Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 28 van de 86 EersteEerste ... 1826272829303878 ... LaatsteLaatste
Resultaten 271 tot 280 van de 852

Onderwerp: Creditcard

  1. Top | #271
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: Legitimatie bij betaling met Creditcard

    Super controle zeg, wij kwamen er thuis pas achter toen we de afschrijvingen zagen, dat ik meerdere keren met de creditcard van mijn vrouw betaald had. :-D:-D:-D
    Kennelijk is de legitimatie alleen maar show.
    Onze achternaam is "unpronounceble" voor Amerikanen.

    Betalen met je girokaart doen wij al jaren. Voor Amerika is dat een "debetcard" en als je bij een supermarkt met je debetcard betaald kan je ook Cashback krijgen, dus hoef je nooit te gaan pinnen en heb je altijd een voorraadje cash in je zak.

  2. Top | #272
    Newbie juud76's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbell Bekijk Berichten
    Begrijp ik het goed dat de CC op naam van je man staat en zijn handtekening en jij met zijn kaart wil gaan winkelen?
    Nou wij zien het gewoon als onze kaart,aangezien we in Nederland of Europa dat ding zelden gebruiken hebben we er hier gewoon eentje.Omdat ik zijn achternaam heb en die ook op mijn paspoort staat en er een pincode bij zit dacht ik dat ik em wel zou kunnen gebruiken. Maar als ik overal kan pinnen is het geen probleem,neem ik em alleen voor noodgevallen mee en dan kan ik altijd uit de muur pinnen. Zal zo even voor de zekerheid Visa bellen hoe duur zo'n partnerkaart kost etc.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    Kennelijk is de legitimatie alleen maar show.
    Toen ik 13 jaar geleden voor het 1st naar Orlando ging had ik ook een CC maar die is toen gestolen.Toen ik thuis kwam was er ook voor honderden euro's gekocht dus die legitiematie was toen onzin,kan me ook niet herinneren dat ik toen mijn paspoort heb moeten laten zien.(Maargoed dat is al weer 12 jaar terug er zal ondertussen wel het eea verranderd zijn)
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 09-09-08 om 12:17. Reden: samengevoegd

  3. Top | #273
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    75

    Standaard Re: Legitimatie bij betaling met Creditcard

    Mijn ervaring is dat ik bij de supermarkten: Wall-mart en Publix gewoon met mijn Rabo pinpas kon pinnen aan de kassa. Daarnaast kun je gewoon met de pinpas overal pinnen. (komt wel vaak 2 tot 3 dollar extra bovenop)
    Bij betaling met mijn creditcard (AmEx) heb ik nog nooit een legitimatie bewijs hoeven te laten zien. Ook niet bij grotere bedragen. (Ooit tot 1300 dollar ineens) Misschien wel bij erg hoge bedragen.
    Amerikanen gebruiken hun CC zelfs bij het kopen van een blikje drinken!
    Nogmaals: Met je pinpas kun je overal pinnen. Bij Wall-mart en Publix gewoon pinnen aan de kassa met pinpas. Met cc (Amex) overal geld op te nemen en te betalen.
    succes.
    Fatma

  4. Top | #274
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Een cc is persoonlijk en kan dus nooit legitiem door een ander gebruikt worden, zelfs niet een partner.

    Knaapje
    Niet helemaal waar hoor...

    Mij vrouw gebruikt regelmatig mijn kaart... no problem... (tenminste meestal no problem)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fatma30 Bekijk Berichten
    Mijn ervaring is dat ik bij de supermarkten: Wall-mart en Publix gewoon met mijn Rabo pinpas kon pinnen aan de kassa. Daarnaast kun je gewoon met de pinpas overal pinnen. (komt wel vaak 2 tot 3 dollar extra bovenop)
    Bij de bekende supermarkten zoals Walmart en Publix wordt echt niets extra gerekend voor het gebruik van een pinpas...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-09-08 om 17:13.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  5. Top | #275
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Legitimatie bij betaling met Creditcard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Niet helemaal waar hoor...

    Mij vrouw gebruikt regelmatig mijn kaart... no problem... (tenminste meestal no problem)

    Ik rijd ook wel 60 waar je 50 mag, meestal no-problem, dat wil niet zeggen, dat het legitiem is, dat is wat anders dan "dat het meestal gaat".

    Knaapje

  6. Top | #276
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    75

    Standaard Re: Legitimatie bij betaling met Creditcard

    Klopt. tijdens het afrekenen van je levensmiddelen e.d. komen er geen extra kosten meer bovenop bij Wallmart of Publix.
    Wil je echter geld pinnen bij een geldautomaat om wat cash in je zakken te hebben, dan komt er 2 tot 3 dollar bovenop. Tenminste dat is mijn ervaring de afgelopen jaren. Meestal komt dit omdat de geldautomaat beheerd wordt door derden.

  7. Top | #277
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Legitimatie bij betaling met Creditcard

    Absoluut niet legaal om een credit card te gebruiken waar je eigen naam en handtekening niet op staan.

    Het werkt allemaal zo lang het goed gaat zoals knaapje aangeeft.

    De credit card business is toch een ongecontroleerde zooi maar er wordt zoveel geld mee verdiend dat de credit card companies het zich kunnen veroorloven en het vaak weten te verhalen op de gene die de card geaccepteerd hebben.

    Hoe kun je het het controleren? Leg het me uit bij een benzine pomp aub.

    Sinds wij hier veel meer hebben zoals automatische verzekering op huur auto etc, dan wil je het wel laten om dit te doen met iemand anders zijn card.

    Waarom denk je dat wij bijna overal camera's hebben hangen, als er maar iets is dan sta je gewoon op camera.
    Het blijft ook daar maar primitief, je hebt iemand op camera met een gestolen credit card ofzo, dan weet je nog niet wie het is, maar ja.


    Je zult het geloven of niet, er zijn mensen die in een hotel verblijven en meneer smit getrouwd met mevr jansen, mevr jansen reserveert en betaald met meneer smit zijn card, meneer smit stopt de betaling en zegt dat hij er nooit is geweest.
    Nu is de camera geweldig en heeft al vele malen de zaak opgelost.
    Ja dat gebeurd hier en geloof me ook in Nederland maar gelukkig niet door mede forumgebruikers denk ik, of heb ik nu mensen op een idee geholpen om een extra tripje Florida te gaan maken? (lol)

  8. Top | #278
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Legitimatie bij betaling met Creditcard

    Ik zal m'n vriendin ff 2 jetski's bij jou laten huren met mijn creditcard Marcel :mrgreen:

  9. Top | #279
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Legitimatie bij betaling met Creditcard

    Sorrie wij controleren ID's, nu is het natuurlijk wel zo dat jij voor je vriendin mag betalen.

    Hoe krijg je nu je vriendin op twee jetski's tegelijkertijd, dat noemen wij een catamaran.

  10. Top | #280
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Legitimatie bij betaling met Creditcard

    Heb dat probleem niet. Betalen altijd cash en gebruiken Visa enkel voor de borgstellingen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •