Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 17 van de 86 EersteEerste ... 715161718192767 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 170 van de 852

Onderwerp: Creditcard

  1. Top | #161
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Credit-card

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djamilla Bekijk Berichten
    Ik las ook dat je met je gewone bankpas kan pinnen. Kan dit ook bij de ATM's???
    Wij hebben een wereldpas van ABN (of is dit niet belangrijk).
    Dat is nou juist de bedoeling, us: Ja, dat kan. En da's meteen de goedkoopste manier om geld op te nemen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djamilla Bekijk Berichten
    Want als ik alleen voor de auto en borg een cc moet hebben, en de rest kan pinnen.....
    Tja dan is de keus gauw gemaakt en neem ik geen cc mee.
    Juist dan is het handig om een CC mee te nemen: voor de borg van de auto en hotels. De rest kun je goed met cash doen. Dus: CC meenemen!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djamilla Bekijk Berichten
    Mijn man zei dat er ook maatschappijen zijn, waar je geld op je cc kan storten en geen kredietlimiet hoeft te hebben......
    Want vertrouwen erin heb ik niet......
    Waarom geen vertrouwen? Het is maar net hoe je er mee omgaat!

    En ja, je kunt op je CC een bedrag storten. Je uitagven met de CC worden dan eerst op dat gestorte bedrag in mindering gebracht en dan kom je pas aan je "kredietlimiet". Dus als je minder uitgeeft dan je al gestort hebt .... dan kom je dus nooit voor verrassingen te staan.

    Doe nou maar een CC .....](*,)](*,)](*,)

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #162
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Credit-card

    Alleen in supermarkten ed kan je met je pinpas betalen. In alle overige winkels kan je niet met je pinpas betalen. Als je alles contant wilt gaan betalen blijf je lopen naar de ATM (geld uit de muur) lopen. Het is namelijk in Amerika niet de gewoonte om meer als usd 50 uit de muur te halen. Grotere bedragen is wel mogelijk. Als je contante geld verliest of gestolen wordt dan ben je het ook echt kwijt. Bij misbruik van je cc door derden ben je alleen je eigen risico kwijt. Bij een goede cc heb je ook nog een aankoopverzekering van alles wat je afrekend met je cc.

    Neem nu maar een cc. Het maakt het leven in Amerika zoveel aangenamer.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #163
    Vaste Bezoeker nahnah9's Avatar
    Ingeschreven
    May 2006
    Berichten
    86

    Standaard Re: Credit-card

    Volgens mij zeggen alle ervaren Floridagangers : Meenemen die CC!!!!!
    1-tje is er nog tegen : Djamilla.
    Het blijft je eigen beslissing, maar je weet niet wat je mist.
    Als je achteraf het niet eens bent met een boeking: 1 belletje naar de CC-maatschappij en de boeking wordt teruggedraaid.

    Groeten,
    Hans
    Vakantie Florida 2007
    http://nahnah9.wordpress.com/

  4. Top | #164

    Standaard Re: Credit-card

    hallo maar weer,

    Het is niet zo dat ik tegen bent hoor...

    En het is ook niet zo dat ik onverstandig met zo'n ding om zou gaan.

    Ik wil gewoon de voors en tegens tegen elkaar afwegen....

    En er zijn meer voor dan tegen.

    Ik weet alleen dat toen ik laatst naar Florida ben geweest, wij alleen maar TC bij ons hadden.

    En nu we weer willen gaan, lees ik alleen maar cc...

    Maar goed, ik ga mijn man dus blij maken met het feit dat hij er een kan aanvragen....al is het alleen maar voor de borg..

    Ik denk dat het idd een mengelmoes gaat worden van alle drie de mogelijkheden....

    Bedankt voor jullie geduld en raad

  5. Top | #165
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: Credit-card

    Nou eind goed al goed.
    Weer een floridaganger die zonder problemen op vakantie kan :wink::wink:
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  6. Top | #166
    Regelmatige Bezoeker marloes's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    Hoorn
    Berichten
    37

    Standaard Re: Credit-card

    Alleen in supermarkten ed kan je met je pinpas betalen. In alle overige winkels kan je niet met je pinpas betalen.
    Dat is toch niet waar? Ik las ergens dat je in de disneyparken inderdaad niet met je pinpas kan betalen in de winkeltjes.
    Maar je kan toch wel bij een nike winkel met je pinpas betalen?

    Kan je in de universal en seaworld parken wel betalen in de winkeltjes met je pinpas? Of if het net als in disney dat het alleen contant of met CC kan?

    Marloes

  7. Top | #167
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Credit-card

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marloes Bekijk Berichten
    Dat is toch niet waar? Ik las ergens dat je in de disneyparken inderdaad niet met je pinpas kan betalen in de winkeltjes.
    Maar je kan toch wel bij een nike winkel met je pinpas betalen?
    Niet in elke winkel kun je met je pinpas betalen. Wel bij de supermarkten (ook met cash back) en ook bij de grote winkels zoals Old Navy, GAP, Macy's, Sears, Dillards kon ik met mijn pinpas betalen. Ik ben ook in een aantal winkels geweest (o.a. in Premium Outlets: waaronder Timberland ook geen kleine keten) waar ze de pinpas niet accepteerden. Hier kun je dan weer alleen met je cc of contact afrekenen.

    Seaworld of Universal weet ik niet want daar ben ik afgelopen keren niet geweest.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  8. Top | #168
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Credit-card

    Beetje als mosterd na de maaltijd, maar ben vanmorgen net teruggekomen (uit de VS uiteraard).
    Het beste is, zoals al aangegeven een mengeling van alle 3 de mogelijkheden:
    Creditcard (liefst 2 verschillende) voor autohuur, hotels en bv. tickets voor de pretparken
    Bankpas (let op maestrologo) of CC voor shoppen, de bankpas wordt heel langzamerhand toch steeds meer geaccepteerd in de winkels, maar niet altijd.
    Contant geld of CC voor restaurants en kleine bedragen.
    Tanken kan op alle 3 manieren, maar contant heeft het nadeel dat je vooraf moet aangeven én betalen hoeveel. Is lastig, hoewel CC soms ook lastig is i.v.m. niet werkende postcodevraag.
    Eigenlijk kun je dus nog steeds niet zonder CC, maar bv. in de New Yorkse metro kun je de kaartjes tegenwoordig ook al met je bankpas kopen.
    Heb overigens vaak een single fare ($ 2,00) vaak zat met een CC betaald......
    Bij American Express (wel iets duurder, maar verreweg de beste service bij problemen) kun je online je aankopen bekijken, en ze hanteren een prima koers.
    Eric
    Eric

  9. Top | #169
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Berichten
    36

    Standaard Re: Credit-card

    Ik had cash-geld bij en heb nog 1 keer extra gepind bij Walmart. In totaal 700 dollar cash in handen gehad. Dat was voor het eten, kleine boodschappen ed.
    Met de pinpas heb ik 1 keer getankt en 1 keer betaald in Walmart. De rest ging met de CC. En ik moet zeggen, dat dat erg plezierig werkt in Amerika. Natuurlijk moet je jezelf aan een limiet stellen. Ik kan misschien niet zoveel uitgeven, maar dat weet ik ook. Dus na het 2e paar Nikes moest ik gewoon "nee" zeggen. Dat moet in Nederland ook, ik kan hier ook niet alles pinnen wat ik wil. de afrekening was erg plezierig, je kunt precies zien wat je waar gekocht hebt.

    In Nedeland gebruik ik mijn CC bijna niet, maar op vakantie om hotels te boeken wel. En om via het internet te kunnen kopen. En dan is zo'n ding gewoon handig. Je betaalt op het einde van de maand je rekening, als krediet gebruikt bijna niemand hem in Nederland.
    Ik ken ook iemand die door het kopen bij postorderbedrijven in de schulden is gekomen. Maar dat wil niet zeggen, dat ik daar niet meer kan kopen....

  10. Top | #170

    Standaard Re: Credit-card

    In Florida kun je eigenlijk niet zonder Creditcard. Je hebt hem overal nodig als borg, zoals bij hotels en autohuur. Maar je hoeft hem natuurlijk niet echt te laten belasten: je kunt overal met geld betalen.

    Fred



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •