Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Verlengen autohuur?

  1. Top | #1
    Stamgast marcelis10's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    tilburg
    Berichten
    234

    Standaard Verlengen autohuur?

    Ik heb bij drive-usa.de een auto geboekt voor 22 dagen. Nu heeft de luchtvaartmij de terugvlucht geannuleerd en heb ik de vlucht verzet naar een dag later. We blijven nu dus 23 dagen in Florida. Als ik de auto die ik heb geboekt annuleer en opnieuw boek voor 23 dagen moet ik 2x zoveel betalen. Zou ik voor die ene dag een auto kunnen boeken en terplekke aangeven dat ik de auto dus een dag later terugbreng. Lastige is echter dat ik Alamo gold heb geboekt, dus extra bestuurders en tank benzine. Als ik dit achterwege laat voor die ene dag moet ik de auto weer vol terugbrengen. Ik heb ook al bij Alamo.com gekeken maar daar zie ik geen extra bestuurder. Ook moet ik daar volgens mij allerlei verzekeringen extra afsluiten. Dan wordt het wel een hele dure auto. Kan iemand mij vertellen wat het beste te doen en hoe het zit bij het boeken bij Alamo met de verzekeringen? Als ik bij Drive-usa kijk komt er voor goldpakket ook ineens 444 euro bij.

  2. Top | #2
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: Verlengen autohuur?

    Een enkele dag autohuur is relatief prijzig (€120,- a €150,- incl alle verzekeringen) maar dat zal vast de voordeligste optie zijn.
    Moet je wel even langs het vliegveld natuurlijk.
    Florida 2007, 2014, 2015, 2016 (2x), 2017 (2x), 2018 (2x), 2019, 2022 (2x), 2023 (2x)
    next: april 2024 & augustus 2024
    Zuidwest USA
    2016, 2017, 2019, 2022

  3. Top | #3
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Verlengen autohuur?

    Heb je alleen de auto of ook de vlucht via drive-USA geboekt.
    Als je daar beide geboekt hebt kunnen ze misschien wat voor je betekenen.
    Anders mailtje naar alamo proberen.

    Lukt het niet: een shared ride boeken op de dag van vertrek ?

  4. Top | #4
    Stamgast marcelis10's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    tilburg
    Berichten
    234

    Standaard Re: Verlengen autohuur?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KevinB Bekijk Berichten
    Een enkele dag autohuur is relatief prijzig (€120,- a €150,- incl alle verzekeringen) maar dat zal vast de voordeligste optie zijn.
    Moet je wel even langs het vliegveld natuurlijk.
    Dat is dus de vraag. Kan ik het bij aankomst gelijk laten verlengen met de boeking die ik hier gedaan heb of moet ik eerst weer naar het vliegveld om de auto in te leveren en een nieuwe op te halen.


    @knaapje, we hebben alleen de auto daar geboekt.
    Laatst gewijzigd door marcelis10; 07-03-22 om 15:49. Reden: aanvulling

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    102

    Standaard Re: Verlengen autohuur?

    Vanwege onvoorziene omstandigheden moesten wij iets langer in de US verblijven. Wij hebben een dag voor de datum van inleveren de auto via de app verlengd. Dit was bij Avis.
    Die laatste dag is dan wel wat duurder, maar het was heel simpel te regelen. Gewoon de inleverdatum en het tijdstip aangepast in de app. Omdat wij vooraf hadden betaald werden de extra dagen achteraf ingehouden om de creditcard.

  6. Top | #6
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Verlengen autohuur?

    Ik zou ze even bellen en de situatie uitleggen. Misschien zijn ze coulant en zetten ze er zonder problemen een dag bij.
    als dat je alsnog niet lukt kun je het misschien ter plekke met ze proberen te overleggen als je de auto ophaalt.
    If it ain't Dutch it ain't much

  7. Top | #7
    Stamgast marcelis10's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    tilburg
    Berichten
    234

    Standaard Re: Verlengen autohuur?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    Ik zou ze even bellen en de situatie uitleggen. Misschien zijn ze coulant en zetten ze er zonder problemen een dag bij.
    als dat je alsnog niet lukt kun je het misschien ter plekke met ze proberen te overleggen als je de auto ophaalt.
    Ik heb gebeld maar ik moet annuleren en opnieuw boeken. Dat ga ik niet doen. Ik betaal nu 1169 voor 22 dagen voor een midsuv. Niet al te goedkoop maar met de prijzen van nu nog een goede deal. Als ik opnieuw boek ben ik ruim 2000 euro kwijt.

  8. Top | #8

    Standaard Re: Verlengen autohuur?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcelis10 Bekijk Berichten
    Als ik opnieuw boek ben ik ruim 2000 euro kwijt.
    Wat al eerder gezegd is lijkt het mij voor de hand te liggen dat je alleen 1 dag bij huurt. En dus ook naar bv het vliegveld voor de dag terug moet gaan en de auto ophalen als er geen andere opties zijn. Als ik rechtstreeks bij Alamo boek ben ik max voor 1 dag 200 euro kwijt. Veel geld ja maar wel de enige oplossing zou ik zeggen. Is dan geen Gold maar dat moet de laatste dag denk ik dan ook niet veel uitmaken. Andere even dure oplossing zou zijn de laatste dag een hotel bij het vliegveld. Dus op tijd de auto inleveren en de laatste dan in een hotel bij het vliegveld met een shuttle.

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Verlengen autohuur?

    Bij de balie melden dat de reis een dag langer wordt als je de auto ophaalt, wij hebben vorig jaar een auto een dag eerder opgehaald door omstandigheden en kregen de auto mee en de dag extra werd tegen hetzelfde tarief in rekening gebracht. En anders heb je daar nog de tijd om voor die dag aan het eind van de vakantie een oplossing te vinden, wellicht is een taxi goedkoper dan een auto om naar de luchthaven te komen.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Verlengen autohuur?

    Hoe doen jullie het met de autohuur?

    De Autohuur prijzen reizen op dit moment de pan uit. Bij de meeste (bekende) verhuurders ben je al gauw zo'n 1500 euro kwijt voor een normale auto. (2 weken!) en
    dan moet je nog mazzel hebben. Vaak kom je nog hoger uit...
    Alleen bij bijv. FOX of NU(?) ben je nog vrij goedkoop uit, maar dat is maar afwachten en bovendien niet op de luchthavens.

    Aanbiedingen zijn er bijna niet en de bekende codes werken eigenlijk nergens meer, of scheelt zowat niets.

    Iemand tips?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •