Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456
Resultaten 51 tot 57 van de 57

Onderwerp: Autohuur algemeen

  1. Top | #51
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Autohuur algemeen

    Wij hadden in onze kerstvakantie afgelopen keer via Autoeurope.com een auto gehuurd. Zeker een half jaar tevoren geboekt in de promo weken.
    We kwamen uit bij Avis.
    Zelf ben ik prefered member bij Avis maar in dit geval maakte dat niet uit want de boeking ging via Autoeurope.
    De prijs was best netjes ca 860 dollar voor 17 dagen, was het goedkoopste toen en is ook niet meer goedkoper geworden.
    Ik kreeg wat ik gehuurd had; de Toyota Corrola een nette auto, niet meer de nieuwste maar ok.

    De service van Avis op Miami Airport was belabberd ik heb een klacht bij Avis neergelegd (zie verderop).
    Ik kreeg wel respons, excuses etc. bla bla, en zowaar nog wat kosten teruggestort.
    Ik denk dat ze niet blij waren dat de boeking via Autoeurope ging, ze konden ook niets extras aan ons kwijt. Ook werden we wijsgemaakt dat je in Orlando niet meer cash kan betalen in de tolpoortjes.
    We moesten maar voor 80 dollar een soort van abonnement kopen , nou niet dus....wij wisten wel beter...
    Al met al kostte ons dit een uur! En dan nog maar een halfvolle tank gekregen ook. Daar had ik beter op moeten letten, stom, maar heb ik nog nooit meegemaakt...
    De volgende keer weer Hertz!

    I would not recommend AVIS for carrental. I did not have a pleasant experience during my rental at FLL. I made my booking with Autoeurope.com, I know it is not a direct rent at Avis but I expect that this should not matter, and the service is the same. I used AVIS before, I am even a prefered member. My Avis bookingnr. was xxxxxxxxx. It took almost an hour before all the paperwork was done. The woman who helped me tried to sell me all unuseful extras I did not want. (why always??). I also could not get a complete bill of the exact costs. The car was OK but when we were about 10 min on our way I saw that the tank was halffull, stupid I had had to check it but did not expect this (never had this before). At the end I was charged for a 17.84 dollar extra costs (the bill said 'Late Return Fee' witch is total nonsense, we were perfect on time! the deposit was returned, that was ok, but the whole rental was not what I expected, so sorry no more AVIS.
    Laatst gewijzigd door elstars; 21-01-23 om 20:20.

  2. Top | #52
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Autohuur algemeen

    Verleden week in NYC bijna onbetaalbaar om een wagen te huren. En klantenservice of klantvriendelijkheid is ook ver te zoeken

  3. Top | #53
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Autohuur algemeen

    Echt slecht dit, maar zolang de medewerkers op commissie werken blijft dit voorkomen. Er valt aan al die Europeanen nooit zo veel te verdienen, vaak is alles al inclusief. Dan blijft de tol en de RoadSide Service over. Je hoort dit wel vaker, maar ik dacht dat het bij AVIS wel mee viel, mijn ervaringen zijn goed. Het is vanachter mijn toetsenbord makkelijk om te zeggen, maar zonder rekening waarop alle kosten zijn aangegeven zou ik de deur niet uitlopen. Na een lange vlucht blijft dit een "opletmomentje", zal helaas nog wel even zo blijven. Tja, jammer van die halve tank....
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  4. Top | #54
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Autohuur algemeen

    Daarom is huren bij Hertz en National zo enorm veel fijner. Je zoekt een auto (uit de rij van je gereserveerde klasse of de aisle) uit, controleert de hoeveelheid brandstof (en eventuele andere zaken die je graag in je auto wilt hebben (of juist niet, zoals laag olie peil, hoge km stand, schade, etc etc), je rijdt naar het poortje, geeft je rijbewijs/rijbewijzen van de overige bestuurders en je cc af. Nadat je die weer terug hebt gekregen met de rental registratie, kun je op pad.
    Er wordt dan het huur bedrag (+soms een $200 extra) gereserveerd op je cc. Bij terug inlevering krijg je keurig de uitdraai en/of mail dat je auto in correcte staat hebt ingeleverd (incl. Registratie van de aanwezige brandstof in de tank (bij vol-vol). Daarna wordt pas het huur bedrag afgeschreven. Eventueel volgt later nog de afrekening van tol en/of boetes indien van toepassing.

    Voor mij is dit de beste reden om voor een van deze maatschappijen re gaan bij autohuur, en zeker niet te boeken via een broker.
    If it ain't Dutch it ain't much

  5. Top | #55
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Autohuur algemeen

    Zonder de eeuwige discussie van direct bij verhuurder of via broker weer te willen opstarten, zie ik in deze niet wat AutoEurope tov TS heeft nagelaten. AVIS is normaliter een prima verhuurder, maar heeft het in deze casus gewoon verprutst en TS het bos ingestuurd. AVIS is naar mijn mening zeker niet minder dan Hertz en/of National, alledrie prima verhuurders.
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  6. Top | #56
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Autohuur algemeen

    Avis heeft geen “huur een midsize” en kies uit de rij, zoals bij national en hertz. Als je specifiek een klasse wilt rijden (en betalen!) dan is Avis een prima keus. Ik ben nog niet teleurgesteld in de 20+ keer dat ik een midsize sedan betaalde en wegreed in een standard SUV (als er een Ford Explorer staat is dat sowieso mijn voorkeur en ben ik prima tevreden).
    Als je perse een midsize SUV wilt rijden (die altijd wel in een van de aisles staat bij hertz en national) waarom zou je dan meer betalen voor die klasse?
    Ja, de prijzen zijn na COVID behoorlijk gestegen, ik betaal nu het dubbele…maar het is helaas niet anders.
    If it ain't Dutch it ain't much

  7. Top | #57
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Autohuur algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utah Bekijk Berichten
    Verleden week in NYC bijna onbetaalbaar om een wagen te huren. En klantenservice of klantvriendelijkheid is ook ver te zoeken
    Wij hebben afgelopen oktober een auto gehuurd op jfk new york en waren juist super tevreden ! Zeer vriendelijk balie personeel , behulpzaam en goede service .



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •