Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 86 EersteEerste ... 891011122060 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 852

Onderwerp: Creditcard

  1. Top | #91
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Creditcard + pinnen + pincode?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calypso Bekijk Berichten
    Houd er ook rekening mee dat geld opnemen in de USA bij een pinautomaat anders is dan in Nederland!!

    Hier pin je en krijg je eerst je kaart terug voordat het geld uit de autokmaat komt.
    In de USA is dit niet zo daar komt eerst het geld eruit en dan wordt gevraagd of je nog meer handelingen witl doen, zoniet dan wordt pas je kaart terug gegeven.

    Let hierop want zou niet de eerste keer zijn dat iemand zo zijn kaart verliest en dan veel geld kwijt is, want met die kaart zouden ze aankopen kunnen doen omdat in de USA ook een handtekening al voldoende is voor een betaling. En niemand die handtekening controleerd.

    Dus wees gewaarschuwd!!
    Wij hebben steeds of bij de Wal*Mart extra geld opgenomen (hier toets je overigens gewoon je pincode in net als bij de andere winkels waar ik heb gepind) of bij de Suntrust drive in automaat tegenover Downtown Disney. Deze automaat slikt je pasje niet in maar je moet hem in invoeren en dan meteen weer uitnemen, je hebt je pasje dus de hele tijd zelf in handen (net zoiets als bij die onbemande tankstations, ik weet niet of ik het zo duidelijk uitleg..#-o ). Verder heb ik (gelukkig) geen 1 keer alleen maar een handtekening hoeven zetten. Zou ik nl ook niet zo'n prettig idee vinden. Bij het tanken hebben wij altijd cash betaald. Je gaat de shop in en zegt bijvoorbeeld: $ 20,00 voor pomp nr 9. De medewerker geeft dan voor $ 20 vrij aan benzine op pomp nr 9. Werkt perfect.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  2. Top | #92
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Creditcard + pinnen + pincode?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mickey99 Bekijk Berichten
    ... of bij de Suntrust drive in automaat tegenover Downtown Disney. Deze automaat slikt je pasje niet in maar je moet hem in invoeren en dan meteen weer uitnemen, je hebt je pasje dus de hele tijd zelf in handen (net zoiets als bij die onbemande tankstations, ik weet niet of ik het zo duidelijk uitleg..#-o ).
    Je bedoelt deze?




    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #93
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Creditcard + pinnen + pincode?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Je bedoelt deze?
    Dat is inderdaad het systeem wat ik bedoel
    De pinautomaat ziet er overigens hetzelfde uit als de normale pinautomaat bij ons in Nederland alleen slikt ie je pasje niet in maar is de "gleuf voor het pasje" zoals de foto die jij hebt geplaatst. Suntrust rekent trouwens geen extra kosten om te pinnen dus wij hebben voornamelijk daar gepind (kon je ook lekker in de auto blijven zitten :wink: )
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  4. Top | #94
    Vaste Bezoeker nahnah9's Avatar
    Ingeschreven
    May 2006
    Berichten
    86

    Standaard Tijdelijk ophogen limiet op credit card

    Misschien is dit bij de meeste al bekend, maar voor mij is het nieuw:
    Je kan de limiet van je cc tijdelijk ophogen :grin: .

    Je kan blijkbaar geld storten op de rekening van je cc-maatschappij (in ieder geval ICS van Visa). Dit bedrag wordt eerst opgemaakt, dan pas je limiet.
    Je hoeft dus niet meerdere cards te nemen.

    Groeten,
    Hans
    Vakantie Florida 2007
    http://nahnah9.wordpress.com/

  5. Top | #95
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Tijdelijk ophogen limiet op credit card

    Het meenemen van meerdere cc heeft als grootste voordeel dat als er iets misgaat (kaart verloren,gestolen of problemen bij Visa zelf) je niet hulpeloos zonder geld staat.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  6. Top | #96
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Tijdelijk ophogen limiet op credit card

    het is link om op één CC te vertrouwen.
    Ook al raak je hem niet kwijt of zo, soms doet ie het gewoon niet, en dan sta je voor joker.
    Twee verschillende is veel veiliger.
    Iedere rechtgeaarde Amerikaan heeft er minstens een dozijn in zijn knip.
    Eric

  7. Top | #97
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Tijdelijk ophogen limiet op credit card

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nahnah9 Bekijk Berichten
    Misschien is dit bij de meeste al bekend, maar voor mij is het nieuw:
    Je kan de limiet van je cc tijdelijk ophogen :grin: .

    Je kan blijkbaar geld storten op de rekening van je cc-maatschappij (in ieder geval ICS van Visa). Dit bedrag wordt eerst opgemaakt, dan pas je limiet.
    Je hoeft dus niet meerdere cards te nemen.

    Groeten,
    Hans
    Er is een verschil in "tijdelijk je limiet ophogen", dan vraag je aan de creditcardmij of je bank of je tijdelijk een hogere bestedingslimiet kunt krijgen. Afhankelijk van je inkomen en reputatie mag je dan bijv. voor de duur van je vakantie meer besteden via je cc.
    En wat jij noemt eerst geld storten op je cc-rekening en dat eerst opmaken en dan pas aan je limiet beginnen.

    Voor de eerste mogelijkheid moet de bank dus groen licht geven, want daar lopen ze risico.

    Voor de tweede mogelijkheid zal het ze worst zijn, je maakt eerst je eigen geld op en dan pas je limiet, dus er is geen enkel groter risico.
    Dit kan alleen wel maar bij een beperkt aantal aanbieders van cc's. Visa is er een van en misschien wel de enige.

    Knaapje.

  8. Top | #98
    Vaste Bezoeker nahnah9's Avatar
    Ingeschreven
    May 2006
    Berichten
    86

    Standaard Re: Tijdelijk ophogen limiet op credit card

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    het is link om op één CC te vertrouwen.
    Ook al raak je hem niet kwijt of zo, soms doet ie het gewoon niet, en dan sta je voor joker.
    Twee verschillende is veel veiliger.
    Iedere rechtgeaarde Amerikaan heeft er minstens een dozijn in zijn knip.
    Eric
    Hoi Eric,
    Ik neem inderdaad nog een 2e kaart mee. Voor het geval dat.
    Het is wel handig dat je weet dat je met 1 kaart een eind kunt komen...

    Hans
    Vakantie Florida 2007
    http://nahnah9.wordpress.com/

  9. Top | #99
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: Tijdelijk ophogen limiet op credit card

    Het is niet altijd zo dat je bij extra stortingen meer geld te besteden hebt; ik heb het zelf een paar jaar geleden meegemaakt met mijn Visa-card, waar ik een paar duizend (guldens toen nog) extra gestort had. Helaas kwam ik er toen tijdens de vakantie achter dat ik toch niet meer dan de kredietlimiet maandelijks kon besteden, zelfs niet als je bij wijze van spreken er het tienvoudige op had gestort. Dat zou ter voorkoming van fraude zijn. Gelukkig had ik toen meerdere credit cards meegenomen.

    Het is dus zaak om vooraf goed te informeren of extra stortingen ook inderdaad leiden tot een hoger besteedbaar bedrag.

  10. Top | #100
    Vaste Bezoeker nahnah9's Avatar
    Ingeschreven
    May 2006
    Berichten
    86

    Standaard Re: Tijdelijk ophogen limiet op credit card

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankS Bekijk Berichten
    Het is niet altijd zo dat je bij extra stortingen meer geld te besteden hebt; ik heb het zelf een paar jaar geleden meegemaakt met mijn Visa-card, waar ik een paar duizend (guldens toen nog) extra gestort had. Helaas kwam ik er toen tijdens de vakantie achter dat ik toch niet meer dan de kredietlimiet maandelijks kon besteden, zelfs niet als je bij wijze van spreken er het tienvoudige op had gestort. Dat zou ter voorkoming van fraude zijn. Gelukkig had ik toen meerdere credit cards meegenomen.

    Het is dus zaak om vooraf goed te informeren of extra stortingen ook inderdaad leiden tot een hoger besteedbaar bedrag.
    Volgens de mevrouw die ik aan de lijn had, is het extra. Ik had gevraagd de limiet te verhogen, maar dan moet je van alles regelen (loonstrook etc). Toen gaf zij de optie geld te storten. Ik zie wel. Ik heb in ieder geval een 2e kaart mee.

    Hans
    Vakantie Florida 2007
    http://nahnah9.wordpress.com/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •