Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Navigatie

  1. Top | #1
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Navigatie

    Sinds dat mijn TomTom het heeft begeven, zoek ik eigenlijk een nieuwe navagrie (app) voor mijn Android telefoon. Aangezien ik op dit moment nog.niet weet of ik tzt met een Amerikaans simkaart op vakantie ga, zoek ik een app die je offline kunt ge ruiken, waar ook alle bekende POI:s inzitten, zodat je geen 4 of 5G hoeft te gebruiken. Wat gebeuiken jullie?
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  2. Top | #2
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Navigatie

    Ik gebruik (naast de TT) Sygic. Goede app, kostte mij destijds ik meen iets van 9.95 voor een levenslange licentie.
    Kaarten zijn te downloaden (USA per staat).

    https://www.sygic.com/gps-navigation


    hier wat uitleg:

    Navigatie voor offline gebruik

    Bijna niemand rijdt meer zonder navigatiesysteem. Auto's hebben standaard een navigatiesysteem ingebouwd en er zijn flink wat navigatie-apps, waarvan de meesten u helemaal niets kosten. Google Maps en Waze zijn daarvan de meest bekende, maar Sygic GPS Navigation is een andere navigatie-app, met een gratis versie. Sygic GPS Navigation werkt erg prettig en heeft als grote kracht dat alle kaarten offline te gebruiken zijn. Verder is er een handige 3D modus en krijgt u altijd een alternatieve route bij files. Bovendien weet de app nog een parkeerplaats op uw bestemming te vinden.
    Sygic GPS Navigation is gratis te gebruiken, maar heeft een betaalde premium versie met meer mogelijkheden. De app is beschikbaar voor iOS en Android.


    Sygic GPS Navigation is een app die werkt op basis van GPS en u zo allerlei data geeft over het verkeer. Omdat de app altijd weet waar u bent, is het mogelijk om goed te anticiperen op de verkeerssituaties. U moet wel even toestemming geven voor toegang tot uw locatie, waarna het land waarin u zich bevindt meteen herkend wordt. De app werkt niet online, waardoor u als eerste de kaart van het land moet downloaden. Dat gaat redelijk snel, maar moet wel gebeuren via een wifi-verbinding en het is dus raadzaam een kaart te downloaden voordat u de weg op gaat.
    De kaart van Nederland is gratis, maar verder is de app niet helemaal gratis, want als u bijvoorbeeld de kaart van Europa wilt hebben, dan kost dat geld. De gedetailleerde kaart heeft een mooie 3D modus, die zelfs de contouren van gebouwen laat zien. Voor het rijden is dat een absolute pre. Met een simpele klik schakelt u overigens heen en weer tussen 3D en 2D.



    Door bovenaan op het hartje te klikken voegt u een favoriet adres toe, zoals uw thuisadres of werkadres. Verder voert u uw bestemming in het zoekvenster aan de bovenkant van uw scherm in. Naarmate u typt wordt uw zoekopdracht al aangevuld en selecteert u het uit een lijst. Sygic GPS Navigation laat meteen zien hoeveel kilometer de afstand vanaf uw locatie is, hoe lang u over de route doet en of er vertragingen zijn. Op die manier zijn meer locaties aan uw favorieten toe te voegen. Door op 'Start' te klikken begint de navigatie. U krijgt daarbij gesproken instructies en u ziet de richting op de kaart. Handig is dat de dienst aangeeft hoe hard u ergens mag rijden en welke snelheid u aan het rijden bent.
    Er is nog realtime verkeersinformatie en flitsers. Verder wordt de aankomsttijd getoond en ziet u nog andere nuttige plaatsen in de buurt, zoals benzinestations. Het is sowieso mogelijk om met Sygic GPS Navigation te zoeken op miljoenen nuttige plaatsen, zoals restaurants, tankstations, winkels, banken, ziekenhuizen, sportgelegenheden en meer. Door op de P te klikken ziet u alle beschikbare parkeerplaatsen in uw omgeving, waarvan u meteen de beschikbaarheid checkt. Sygic GPS Navigation werkt onder meer met de kaarten van TomTom.
    Sygic GPS Navigation heeft de volgende kenmerken:


    • gratis navigatie-app voor iOS en Android,
    • werkt op basis van uw locatie,
    • heeft een 3D en een 2D modus,
    • downloadt de kaarten die u wilt gebruiken,
    • heeft gesproken instructies voor het navigeren,
    • geeft de toegestane snelheid en uw eigen snelheid aan,
    • laat zien wanneer u aankomt,
    • zoek miljoenen nuttige plaatsen.

  3. Top | #3
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: Navigatie

    Wij gebruiken Here we GO, is een gratis app beschikbaar op Android en IOS. Na installatie kun vwb Amerika iedere staat thuis al afzonderlijk downloaden. Je moet wel even in de app aangeven dat je hem off line wilt gebruiken. Het is niet dat hij dan data gebruikt voor de kaarten maar wel voor file informatie. Heb je een mifi of data op je telefoon is het wel handig om het aan te laten staan omdat hij dan rekening houd met verkeer en eventuele weg afsluitingen.

  4. Top | #4
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    425

    Standaard Re: Navigatie

    Net als @elstars Offline al jaren gebruik gemaakt van Sygic (ooit ook lifetime licentie afgesloten). Zonder internet werkt dit echt superfijn.
    En als je wel data hebt zou ik zeker Waze gebruiken in de US (veel uitgebreider dan Google maps, ondanks dat Wazw eigendom is van Google, door de user fed informatie) en als je een iPhone hebt is Apple Maps ook zeer goed en imho ook beter dan Google (helaas in tegenstelling tot NL waar Apple Maps echt niet fijn werkt).
    If it ain't Dutch it ain't much

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Navigatie

    Alvast bedankt voor de reacties
    Ik ga er mee aan de slag
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker Krullenbol's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2018
    Berichten
    122

    Standaard Re: Navigatie

    Google maps is ook offline te gebruiken. Je kunt zelf een gebied selecteren om te gebruiken.
    Toch blijf ik het makkelijk vinden om een simkaart te gebruiken omdat je ook de drukte
    op de weg kunt omzeilen. Sygic werkt ook inderdaad prima en Waze (data) is inderdaad
    ook erg goed.

  7. Top | #7
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    425

    Standaard Re: Navigatie

    Bij Google Maps moet je vooraf steeds online een gebied selecteren en downloaden. Bij Sygic download je alle data plus POI per staat. Je vergeet dus nooit een stukje. Daarom werkt het een stuk gebruikersvriendelijker.
    If it ain't Dutch it ain't much



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •