Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 57

Onderwerp: Autohuur algemeen

  1. Top | #21
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Autohuur algemeen

    Nou we het over Hertz hebben even het volgende.
    Omdat ik nogal afhankelijk ben van Herz omdat ik de auto kan ophalen en inleveren in de plaats waar ons huisje staat ben (was) ik aardig op de hoogte van de prijzen. Als ik via Hertz.nl boek kost een auto mij ongeveer €45 per dag.
    Maar nu heb ik geconstateerd dat er enorme prijsverschillen zijn afhankelijk waar ik de auto huur.
    In Sebring de auto ophalen kost nog steeds ongeveer €45 maar ophalen in Miami, Fort Lauderdale of MCO dan variëren de prijzen van zo'n €80 tot maar liefst €170.
    Sebring, close to nothing, convenient to everything. :-)

  2. Top | #22
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Autohuur algemeen

    Gelukkig gaat het bij jou maar om van en naar de luchthaven te gaan en heb je je eigen auto daar staan. Als je nu meer weken moet huren dan kan het aardig in de papieren lopen.

    Straks is een eigen auto al interessant als je er meerdere weken per jaar zit

  3. Top | #23
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Autohuur algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenB Bekijk Berichten
    Gelukkig gaat het bij jou maar om van en naar de luchthaven te gaan en heb je je eigen auto daar staan. Als je nu meer weken moet huren dan kan het aardig in de papieren lopen.

    Straks is een eigen auto al interessant als je er meerdere weken per jaar zit

    Inderdaad voor mij is het alleen maar om van de luchthaven naar huis te rijden.
    En daar staat mijn brave Brutes op mij te wachten.

    Maar het is zeker interessant om hier een eigen auto te hebben.
    Zeker als je meerdere keren naar Florida gaat en/of hier wat langer verblijft.
    Je kan hem altijd stallen in een "storage" die je hier overal kan vinden.
    Laatst gewijzigd door Frans1949; 23-10-21 om 20:56. Reden: typo
    Sebring, close to nothing, convenient to everything. :-)

  4. Top | #24
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Autohuur algemeen

    Het is een reken sommetje van kosten voor de auto, afschrijving, verzekering en hoeveel weken je hem nodig hebt t.o.v. wat een huurauto kost. Als je er meerdere maanden bent dan slaat het rekensommetje al snel uit naar de eigen auto maar voor de 10 weken die wij nu plannen voor komend jaar is een eigen auto met de pre-covid prijzen nog luxe maar met de prijzen die je nu online ziet begint de weegschaal de andere kant op te gaan.

    Gelukkig kon ik een goedkoop tarief doorschuiven naar de zomervakantie van 6 weken en kom daardoor nog redelijk goed weg, schade nu is Euro 225,- voor de kerstperiode die ik zoals het nu lijkt ruimschoot terug verdien in de zomer periode.

    En qua stalling is de garage van mijn huis erg geschikt

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    90

    Standaard Re: Autohuur algemeen

    Bij welke huurder of tussenpartij kom je jouw voorval tegen met de beperking dat je Florida niet uit mag ?[/QUOTE]

    Hoi Jeroen,
    Ik zou eigenlijk net voor de de grenzen gesloten werden naar mijn Familie in Atlanta gaan, toen betaalde ik voor 14 dagen autohuur € 428,00.
    Helaas werden de grenzen gesloten en ging alles dus niet door.
    Nu keek ik weer bij mijn vaste tussenpersoon en zag prijzen VANAF € 1.500 voor 2 weken. Ik ben toen gaan surfen en zag ineens prijzen vanaf € 700 - € 800, via de site van Discover Cars https://www.discovercars.com/en/sear...4-a9aa924116d7 van de aanbieders Easirent / Optimo Rent / Zezgo , maar als je naar de voorwaarden gaat kijken dan zie je: "Crossing borders" (leaving the State of Rental) is not allowed"

    Ik ken de aanbieders niet en wellicht komen er nog wel allerlei verzekeringen bij en ben je net zo duur uit, ik heb geen idee, maar het viel mij gewoon op.

    Ik heb inmiddels ook een mail naar mijn (reguliere) tussenpersoon gestuurd en kreeg het antwoord dat het komt door de Corona Pandemie, de verhuurbedrijven hebben hierdoor hun prijzen verhoogd.
    Waar volgens mij ook weer uit blijkt dat ze in Amerika niet zo'n probleem hebben met "kartel vorming". Blijkbaar hebben alle verhuurmaatschappijen met elkaar afgesproken om de prijzen omhoog te gooien, een auto heb je nu eenmaal nodig, dus de toeristen die komen geven dat geld wel uit. Dat zal voor mij uiteindelijk ook zo gaan worden, ik MOET nu eenmaal een auto hebben, gelukkig heb ik nog een paar weken de tijd, ik blijf iedere dag kijken of ik "ergens" iets zie veranderen.
    Ook hoop ik nog op goede tips van iemand van dit Forum en anders zit er niets anders op en wordt ditmaal de autohuur velen malen duurder dan de vlucht.
    Laatst gewijzigd door bertvlug; 23-10-21 om 11:35.

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Autohuur algemeen

    Op dit moment kwam ik de laagste prijzen tegen bij Exit reizen, inclusief de verzekeringen en auto's van Alamo. Ook geen superprijzen maar op dit moment voor zover ik kon vinden de voordeligste als je niet bij vage/amper bekende verhuurbedrijven op de forums terecht wilt komen.

    Ga in ieder geval geen corporate codes gebruiken die je op sommige forums voorbij ziet komen voor goedkope tarieven want dan moet je werknemer zijn van zo'n bedrijf en daar kunnen ze op controleren en vaak zitten niet alle benodigde verzekeringen erbij waardoor je een gigantisch risico loopt als er wat gebeurt.
    Laatst gewijzigd door JeroenB; 23-10-21 om 12:47.

  7. Top | #27
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    90

    Standaard Re: Autohuur algemeen

    Dank je wel Jeroen.
    Ben nog iets "interessants" tegen gekomen, de Amerikaanse site "Auto Slash" https://www.autoslash.com/
    Heb dat geprobeerd en kom op iets goedkopere prijzen uit, zeker iets om de komen de weken in de gaten te houden.

  8. Top | #28
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Autohuur algemeen

    Autoslash had ik ook bekeken maar hou rekening met de verzekeringen. De minimale bedragen voor de verzekeringen in Amerika liggen erg laag als ze het minimum aanhouden.

    Daarbij kwam ik zelf op een aantal sites uit bij Fox Rental met een shuttle vanaf MCO en de reviews waren nu niet zo goed van die maatschappij.

  9. Top | #29
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    90

    Standaard Re: Autohuur algemeen

    Klopt, heb ik gezien, maar bij mij kwam b.v. ook Budget en Thrifty (mijn favoriet) en ook met de benodigde verzekeringen is het toch zo'n 300USD goedkoper, scheelt toch

  10. Top | #30
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Autohuur algemeen

    Wij willen graag een additional driver (geen partner/echtgenoot) toevoegen. Wij hebben een auto gevonden bij Avis en daar is het mogelijk om deze voor een fee per dag toe te voegen, wij hebben de vorige keer zoiets geprobeerd bij de balie bij aankomst (bij Budget), waar ze ons vertelden dat dit dan voor de gehele periode (was toen een maand) moest anders was het niet mogelijk. Daarom zouden we dit vooraf willen regelen en eigenlijk in de reservering in het contract al hebben staan vooraf, heeft iemand daar ervaring mee?


    Avis/Budget/Fox/Payless

    There is no additional driver fee for a spouse or domestic partner. Other individuals will incur a per-day fee. Avis and Budget currently charge $13 per day at most locations but cap the fee at $65 per rental.
    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •