die borg wordt dan niet op je CC geblokkeerd.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #232
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Creditcard betaling

    Maar de borg krijg je toch daarna direct terug ? Of ga je op het water nog mega inkopen doen :-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #233
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard Re: Creditcard betaling

    mijn ervaring bij huren met borg die gedekt wordt door een creditcard is dat ze een afdruk van je creditcard maken, dat je die tekent en dat ze je die teruggeven als je het gehuurde onbeschadigd terugbrengt. Het ging hierbij om fietsen dus weet niet of dat overal voor geldt.....

  4. Top | #234
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Creditcard betaling

    Bij veel verhuurders (o.a. alle autoverhuurders in de VS) is die papieren afdruk inmiddels vervangen door een digitale "afdruk", waarmee direct een bedrag wordt geblokkeerd op je CC. Kleinere (lokale) verhuurders maken echter nog wel gebruik van de papieren afdruk, aangezien dat wat goedkoper is. Een Borg-transactie bij het CC-bedrijf kost nl. ook wat.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #235
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    50

    Standaard Re: Creditcard betaling

    Ja ik was 3 weken in florida waarvan 1 week keys samen met mijn dochter en vriend en man natuurlijk hun hebben geen creditcard dus sta ik borg voor hun .Op het moment dat je al met een boottocht van 1000 dollar mee bent geweest en de nodige dingen al hebt gekocht moet je de borg dus op dat moment wel op je CChebben staan.Het is dus verstandig om er nog een aan te schaffen aangezien we meestal voor 3 weken gaan.Trouwens we mochten er wel mee in het rood want bij thuiskomst bleek er 2700 euro afgeschreven te zijn terwijl wij een limiet van 2500 euro hebben.Nou hadden we de laaste dagen van de vakantie wel problemen met de creditcard dus hebben we voor de rest uit de muur gepind.Ja je moet wat toch.Ik ga er zeker een op mijn naam aanvragen altijd makkelijk,want storten van je gewone rekening naar je CC rekening zal moeilijk gaan want dat is dezelfde rekening dus dat gaat denk ik niet.

  6. Top | #236
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    81

    Standaard Re: Creditcard betaling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lucas Bekijk Berichten
    storten van je gewone rekening naar je CC rekening zal moeilijk gaan want dat is dezelfde rekening dus dat gaat denk ik niet.
    Je moet even bij je bank informeren of je geld over kunt maken naar je CC rekening. Bij ABN AMRO is dit in ieder geval wel mogelijk. Je hebt zo meer bestedingsruimte, én je normale limiet plus het bedrag wat je extra gestort hebt. Maar een tweede CC kan zeker geen kwaad. Ik heb ook altijd een reserve bij me.

  7. Top | #237
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    50

    Standaard Re: Creditcard betaling

    Ik heb ABN AMRO dus dat ga ik zeker navragen morgen want eind september ga ik weer dan heb ik weer een probleem.Bedankt voor de info.

  8. Top | #238
    Florida Groupie Sunshine State's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    586

    Standaard Re: Creditcard betaling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lucas Bekijk Berichten
    Ik ga er zeker een op mijn naam aanvragen altijd makkelijk,want storten van je gewone rekening naar je CC rekening zal moeilijk gaan want dat is dezelfde rekening dus dat gaat denk ik niet.
    Je cc heeft toch gewoon rekening nr.
    Je moet gewoon op van je prive rekening op je CC card kunnen storten.
    Hoe kun je de CC anders weer aanvullen :-$.
    Florida Vacation Oktober 2022 http://www.oldersom.nl


  9. Top | #239
    Vaste Bezoeker SjonnieM's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    In de buurt van Amsterdam
    Berichten
    54

    Standaard Re: Creditcard betaling

    Misschien was je al op de hoogte, maar ik wist het nog niet totdat een kennis me waarschuwde. Als je een cc hebt maar 'm niet vaak gebruikt en opeens in het buitenland stevig aan het shoppen slaat wil Visa je kaart nog wel eens blokkeren. Ik had Visa/ICS gebeld en zij gaven toe dit ter bescherming van de klant te doen, dus had ik meteen de vakantie-periode doorgegeven.

  10. Top | #240
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Creditcard betaling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine State Bekijk Berichten
    Je cc heeft toch gewoon rekening nr.
    Je moet gewoon op van je prive rekening op je CC card kunnen storten.
    Hoe kun je de CC anders weer aanvullen :-$.
    Dat ligt er maar net aan. Wij hebben maar één priverekening (een 'en/of-rekening') en daar hebben we beide onze cc's aan gekoppeld. Als het goed is, staat er dus ook genoeg op, want immers komen daar onze beide salarissen op (maar gaan er ook weer de vaste lasten af en een gedeelte gaat naar de spaarrekening).
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •