Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Tesla Huren

  1. Top | #1
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Tesla Huren

    Ik heb voor de aankomende meivakantie een Tesla 3 gehuurd bij Hertz.
    Deze was ineens 4 euro goedkoper dan het kleinste koekblik, en 150 euro goedkoper dat de SUV die ik wilde huren.

    Maar ik heb amper ervaring met electrische auto's.
    Thuis een Hybride maar daar rij ik zelf weinig in.

    Wie heeft al een keer een tesla gehuurd in Amerika?

    Wat ik namelijk heb begrepen is dat je alleen een druppel krijgt om bij tesla punten op te laden.
    Deze wordt dan via hertz afgeschreven van je cc.

    Maar kan ik ook laden bij andere palen zonder pasje (Ik heb nog geen NL pas gevonden die je in Amerika kan gebruiken).
    Of kan je bij die palen ook met apple Pay of CC betalen?

  2. Top | #2
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Tesla Huren

    Ik ben zelf EV rijder (zowel zakelijk als prive een full EV), maar ik zou er in de US niet aan beginnen. Te weinig laadpunten, voornamelijk gecentreerd langs de interstates en in (sommige?) steden.
    Wellicht afhankelijk wat je gaat doen qua route, welke afstanden je gaat overbruggen en of je veel steden bezoekt/interstates rijdt.
    Ik heb in al mijn bezoeken in de US de afgelopen jaren maar zeer weinig oplaadpunten gezien, dus ik zou dat echt niet huren.

    Waarom meld je je niet aan bij het loyalty program van Hertz. Met PC status (de hoogste bij Hertz) huur en betaal je een sedan en rijd je met een auto uit de aisles weg, dat kan dan ook een Mid-size (of soms zelfs standaard) SUV zijn.
    If it ain't Dutch it ain't much

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Tesla Huren

    Tijdens ons laatste bezoek afgelopen kerstvakantie had ik ook de zelfde gedachte als jou, er zijn hier amper oplaadpunten.
    Maar toen ik daar eens beter indook bleek dit wel mee te vallen.
    Alleen staat in de nederland de oplaadpunten altijd vooraan op de parkeerplaats, in amerika juist niet.
    Vanaf ons appartement in Lake buena vista zijn er 2 tesla punten binnen de 5 minuten rijden.

    Omdat een tesla wat meer rijbereik heeft dan andere EV's denk ik dat ik weinig problemen krijg met onderweg laden.
    Alleen zou ik het wel lekker vinden als ik bijvoorbeeld naar Disney springs ga daar ook kan laden, maar daar zijn geen tesla oplaadpunten, vandaar mijn pasjes vraag.

  4. Top | #4
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Tesla Huren

    Als je alleen tripjes maakt vanuit een vaste plaats denk ik inderdaad dat laden een iets minder groot probleem zal zijn, zoals in jouw geval een villa met laadpunt vlakbij.
    Voor een roadtrip zou ik de EV zeker afraden.

    Als je een Tesla huurt bij Hertz zou ik bij hun navragen hoe je kunt laden.
    Bij een Tesla log je in op de auto, je voert (bij eigen gebruik/eigendom) een rekening nummer of credit card nummer in, en als je de auto dan aan een Tesla lader zet wordt er automatisch verrekend.
    Hoe dit met een huurauto zit zou je bij Hertz kunnen navragen. Misschien kun je dan hun antwoord hier posten, zodat mensen die een Tesla huur overwegen, dit ook weten.
    If it ain't Dutch it ain't much



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •