Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 61 van de 86 EersteEerste ... 1151596061626371 ... LaatsteLaatste
Resultaten 601 tot 610 van de 852

Onderwerp: Creditcard

  1. Top | #601
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Creditcard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylly Bekijk Berichten
    Lees ik dat nou goed?? Is dat ook bij de ING-bank?? Dat je nu moet bellen dat je in the us bent/gaat?(om te voorkomen dt er geblokkeerd word)
    We hebben dat nog nooit gedaan en alles ging normaal.
    Ik weet niet of dat bij ING ook zo is maar wij hebben het al 2 keer meegemaakt.
    En ik kan me zo voorstellen dat het nog minder prettig is als je maar 1 CC ter beschikking hebt en je staat in een winkel bij de kassa en de CC doet het niet.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  2. Top | #602
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Creditcard

    Ook wij melden altijd als wij gaan ofschoon wij de kaart weinig gebruiken i.v.m. onze USA card, vooral bij Macy's hebben wij problemen.

    Groetjes Henke.

  3. Top | #603
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Creditcard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylly Bekijk Berichten
    Lees ik dat nou goed?? Is dat ook bij de ING-bank?? Dat je nu moet bellen dat je in the us bent/gaat?(om te voorkomen dt er geblokkeerd word)
    We hebben dat nog nooit gedaan en alles ging normaal.
    Wij hebben geen problemen gehad met onze ING creditcards. Wij waren in Florida van 8 aug t/m 26 aug. Hebben ook niet van te voren gemeld dat we in de states waren.

  4. Top | #604

    Standaard Re: Creditcard

    Wij, mijn vrouw en ik gebruiken al jaren zonder te bellen de ING card.
    Altijd goed gegaan.

    Er is één keer iets mis gegaan in al die jaren en dat is het volgende. We gebruiken de kaart voor alles. Dat wil zeggen ik betaal er van $1 tot heel veel $$$. Op een dag hebben tijdens het winkelen in de outlet de kaart 14 keer gebruikt. De 15e keer lukte niet meer. Dacht eerst dat hij kapot was. Mijn vrouw kon haar kaart gewoon gebruiken. Dus op zich niet erg maar wel in de villa even gebeld.

    Bij ING konden ze het niet vinden wat er aan de hand was. Genoeg saldo, kaart niet geblokkeerd dus ja wat dan. Na lang zoeken bleek dat je de kaart maximaal 14 keer per dag dus per 24 uur mag gebruiken. De medewerker had dit ook nog nooit meegemaakt maar dat was wel het probleem. En het klopte de volgende dag deed hij het weer.

    Een tijdje hebben we VISA gehad van ANWB en daar had ik juist veel problemen mee in USA. Deze dus opgezegd en ING werkt altijd, overal en goed (mit niet meer dan 14keer in 24 uur [-X[-X)

  5. Top | #605
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    78

    Standaard Re: Creditcard

    Hallo,
    wij hebben dit jaar in Florida een bestelling gedaan bij the Walking Company en toen kreeg ik een zelfde soort melding:
    Unfortunately, your order has been put on hold due to notification that the billing address on your order does not match the billing address on your credit card. This often occurs due to a recent move or typo on the order itself. Please contact our Customer Service Department to provide the correct billing address for your credit card. Once the name and address have been verified, your order will be released and shipped.
    Ik heb toen contact gehad met Customer Services en zij moesten het telefoonnummer hebben van de bank die de kaart heeft uitgegeven. Zij hebben de bank gebeld en alle gegevens gecontroleerd. Toen heb ik nogmaals het adres doorgegeven van de villa en is het pakketje bij ons afgeleverd.

    Groetjes, Audrey
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-09-11 om 10:30. Reden: quote
    USA-bio1998 NYC, Washington, Californie 2001 NYC 2001 Chicago & Denver, 2003 New England, 2005 Denver, 2007 Florida, 2009 Florida, 2010 Florida, 2011 Florida, 2012 Zuidwest USA (CO, AZ, NV, UT), 2013 Florida

  6. Top | #606
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Creditcard

    Naar aanleiding van alle postings over geblokkeerde cc's en of je wel of niet moet melden, dat je bijv. naar de USA gaat heb ik kontakt opgenomen met ICS, de verstrekker van heel veel soorten cc's. Bijv. die van de ANWB, maar is een 100% dochter van ABN-Amro dus die zullen er ook wel vandaan komen.
    Onderstaand mijn mailtje en de reactie. Spreekt voor zich.
    Ik lees soms op forums, dat men bijv. in de USA plotseling geconfronteerd wordt met een geblokkeerde cc. Deze zou dan door de verstrekker geblokkeerd worden omdat er bijv. in de USA plotseling mee betaald wordt. Men adviseert dan weleens voor men op reis gaar de cc verstrekker te informeren over de reisplannen/bestemming. Heeft dit werkelijk nut?
    Het is mij niet overkomen, maar ik wil er liever niet mee geconfronteerd worden als ik in oktober weer in de USA ben.
    Bij ICS volgen we dag en nacht de betalingen die met uw creditcard worden gedaan. Als we serieuze vermoedens hebben dat een betaling verdacht is, nemen we zo snel mogelijk contact met u op om dit te controleren. Zo kan het gebeuren dat een betaling (in het buitenland) als zeer verdacht wordt beschouwd. Is het in zo’n geval niet mogelijk om u te bereiken, dan gaan we zorgvuldig te werk maar moeten we soms helaas uw Card blokkeren. Dat doen we ook voor uw veiligheid.
    Het is inderdaad verstandig om bij uw volgende reis aan ons door te geven waar u in welke periode verblijft en hoe u eventueel te bereiken bent. Wij houden daar dan rekening mee bij onze veiligheidscontroles.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-09-11 om 10:29. Reden: quotes

  7. Top | #607
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Creditcard

    Ik gebruik mijn creditcard (van ANWB-Visa/ICS) uitgebreid in Florida. Een keer is die geblokkeerd geweest. Kennelijk vonden ze het verdacht dat ik als toerist met mijn creditcard een bandenservice heb betaald. Tja... ik heb er een auto, dan doe je wel eens zulke uitgaven.
    Ik kreeg een brief thuisgestuurd, die ik in Amerika natuurlijk niet zie. Voor creditcardhouders bij ICS loopt het contact via verliesendiefstal@icscards.nl . Het zou handiger zijn als de maatschappij je een e-mail of een sms zou sturen, de kans dat je die in het buitenland ontvangt is heel wat groter dan een brief op je thuisadres.
    Geen idee of ze bij hun risico-beoordeling een profiel van de gebruiker aanhouden; zodat iemand die regelmatig naar Amerika gaat, hier niet zo snel last van heeft.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 16-09-11 om 07:06.

  8. Top | #608
    Vaste Bezoeker fitnessmouse's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    110

    Standaard Re: Creditcard

    Het is bij mij regelmatig gebeurd, dat als ik een bestelling op internet doe, ik gelijk een telefoontje krijg van de ING van een 'verdachte' transactie.

    Dat is heel vervelend, maar wel voor je eigen veiligheid.
    Als we op vakantie gaan, melden we dat wel van tevoren.
    Florida: 1997, 1998 (2x), 1999,2000, 2003, 2005, 2007, 2009, 2012, 2013, 2015
    California: 2002, 2011
    DCL: 2009 Bahama's, 2010 Med, 2011 LA-Vancouver, 2013 Bahama's, 2014 Med

  9. Top | #609
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Creditcard

    N.a.v. het contact met ICS heb ik nu mijn reisdatums en bestemming doorgegeven.
    Daarnaast hebben ze mijn GSM nummer aan mijn vaste gegevens toegevoegd, zodat ze mij in voorkomend geval kunnen bereiken.

    Knaapje

  10. Top | #610
    Vaste Bezoeker weimar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    85

    Standaard Re: Creditcard

    Ik heb afgelopen zomer één keer de (ANWB) card geblokkeerd gehad, in Orlando in de outlet. We waren die dag van Ft Myers gekomen, en zijn gelijk aan het spenden geslagen.
    Gelukkig deed de andere card het nog wel.

    Ik kreeg direct een mail van ICS (ik was toevallig met de iphone op een wifi aangesloten in de mall) terwijl ik me nog aan het verbazen was over de geweigerde betaling.
    In de (Guess) winkel waren ze diep onder de indruk toen ik ze het mailtje liet zien van mogelijke fraude, dat hadden ze nog nooit gezien!

    In het hotel heb ik gebeld naar ICS, en inderdaad hadden ze fraude vermoed. Wel wilden ze graag weten hoe lang ik nog in de USA bleef, blijkbaar wordt er een aantekening gemaakt én rekening mee gehouden.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •