Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Autohuur: Enterprise

1. Top | #1
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida

Standaard Autohuur: Enterprise

Recentelijk zijn wij genoodzaakt om niet langer bij Hertz te huren, maar bij Enterprise, omdat Hertz geen kantoor meer houdt in Sebring.

Op zich werkt het allemaal prima. Je kunt gewoon een auto reserveren, en als je wat zij dan noemen "online incheckt", dan kun je "skip the counter" gelijk naar de garage en word je daar snel en efficiënt geholpen. Iets waar je bij Hertz goldmember voor moest zijn. Helemaal niks mis mee.

Maar er is wel een eigenaardigheid. Ik heb eerder een keer in Canada bij Enterprise gehuurd, en mijn zwager overkwam het in het kantoortje in Sebring. De verhuur wordt ter plekke geweigerd omdat je geen internationaal rijbewijs kunt laten zien.

In Canada kostte ons dat een dag van de drie dagen die we - op doortocht vanuit Florida - daar zouden doorbrengen, en met honderdduizend excuses kregen we de volgende dag alsnog een auto mee. Naar aanleiding van dat debacle was ik achteraf in de kleine lettertjes gedoken en kwam ik erachter dat de dame die ons de auto had geweigerd, inderdaad een fout had gemaakt.

In de kleine lettertjes staat namelijk:

If the home country license is in a language other than English (or French, for rentals in Canada) and the letters are English (i.e. German, Spanish, etc.) an International Driver’s Permit is recommended, but not required, for translation purposes in addition to the home country license.

Het gaat hier, ook blijkens de verdere tekst, om het alfabet dat wordt gebruikt. Is dat niet het westerse alfabet (bijvoorbeeld Grieks, Russisch, Arabisch) dan is een internationaal rijbewijs vereist. Voor ons is het "recommended but not required".

Tot mijn verbazing werd aan mijn zwager in eerste instantie ook het huren van een auto geweigerd. Ik stuurde hem de tekst op die ik hier ook heb geplaatst en daarmee is hij teruggegaan naar het kantoortje en heeft hij alsnog de auto meegekregen.

Mocht je dus bij Enterprise huren en te horen krijgen dat je een internationaal rijbewijs had moeten meenemen, dan is het zaak om ze op hun eigen kleine lettertjes te wijzen, want het misverstand hierover is kennelijk wijd verbreid over de organisatie.

Verder is er niks mis mee met het huren daar.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 25-10-24 om 22:46. Reden: correctie

2. Top | #2
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Standaard Re: Autohuur: Enterprise

Pff, lekker dan als je daar staat en je wordt weggestuurd. Je bent toch de pineut en moet eerst de kleine lettertjes gaan opzoeken. Goed om te weten, bedankt voor de heads up.

3. Top | #3
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009

Standaard Re: Autohuur: Enterprise

Dank je wel Koen. Heb je nog steeds jouw huis in Sebring? Het is goed om weer een post van je te lezen!

Forum Rechten