Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16

Onderwerp: Auto huur december

  1. Top | #11
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Auto huur december

    Die code is een corporate code die eigenlijk alleen bedoeld is voor personeel van het bedrijf, in dt geval AEDS (Airbus). Mogelijk dat dat bedrijf zelf de SLP afkoopt voor de werknemers maar dit is gewoon een risico als er iets gebeurt tijdens je vakantie.

    Persoonlijk zou ik het risico niet nemen en niet boeken met dit soort corporate codes, dat kan je zomaar duizenden dollars kosten als het een keer misgaat en je betrokken bent bij een incident.

    En juist SLP wil je zeker hebben bij je autoboeking.

  2. Top | #12
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Auto huur december

    Bij boeking op de National site biedt code XZSM535 van Western University misschien een uitkomst. Nog steeds een hoge prijs, maar tot nu de goedkoopste die ik heb gezien. Zorg dat in je Emerald profiel LDW en SLP zijn aangevinkt. Die worden bij de boeking dan automatisch toegevoegd. Ik kom voor 3 weken in jan/feb '22 op een totaal prijs van USD 1637,68, incl LDW & SLP en incl additional drivers

  3. Top | #13
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Auto huur december

    Een wagen huren bij een officiële dealer? Is dit ook een mogelijkheid?

  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Auto huur december

    @jastsali, dat is dus ook een corporate code die je in de problemen kan brengen want die is alleen geldig als je daar werkt of aan verbonden bent.

    En het is niet altijd zo dat LDW en SLP er automatisch bijkomen als je ze aangevinkt hebt staan, als je het risico neemt om met corporate codes te boeken kan het zijn dat de verzekeringen door eht bedrijf van de corporate code zijn afgekocht of ondergebracht bij hun eigen verzekering. Hierdoor loop je bij een eventuele schade dus een enorm risico want als ze er dan achter komen dat je daar niet werkt draai jij persoonlijk op voor de schade. Je maakt nml. oneigenlijk gebruik van een corporate code. Ik heb er verhalen van gelezen op ik meen Flyertalk en ik neem absoluut geen risico met dit soort corporate codes.

  5. Top | #15
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Auto huur december

    @JeroenB Voor je geruststelling, ik heb deze ook niet geboekt hoor. Ben nog steeds aan het zoeken. Wilde alleen melden dat deze misschien een uitkomst biedt. Ik heb trouwens met deze CorpID niet het idee dat LDW en SLP niet goed zijn afgedekt. De basisprijs is vrij laag (119 per week) en daarbovenop betaal je gewoon per dag de beide verzekeringstarieven die National zelf normaliter in rekening brengt.
    Maar ik ben het met je eens dat het gebruiken van corpID's van derden risicovol kunnen zijn. Dat was al zo in het verleden toen we de Visa-Canada gebruikten, want wie kan een Canadese Visa kaart laten zien. Ik weet het, niemand kijkt ernaar, als je de poort uitrijdt, maar ze kunnen je terugfluiten. In feite geldt dat ook voor de Alamo-Brits optie. Niemand die daar naar kijkt bij Alamo, terwijl als je het heel letterlijk leest het alleen korting geeft voor mensen die een Engels rijbewijs hebben (+een Brits gids laten zien).

  6. Top | #16
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Auto huur december

    @Jastsali, bij de andere corp ID van Airbus./AEDS komt de SLP niet mee en kun je ook niet aanklikken en daarmee loop je dus een flink risico. Moet je gewoon niet willen in Amerika.

    Mocht je voor een periode van minimaal een maand huren dan is expedia.com een optie in combinatie met een AMEX kaart die de verzekeringen dekt, dan kun je nog leuke tarieven scoren als je buiten de luchthaven huurt. Zelfs de taxi kosten kunnen dan vaak nog uit.

    Alamo Brits was natuurlijk zoiets als Flying Blue bij national, voordeeltjes via lidmaatschappen maar wel met de verzekeringen erbij en geen bedrijfsaccount waar niet alles bij afgedekt is.
    Laatst gewijzigd door JeroenB; 20-12-21 om 14:50.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •