Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 27 van de 86 EersteEerste ... 1725262728293777 ... LaatsteLaatste
Resultaten 261 tot 270 van de 852

Onderwerp: Creditcard

  1. Top | #261
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Legitimatie,betaling Creditcard.

    Bij sommige bedrijven moet je wel je legitimatie laten zien en soms een handtekening(pincode is mij nog nooit voorgekomen). Afhankelijk van het bedrag. Ik weet niet in hoeverre ze moeilijk zullen doen, maar de naam op de pas en jouw legimitatie zijn niet 1 op 1 gelijk...

    Je hoeft het niet door te geven aan Visa, maar het is volgens mij wel eens voorgekomen dat ze ineens een kaart blokkeerden omdat er hoge bedragen waren afgeschreven op een niet gebruikelijk plek (buitenland). Je kan het doen, maar ik zou zelf pas bellen als ie niet werkt.

    Weet je dat je ook gewoon je pinpas mee kan nemen en daarmee ook in winkels extra geld kan pinnen en dingen kan betalen? Op die manier extra geld pinnen is ook goedkoper dan met je cc pinnen uit de muur.

  2. Top | #262
    Newbie juud76's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    6

    Standaard Re: Legitimatie,betaling Creditcard.

    Oke,dus ik kan gewoon met mijn rabo euro pas in winkels pinnen? Da's helemaal handig.De vorige keren dat ik ging pinde ik altijd gewoon uit de muur en had ik zelf geen creditcard.Vind het toch wel fijn om er een mee te nemen omdat het daar gewoon een standaard betaalmiddel is en in gevallen van nood erg handig.

  3. Top | #263
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Legitimatie,betaling Creditcard.

    Ik heb zelf nog nooit kunnen betalen met mijn (nederlandse) pinpas in een winkel.
    Met je pinpas kun je wel terrecht om gewoon geld uit de muur (ATM) te trekken.

    Wel kun je overal betalen met een creditcard (de meest achterlijk kleine bedragen bv Starbucks van $5) en dan bv ook extra geld opnemen (bv Wal Mart).
    Pinnen met je creditcard moet je nooit doen alleen in uitzonderlijke crisissituaties, het kost je namelijk het geld wat je opneemt plus minimaal €10 per keer........

    Ze vragen regelmatig (altijd bij Nike boven de 20 dollar ofzo en zeker bij autoverhuur) naar legitimatie en de naam moet dan overeen komen (anders heeft de hele legitimatie ook geen nut, daar doen ze het juist voor).
    Handtekening komt ook nog steeds voor en pincode intoetsen is ons nog niet voorgekomen in Amerika.
    Wat betreft pincodes lopen ze nog heel erg achter daar.....

    Visa even laten weten dat je naar Amerika is nooit slecht.
    Het hoeft niet en is zeker niet verplicht maar ze kunnen bij evrdachte betalingen je creditcard blokeren en dat wil je zeker niet.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  4. Top | #264
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    170

    Standaard Re: Legitimatie,betaling Creditcard.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvet Bekijk Berichten
    Ik heb zelf nog nooit kunnen betalen met mijn (nederlandse) pinpas in een winkel.
    Je kan tegenwoordig met je Nederlandse pinpas steeds vaker betalen in winkels zoals de Wallmart en de Publix. Je kan daar dan zelfs cash back vragen zodat je niet ergens anders weer hoeft te pinnen.
    Er waren nog meer winkels zoals old navy en tj maxx waar ik gewoon kon pinnen.

    Om een legitimatie bij mijn creditcard is heel af en toe gevraagd.

    Jackie
    Laatst gewijzigd door mickmak; 08-09-08 om 09:52. Reden: typfout en een aanvulling

  5. Top | #265
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: Legitimatie bij betaling met Creditcard

    Het opvragen van een partner Visa is natuurlijk ook gewoon een goed idee. Zo heb je twee passen op 1 acount, beide met eigen naam. Dan hoef je je daar ook niet druk over te maken. Wij hebben dat zo gedaan en zo hebben we beide 1 kaart.

  6. Top | #266
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Legitimatie bij betaling met Creditcard

    @Yvet: Bij Walmart kon ik dus met met mijn Mastercard van de postbank geen extra geld pinnen. Hiervoor had ik echt een debetcard (gewone pinpas dus) nodig.
    Daarmee heb ik toen ook al mijn verdere boodschappen betaald en dan nog geld extra. Volgens mij was dat idd de cashback optie.

    Een partner visa is dan idd zoals raygwencaith zegt volgens mij een prima oplossing om erbij te hebben naast de pinpas.

  7. Top | #267
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Legitimatie bij betaling met Creditcard

    Kijk zo leer ik ook weer wat bij:-P

    Ik heb denk ik voor het laatst in 2006 geprobeerd en daarna gewoon opgegeven en alles met creditcard betaald en gepind bij een ATM.

    Komende december gaan we dit dus nog maar eens proberen.......

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  8. Top | #268
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Legitimatie bij betaling met Creditcard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door juud76 Bekijk Berichten
    Als je in Florida(orlando) in een winkel wil betalen met je creditcard moet je dan legitimatie laten zien? Ik wil dit graag weten omdat wij hier thuis wel een creditcard hebben met daarop de naam van mijn man.(en ik ga met m'n moeder en een vriendin)Nu heb ik wel dezelfde achternaam maar in mijn paspoort begin ik met mijn meisjesnaam en ook zijn mijn voorletters anders natuurlijk.Ik ga geen auto huren of iets maar kan ik em gewoon gebruiken in winkels etc? Moet ik betalen met m'n pincode of handtekening? Kun je wel gewoon "uit de muur" pinnen met je cc?We hebben trouwens een Visa credit card,moet ik aan Visa doorgeven dat we in Florida op vakantie zijn?
    Hopelijk kunnen jullie me helpen?

    Groetjes Judith

    Begrijp ik het goed dat de CC op naam van je man staat en zijn handtekening en jij met zijn kaart wil gaan winkelen?

    Volgens mij kun jij niet tekenen voor die CC en is wordt dat gewoon gezien als "fraude" in het ergste geval.

    Ik bedoel dit niet vervelend of zo maar je kunt hier alleen maar mee in de problemen komen.

    Tenzij je natuurlijk zelf een kaart hebt dan is er niks aan de hand.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  9. Top | #269
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard Re: Legitimatie bij betaling met Creditcard

    Ik heb deze zomer dwars door de US gereden en bijna alleen met mijn pinpas (postbank) betaald. Bij restaurants, kledingwinkels, benzinestations enz. in grote en kleine plaatsen. Denk dat ik in een maand tijd 1 of 2 keer heb gehad dat het niet kon.....Gewoon proberen en cashback bij WalMart werkt zeker

  10. Top | #270
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Legitimatie bij betaling met Creditcard

    Een cc is persoonlijk en kan dus nooit legitiem door een ander gebruikt worden, zelfs niet een partner.

    Knaapje



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •