Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: Die dekselse mondkapjes

  1. Top | #21
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenB Bekijk Berichten
    Hou er wel rekening mee dat deze mondkapjes geen keur (FFP2 of FFP3) hebben en dus niet beschermend zijn voor jezelf, dit terwijl je wel meerdere uren in een volgeladen vliegtuig zit.
    Ik begrijp deze opmerking niet helemaal. Het is een verkeerd beeld dat je mondkapjes draagt om zelf niet besmet te raken. Een mondkapje heeft als doel om de uitgeademde lucht te filteren en de omgeving van de drager te beschermen tegen druppels die ontstaan bij spreken, hoesten en niezen. Dit geldt zelfs voor chirurgische mondneuskapjes. Voor reizigers die dubbel gevaccineerd zijn en voor de zekerheid voor vertrek ook nog eens zijn getest, brengt het dragen van een mondkapje hiermee in een heel ander perspectief. Zeker als je nog in ogenschouw neemt dat je grotendeels op je plaats blijft en tijdens het eten en drinken geen mondkapjes hoeft te dragen. Of je moet een IC-pak aantrekken en dat is nu weer niet toegestaan in het vliegtuig.

  2. Top | #22
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Simpel, niet iedereen in het vliegtuig gaat even goed om met het gebruik van het mondkapje en om nu te zeggen dat er goed op gelet wordt door het personeel, nee.

    Dan kies ik voor mijn veiligheid door een beschermend mondkapje te dragen en verder is het handengel hier een aanvulling op in het vliegtuig.

  3. Top | #23
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenB Bekijk Berichten
    Dan kies ik voor mijn veiligheid door een beschermend mondkapje te dragen en verder is het handengel hier een aanvulling op in het vliegtuig.
    Hahaha, begrijpend lezen is ook een kunst. Het is een utopie om te denken dat een mondkapje jou beschermt terwijl het juist alleen maar het omgekeerde doet, namelijk zorgen dat jij niemand besmet. Maar goed, de vraag is dan ook nog wat je dan in Florida zoekt. We zijn hier nu een paar dagen en waar we ook komen, meer dan de helft van de mensen loopt hier gewoon zonder mondkapje rond en in deze staat is nog maar 60 % gevaccineerd. Dus wat is dan kiezen voor je veiligheid..... Afijn ik heb mijn zegje gedaan, doe wat je zelf het beste goeddunkt en waar je je het beste bij voelt. Alleen je motivatie klopt niet en dat is mijn laatste punt.

  4. Top | #24
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Misschien moet je je toch eens verdiepen in de 3M FFP2 en 3 mondkapjes en wat die precies doen, dit zijn gewoon professionele mondkapjes die dus wel bescherming bieden voor de drager.

    En in Florida daar kun je afstand houden en zit je niet opgesloten in een beperkte ruimte en wat ik daar doe is naar huis gaan en weer genieten van mijn woning daar. En ik weet hoe het er in Florida aan toegaat aangezien ik daar afgelopen maanden al meermalen ben geweest omdat het kon met de NIE welke ik had om daar naartoe te reizen.

    En ja, wij voelen ons prettiger bij het idee dat we een professioneel masker gebruiken die daadwerkelijk bewezen filtert in de drukte en als we in Florida de drukte in moeten gebruiken we ze ook. Better safe then sorry.
    Laatst gewijzigd door JeroenB; 20-11-21 om 14:13.

  5. Top | #25
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Even een paar cijfers voor wat ze waard zijn.
    Bron Miami Herald die ze van de CDC kopieert.
    Cijfers van afgelopen woensdag in Florida.

    Gemiddeld aantal besmettingen per dag gedurende de laatste week 1397
    Gemiddeld aantal doden de afgelopen week per dag 61

    Vaccinaties gemiddeld 60,7%
    Wat hier mij opvalt is het grote verschil per county.

    Bijvoorbeeld:
    Miami-Dade 77,2%
    Monroe 71,2 %
    Broward 64,6%
    Palm Beach 61%
    Manatee 56,8 %


    Waar wij wonen in het park zijn er, voor zover wij weten, slechts een handvol niet gevaccineerd op 250 huizen.
    Nu is dat gezien het feit dat hier bijna uitsluitend gepensioneerden mensen wonen die hun verantwoordelijkheid onderkennen niet zo vreemd.
    Onderwerp van gesprek is hier vaak wie zijn booster-shot heeft gehad wie het waar heeft gehaald.
    Ikzelf heb hem reeds gehad en mijn vrouw wacht tot het einde van de maand omdat zij dan de zes maanden heeft volgemaakt na haar tweede vaccinatie.

    Kijkend naar de Nederlandse TV ben ik heel blij dat ik hier zit en mij volkomen veilig voel.
    Onvoorziene omstandigheden daargelaten ben ik ook zeker niet van plan naar Nederland terug te gaan voor eind maart begin april.
    Sebring, close to nothing, convenient to everything. :-)

  6. Top | #26
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Je boostershot in Amerika halen als je er toch bent, betekent wel dat je bij thuiskomst moet gaan proberen die geregistreerd te krijgen bij de GGD. Hoewel nu nog gezegd wordt dat het wel of niet nemen van de boosterprik (in Nederland) geen invloed heeft op je QR-code, wil Europa anders, en sommige lidstaten gaan hun eigen weg. Om die reden wacht ik mijn uitnodiging in Nederland wel af.

  7. Top | #27
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenB Bekijk Berichten
    Misschien moet je je toch eens verdiepen in de 3M FFP2 en 3 mondkapjes en wat die precies doen, dit zijn gewoon professionele mondkapjes die dus wel bescherming bieden voor de drager.

    En in Florida daar kun je afstand houden en zit je niet opgesloten in een beperkte ruimte en wat ik daar doe is naar huis gaan en weer genieten van mijn woning daar. En ik weet hoe het er in Florida aan toegaat aangezien ik daar afgelopen maanden al meermalen ben geweest omdat het kon met de NIE welke ik had om daar naartoe te reizen.



    En ja, wij voelen ons prettiger bij het idee dat we een professioneel masker gebruiken die daadwerkelijk bewezen filtert in de drukte en als we in Florida de drukte in moeten gebruiken we ze ook. Better safe then sorry.


    Had je geen last van benauwdheid FFP2 of 3 mondkapjes in het vliegtuig? Had je jouw vaccinatie ook nog kunnen registreren, wij willen nml de boosterprik halen in Florida als we er toch zijn?
    Laatst gewijzigd door sunnyrojo; 25-11-21 om 13:08.
    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,

  8. Top | #28
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Nee, de 3M FFP2 maskers (9320+) die wij hebben zitten zo ruim om je mond en neus dat je geen last hebt van benauwheid, ze zijn gemodelleerd en zitten dus niet straks tegen neus en mond aan. Zijn overigens via Amazon.nl ook te koop.

    Mijn Amerikaanse vaccinatie heb ik in Utrecht kunnen laten registreren en ik ga er vanuit dat dat met de booster ook kan, al doe ik dat pas als het noodzakelijk is. Mochten we in NL ook in aanmerking komen voor de booster neem ik die ook om weer in het gareel van NL te lopen. Er wordt binnen de EU op dit moment gesproken om een vaccinatie maar 9 maanden te laten gelden als reiscertificaat en dan is het handiger om de booster hier nog achter de hand te hebben indien nodig.

  9. Top | #29
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    Je boostershot in Amerika halen als je er toch bent, betekent wel dat je bij thuiskomst moet gaan proberen die geregistreerd te krijgen bij de GGD.
    Tja, schijnt goed te doen te zijn via een aantal van de grotere GGD kantoren, in ieder geval voor de gewone prikken. Ik overweeg wel sterk om hem te halen volgende maand; niet alleen voor registratie, maar ook hem maar gewoon gehad te hebben. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we die in Nederland krijgen. Ik denk zelf (met mijn leeftijd) niet voor 1 april ...
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  10. Top | #30
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Die dekselse mondkapjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    Je boostershot in Amerika halen als je er toch bent, betekent wel dat je bij thuiskomst moet gaan proberen die geregistreerd te krijgen bij de GGD. Hoewel nu nog gezegd wordt dat het wel of niet nemen van de boosterprik (in Nederland) geen invloed heeft op je QR-code, wil Europa anders, en sommige lidstaten gaan hun eigen weg. Om die reden wacht ik mijn uitnodiging in Nederland wel af.


    Nou zoals te lezen hierboven schijnt dat wel te lukken.
    Maar ...... ik heb die boostershot nu al een paar weken en als we terug zijn na bijna zes maanden zie ik helemaal geen punt in om hem in Nederland er nog een keer 1 te nemen.
    Het enige wat dan gebeurt is dat je aantal antistoffen omhoog schiet.

    Het is natuurlijk wel zo dat jij hier maar een paar weken bent en wij bijna zes maanden.
    Ik heb hier nu zelf moeten betalen voor mijn Pneumonia shot en de Flu shot.
    Sebring, close to nothing, convenient to everything. :-)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •