Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 126

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Londen (London)

  1. Top | #21
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    41

    Standaard Re: Vliegen via Londen

    Hoe zit het dan als je boekt via Orbitz.com of cheaptickets.com?

    Gaat dat op dezelfde manier in zijn werk?

    Ik vlieg namelijk 6 januari met BA eerst naar London en dan met BA (uitgevoerd door United) naar Orlando.
    Ben ik dan ook de sjaak als ik vertraging oploop op de eerst vlucht?

  2. Top | #22
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Vliegen via Londen

    Nee dat is geen enkel probleem je hebt een codeshare vlucht dat is hetzelfde als een vlucht via 1 maatschappij. Het is een verbinding die is samengesteld door de luchtvaartmaatschappij en niet door jezelf. Ze zijn dan ook op de hoogte van de overstappers naar de volgende vlucht.

  3. Top | #23
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    68

    Standaard Re: Vliegen via Londen

    Geloof me, die 1.5 uur zul je zeker nodig hebben...

    Het is erg druk bij de security check en als je pech hebt moet je ook nog met een bus van de ene naar de andere terminal. Dan is 1.5 uur zeker geen luxe kan ik je verzekeren!

  4. Top | #24
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Vliegen via Londen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitz Bekijk Berichten
    Gelukkig maar ..Hoewel we op de heen weg toch 3 uurtjes moeten wachten in london en op de terug weg 1,5 uur, maar toch.
    Londen (LHR) is berucht om zijn vertragingen. Laatst nog ruim 40 minuten rondjes gedraaid voordat we mochten landen.
    Houdt trouwens ook rekening met het feit dat je vanaf het VK slechts één stuks handbagage mee het vliegtuig in mag nemen. Meestal laat men op de vlucht naar het VK zowel één carry-on en een personal item toe. Geen probleem indien het VK je eindbestemming is. Is dat niet zo en vlieg je door naar b.v. Nederland of de VS, dan dien je je personal item in je carry-on the stoppen.

  5. Top | #25
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    45

    Standaard Re: Vliegen via Londen

    En wat betreft Gatwick?
    Heb wat vluchten gezien met BA van Schiphol naar Gatwick en met BA verder van Gatwick naar Orlando.

    Tussen de vlucht op de heenweg zit 1 uur 5 minuten. Is dat genoeg. Ik neem toch aan dat het geen probleem is. British Airways zal het niet voor niets aanbieden. Of is een tussenstop van 2 uur 40 min. verstandiger?

  6. Top | #26
    Stamgast Micktomar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    178

    Standaard Re: Vliegen via Londen

    Ook wij vliegen via Gatwick met BA en aangezien dit onze eerste keer is dat we een overstap maken vraag ik me af hoe dat dan met de koffers gaat, moet ik die weer zelf van een band halen en ergens anders weer opnieuw inchecken, of wordt dat allemaal geregeld?

  7. Top | #27
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Vliegen via Londen

    Als de vlucht compleet is geboekt bij BA dan worden de koffers normaal gesproken meteen door gelabeld naar de US, je kan dit bij het inchecken altijd even vragen voro de zekerheid. Maar normaal worden ze meteen door gelabeld en hoef je ze dus niet in londen weer van de band te halen.


  8. Top | #28
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard Re: Vliegen via Londen

    Wij hadden afgelopen zomer 50 min. overstaptijd op Gatwick en dat was geen enkel probleem. De koffers worden inderdaad "doorgestuurd" en alles wijst voor zich op Gatwick. Het was onze eerste reis naar Amerika en ook wij dachten dat het krap aan zou zijn. Maar BA biedt inderdaad geen "overstap" aan met te korte tussentijd.

  9. Top | #29
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    74

    Standaard overstap tijd te krap??

    Hallo,

    Wij vliegen in juni vanaf Schiphol via Londen Heatrow naar Miami.
    We hebben in Londen 2 uur en 5 minuten de tijd om over te stappen.
    Nu hoorde ik vandaag van een collega dat dat wel erg krap is, omdat Londen een erg groot vliegveld is.....
    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik dacht dat we tijd genoeg zouden hebben....
    De overstap is trouwens naar een vliegtuig van dezelfde maatschappij!

    Groetjes, Ingrid

  10. Top | #30
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: overstap tijd te krap??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ieniminie Bekijk Berichten
    Wij vliegen in juni vanaf Schiphol via Londen Heatrow naar Miami. We hebben in Londen 2 uur en 5 minuten de tijd om over te stappen.
    Nu hoorde ik vandaag van een collega dat dat wel erg krap is, omdat Londen een erg groot vliegveld is.....
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Twee uur is voor Heathrow inderdaad aan de krappe kant. Ons reisbureau plant altijd standaard vier uur in voor deze overstap. Wellicht dat dit een beetje aan de ruime kant is, maar beter wat tijd over dan je aansluiting missen. Zeker als het om de aansluiting van je internationale vlucht naar de VS gaat. Op de terugweg kun je m.i wel het risico nemen. Er zijn namelijk genoeg vluchten naar Amsterdam. Mis je de ene dan pak je gewoon de eerstvolgende.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •