Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 40

Onderwerp: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

  1. Top | #11
    Vaste Bezoeker Roy Reuter's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Locatie
    Rotterdam, NL
    Berichten
    97

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Bedankt voor het helpen, Jeroen. Ik snap je aanvallende ondertoon alleen niet zo goed. Wij lopen tegen tegenstrijdige informatie aan. De informatie over extra testen komt uit de KLM traveldoc en ministerie van buitenlandse zaken bevestigt deze informatie. Op de sites van Delta en via Twitter met delta krijgen we te horen dat er geen extra testen nodig zijn voor de terugvlucht. Wij willen het gewoon graag goed op orde hebben, vandaar dat ik hier om bevestiging of verduidelijking heb gevraagd. Lijkt mij niet heel raar.

  2. Top | #12
    Florida Groupie theovg's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    290

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Wij zitten nu te wachten in Orlando op onze vlucht naar Newark om dan door te gaan naar Amsterdam.
    Alleen vaccinatiebewijs en gezondheidsverklaring nodig.

  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker Roy Reuter's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Locatie
    Rotterdam, NL
    Berichten
    97

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Theo, dat is fijn om te horen en geruststellend. Goede reis gewenst!

  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Reuter Bekijk Berichten
    Bedankt voor het helpen, Jeroen. Ik snap je aanvallende ondertoon alleen niet zo goed. Wij lopen tegen tegenstrijdige informatie aan. De informatie over extra testen komt uit de KLM traveldoc en ministerie van buitenlandse zaken bevestigt deze informatie. Op de sites van Delta en via Twitter met delta krijgen we te horen dat er geen extra testen nodig zijn voor de terugvlucht. Wij willen het gewoon graag goed op orde hebben, vandaar dat ik hier om bevestiging of verduidelijking heb gevraagd. Lijkt mij niet heel raar.

    Zoals ik al aangaf kun je ook eerst even zelf verder kijken en navraag doen voordat je het op fora gooit. Punt is dat je momenteel overal spookverhalen krijgt rondom het reizen naar en van Amerika en de mensen daardoor zenuwachtig gaan worden en er vervolgens weer afgeleiden van dit soort verhalen ontstaan. Dit terwijl het vrij makkelijk te vinden is aangezien alles wat betreft reizen in en naar Amerika op de CDC website te vinden is en voor reizen naar Nederland op de rijksoverheid sites van Nederland. De sites van Nederland betreffende reizen naar andere landen lopen vanaf het begin van de pandemie al achter de feiten aan net als de websites van covid testcentra die voor Amerika nog steeds stellen dat je een PCR test nodig hebt terwijl antigeen tot op heden al voldoende is.

    Laten we nu met zijn allen wat voorzichtiger zijn met verspreiden van niet gecheckte informatie en formuleer anders de vraagstelling zo dat je zoals in dit geval zou willen weten of er aanvullende maatregelen gelden voor de vluchten binnen Amerika omdat je verschillende dingen hierover hoort.

    Verder wens ik je uiteraard een fijne vakantie in Florida, wij gaan ook die kant weer op over 22 dagen, kan niet snel genoeg gaan wat mij betreft.

  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    90

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Even een update van mijn kant:
    Vandaag ben ik teruggekomen van mijn korte familiebezoek in de USA, gevlogen van Orlando naar New York en vandaar naar Amsterdam. Bij het inchecken op MCO werd mij gevraagd of ik getest was en of ik de uitslag kon laten zien, ik had me niet laten testen omdat ik gevaccineerd ben, ik zei tegen de baliemedewerker dat ik gevaccineerd was en liet mijn QR code zien (die zij overigens niet kunnen uitlezen omdat ze de apparatuur daarvoor niet hebben), uitgelegd hoe dat in Nederland werkt en werd vervolgens zonder verdere "problemen" ingecheckt. M.a.w. ikzelf heb dus géén problemen ondervonden.
    Nu is het wel zo dat de regels per dag kunnen veranderen en ik kan dus alléén maar adviseren om dit héél goed in de gaten te blijven houden.

  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Rotterdam Area
    Berichten
    23

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Intussen 2,5 week verder en heeft Hugo de Jonge gister aangekondigd dat vanaf de 22e alle inkomende reizigers uit Niet-Schengen landen een negatieve test moeten kunnen overleggen. Het lijkt er nu nog op dat een Antigeen-test vaan max 24 uur voor vertrek volstaat. (waarom heten die antigeentesten overal anders in USA..)

    Dus wél testen in USA.

    Waar testen? Welke kosten?

    Vooralsnog lijkt dit de beste optie: https://centerforcovidcontrol.org/lo...-lauderdale-fl
    Gratis en geschikt voor reizen.
    Ik denk dat we de eerste ervaringen moeten afwachten..
    Ons reisverslag op: http://swetsen.blogspot.nl

  7. Top | #17
    Stamgast arno's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    wormerveer+davenport
    Berichten
    151

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    hier een lijstje met test locaties in florida. Florida COVID-19 Testing Sites (floridahealthcovid19.gov)

  8. Top | #18
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Arno, ik zie daar geen prijzen staan en niets over testen voor reizen.
    Ik heb ook ergens gelezen dat je bij CVS gratis kunt testen, maar kan het niet meer terug vinden.
    De site die Swets noemt heeft ook testlocatie in Kissimmee en is gratis.

  9. Top | #19
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Hannie, op het alles amerika forum heb je dat waarschijnlijk gelezen want daar stond dat iemand zich daar had laten testen ik meen vorige week.

    We gaan het beleven, ik blijf in ieder geval niet thuis voor zo'n test op de terugweg en mogelijk blijven we zelfs langer doordat de scholen dicht zijn Moet ik alleen de vluchten wijzigen en een auto regelen voor de extra vakantie tijd daar. Nemen voor de zekerheid nu de schoolboeken mee voor het online onderwijs.

  10. Top | #20
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Dat zou kunnen dat ik het daar gelezen heb, of op fb.
    Goed plan om schoolboeken voor de kids mee te nemen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •