Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Formulieren voor vertrek invullen. Welke allemaal?

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    94

    Standaard Formulieren voor vertrek invullen. Welke allemaal?

    Als het allemaal goed blijft gaan, vliegen wij op 21-5 met Delta naar Orlando. Nou zit ik echter met een aantal formulier vragen.
    1) we moeten een Attestation form invullen. Kan deze geprint worden, dan ingevuld en dan worden getoond op Schiphol? Of moet dit Iets digitaals worden? Bij Delta staat voor LA wel erbij dat het online moet, maar voor Detroit (aankomst vliegveld in de US) niet. Wie kan mij hiermee verder helpen?
    2) verder moeten we kunnen aantonen dat we volledig gevaccineerd zijn met een formulier NAAR AMERIKAANSE maatstaven. Kan ik dan gewoon mijn papieren internationale QR code laten zien, of zijn er andere papieren in omloop? Wie heeft hier ervaring mee en kan mij verder helpen?
    3.onze oude vriend ESTA is ons bekend, dus daar ga ik volgende week mee aan de slag.
    4) een negatieve test uitslag van een COVID test die korter dan 24 uur voor vertrek gedaan is. Okay, dat is ook te regelen.

    maar vooral over de onderdelen 1 en 2 zit ik met smart op informatie te wachten. Wie help mij hier verder mee?
    Laatst gewijzigd door Daffelina; 27-04-22 om 18:26. Reden: Lay out

  2. Top | #2
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Formulieren voor vertrek invullen. Welke allemaal?

    Wij zijn vorige week met Delta naar Orlando gevlogen. Het attestation form hadden we uitgeprint en moesten we bij de gate inleveren. Ze deelden ze trouwens ook op Schiphol uit.
    En hier kun je een papieren vaccinatiebewijs printen: https://coronacheck.nl/nl/print/

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    102

    Standaard Re: Formulieren voor vertrek invullen. Welke allemaal?

    En als aanvulling; het testen mag de hele dag voorafgaand aan de dag van je reis. Dus als jij op 21 mei vliegt mag je de 20e vanaf 00.01 uur testen.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Formulieren voor vertrek invullen. Welke allemaal?

    En dat hoeft geen PCR test te zijn, antigeen test volstaat. Ga de mijne bestellen op https://www.toegangsbewijs.nu/
    Vlieg op 12 mei
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  5. Top | #5

    Standaard Re: Formulieren voor vertrek invullen. Welke allemaal?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hannie Bekijk Berichten
    Het attestation form hadden we uitgeprint en moesten we bij de gate inleveren. Ze deelden ze trouwens ook op Schiphol uit.
    Vreemd, onze vlucht via Duitsland naar USA 2 weken terug moest je dit formulier wel hebben maar hoefde je niet te uploaden en ook op vliegveld (Dusseldorf en Frankfurt) niet te laten zien.

    Als je ze al moet inleveren zorg voor een kopie dat je die bij je houdt. Tijdens de vlucht naar USA werd ons gezegd dat ze op het vliegveld steekproeven kunnen doen of je alle formulieren hebt die nodig zijn. We hebben niets van de steekproef gezien maar een kopie van alle formulieren bij je hebben kan geen kwaad.

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: Formulieren voor vertrek invullen. Welke allemaal?

    Ik had voor onze vlucht naar Miami met overstap in Parijs de formulieren netjes ingevuld.
    In Parijs kon ik de formulieren aan de gate opnieuw invullen omdat er blijkbaar een nieuwe versie was, na het invullen werden ze meteen ingenomen. Verder heeft er niemand meer naar gevraagd.

    De test van toegangsbewijs.nu werkt perfect, supersnel het certificaat in de mail. Het testproces slaat overigens nergens op. In theorie kun met bijv. 4 personen gewoon 1 testuitslag delen.
    Florida 2007, 2014, 2015, 2016 (2x), 2017 (2x), 2018 (2x), 2019, 2022 (2x), 2023 (2x)
    next: april 2024 & augustus 2024
    Zuidwest USA
    2016, 2017, 2019, 2022

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    94

    Standaard Re: Formulieren voor vertrek invullen. Welke allemaal?

    Ik heb toch nog wel een vraag over het testen. Mag ik me laten testen bij iedere aanbieder van deze vakantie testen, of moet ik een tester nemen via de Delta site? Via Delta kom ik voornamelijk bij Health Check Center uit, maar in mijn woonplaats zit een andere aanbieder. Is deze ook goed?

    En de papieren QR code had ik op 22-2-22 al opgehaald en opgeslagen op mijn pc. Dus die print ik voordat we vertrekken wel uit.

    En de tip om een kopie extra mee te nemen is ook een goede. Heb je het formulier trouwens ook weer op de terugweg nodig?
    Laatst gewijzigd door Daffelina; 02-05-22 om 14:30. Reden: Aanvulling

  8. Top | #8
    Stamgast Mave's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Locatie
    Houten
    Berichten
    170

    Standaard Re: Formulieren voor vertrek invullen. Welke allemaal?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daffelina Bekijk Berichten
    2) verder moeten we kunnen aantonen dat we volledig gevaccineerd zijn met een formulier NAAR AMERIKAANSE maatstaven.
    Wat zijn de Amerikaanse maatstaven eigenlijk? Mijn man heeft 1 x Jansen en 1x Pfizer. Mijn kinderen hebben geen booster.

  9. Top | #9
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Formulieren voor vertrek invullen. Welke allemaal?

    Dus even een korte samenvatting wat je nodig hebt naar mijn idee


    1. Goed gekeurde ESTA, geprint.
    2. Geprinte vaccinatie bewijs -> https://coronacheck.nl/nl/print/
    3. Ingevulde Attestation form -> https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/c...estation-p.pdf , geprint en wellicht paar kopieen.
    4. Een negatieve test uitslag van een COVID test






    Vraag over 4.


    Moet deze ook geprint zijn ? of volstaat een e-mail laten zien.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker Roy Reuter's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Locatie
    Rotterdam, NL
    Berichten
    97

    Standaard Re: Formulieren voor vertrek invullen. Welke allemaal?

    Er is bij ons alleen op schiphol naar papieren gekeken en eigenlijk alleen of we ze hebben. Er is verder niet veel mee gedaan.
    Ik kan me daarom voorstellen dat het via de telefoon laten zien ook goed zou zijn.
    Voor Amerika kan je het vaak al voor vertrek uploaden bij de vliegmaatschappij ter goedkeuring.
    Florida: 2000, 2011, 2013, 2016, 2017, 2018, 2019 (3x), 2021, 2022 (2x), 2023 (2x)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •