Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 40

Onderwerp: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    90

    Standaard Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Is het misschien een goed idee om een afzonderlijk onderwerp te maken voor het testen op Corona voor de terugreis ?

    Ik ga zelf voor Familie bezoek naar Amerika van 23 November t/m 7 December.
    Test voor heenreis is geen probleem en voor een redelijke prijs, echter voor de terugreis ben ik aan het zoeken waar me te laten testen, ben de laatste 3 dagen voor mijn terugreis in Orlando, dus ben in die omgeving naar een test locatie aan het zoeken.
    Ik heb een aantal test sites (online) gevonden en zie dat ze allemaal een prijs tussen de $150 en $195 rekenen.
    Nu ben ik alleen en zal dat nu eenmaal moeten betalen als ik terug naar Amsterdam vlieg, maar als je met 4 personen bent wordt je vakantie ineens een stuk duurder.

    Wil graag weten van forumleden die nu of binnenkort naar Florida gaan welke ervaringen zij hebben, wellicht kunnen we elkaar helpen om goede en betaalbare testsites met elkaar te delen.

    Graag jullie reacties.

  2. Top | #2
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Mag ik vragen waarom je laat testen voor de terugvlucht? Ben je niet volledig gevaccineerd? Als dat het geval is dan hoeft dat namelijk niet:

    Unvaccinated travelers arriving from
    United States (see 209 additional countries) must have a negative NAAT or antigen test result. The NAAT test must be taken a maximum of 48 hours before departure to the Netherlands. Tests accepted are PCR, RT PCR, LAMP, TMA, or mPOCT. Alternatively, antigen tests taken a maximum of 24 hours before departure are also accepted. Travelers have the option to present proof via EU Digital Certificate. The negative test result must be in one of the following languages: Dutch, English, German, French, Italian, Portuguese, Spanish.
    Details and exemptions:
    This requirement does not apply to:
    -Fully vaccinated travelers;
    -Travelers from EU with proof of recovery;
    -Travelers under the age of 12;
    -Cross-border workers, students.
    Laatst gewijzigd door Bullyleo; 07-11-21 om 13:42.

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    111

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Testen voor de terugreis is op dit moment niet nodig, maar als het tzt wel weer moet dan ontkom je niet aan dit soort prijzen. Zelf heb ik de laatste keer dat ik nog wel moest testen voor de terug weg het bij baycare laten doen en daar een rapid PCR test gedaan 24 uur voor vertrek i.v.m. de dubbele testverplichting welke er toen was voor terugvliegen naar NL.

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    90

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Ik lees zelf ook andere regels, zo heb ik eerst een binnenlandse vlucht van Orlando naar New York, welke regels gelden dan, is immers een binnenlandse vlucht.
    Zou graag de komende weken de ervaringen van Forum leden lezen die hiermee te maken krijgen.

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    111

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Als je binnenlandse vlucht vooraf gaat aan je transatlantische vlucht naar NL dan controleren ze alles al voor die eerste vlucht omdat je daar ook je tickets voor de vervolg vlucht krijgt. In augustus werden we vervolgens bij de transatlantische vlucht nogmaals gevraag naar de gezondheidsverklaring welke ingevuld en wel moest zijn.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Toen wij in juli terugvlogen vroeg de Delta medewerker op Miami airport een gezondheidsverklaring.
    Toen ik vertelde dat ik die niet had, stond ook nergens aangegeven, vroeg hij naar de QR code.
    Ik stond perplex. Mijn reactie was dat hij die toch niet kon uitlezen maar hij wilde hem wel zien.
    Ik heb hem laten zien en inderdaad hij kon het niet uitlezen maar was tevreden.
    Het enige wat ik achteraf kon bedenken is dat ons ticket ging van Miami naar Boston naar Amsterdam naar Alicante.
    Wij zijn natuurlijk gewoon in Amsterdam naar huis gegaan.
    Sebring, close to nothing, convenient to everything. :-)

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker Roy Reuter's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Locatie
    Rotterdam, NL
    Berichten
    97

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Wij zijn nu in FL en vertrekken zaterdag 11 december weer naar Nederland. Wij waren in de veronderstelling dat er voor de terugreis niets bijzonders nodig was, behalve vaccinatiebewijs. Nu horen wij echter via via dat er 3 (!) testen nodig zijn. 1 test vijf dagen voor vertrek terugvlucht, 1 test tijdens de overstap in Atlanta en 1 test bij aankomst op Schiphol. Wij proberen hier meer informatie over te vinden en hebben ook al naar KLM gebeld maar die wisten het ook allemaal niet zeker (heel handig).

    Iemand hier die hier met meer zekerheid iets over kan zeggen of er in de laatste dagen ervaring mee heeft gehad?

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    111

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Check nu eerst eens bij de rijksoverheid wat daar staat in plaats van je gek te laten maken door mensen die zomaar iets roepen en daardoor paniek te zaaien bij anderen:

    https://reizentijdenscorona.rijksove...tot=2022-01-08


    Hier moet je op dit moment aan voldoen als je (terug) naar Nederland reist (en 12 jaar of ouder bent):


    Inreisverbod voor niet-Europese inwoners

    Je mag alleen terugreizen als je volledig gevaccineerd bent, of onder 1 van de andere uitzonderingen valt. Bijvoorbeeld omdat je Nederlander bent.

    Coronabewijs

    Je mag alleen terugreizen met een vaccinatiebewijs. Ben je een inwoner van de Europese Unie? Dan is een herstelbewijs ook goed (handig: dit kun je in de


    zetten).

    Gezondheidsverklaring

    Laat je ingevulde gezondheidsverklaring zien bij het instappen (boarden).



    En dat is op DIT moment en kan altijd veranderen.

    En mocht het wijzigen: in Florida kun je via Baycare op bepaalde locaties een rapid PCR doen indien dat wel weer nodig mocht zijn, binnen 1 uur resultaat.
    Laatst gewijzigd door JeroenB; 03-12-21 om 01:28.

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker Roy Reuter's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Locatie
    Rotterdam, NL
    Berichten
    97

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Het schijnt toch dat er voor de vlucht van MCO naar Atlanta een test nodig is.
    Aldus het ministerie van buitenlandse zaken. Wij gaan zo Delta bellen wat zij hierover weten.

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    111

    Standaard Re: Waar COVID test doen voor terugreis naar Nederland

    Kijk nu eens eerst op sites (voor Amerika op de CDC site) voordat je dit soort vermoedens hier weer plaatst of bel eerst met Delta. Door dit soort dingen wordt er van alles op de fora geslingerd wat dan achteraf weer onjuist is.

    Testen op binnenlandse vluchten in Amerika waren vanmorgen in ieder geval nog niet verplicht, aldus de CDC site.

    En om het je nog makkelijker te mken, hieronder de site waar je alles kunt vinden omtrent de domestoc flights in Amerika:

    https://www.cdc.gov/coronavirus/2019...g-covid19.html
    Laatst gewijzigd door JeroenB; 03-12-21 om 16:44.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •