Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 36

Onderwerp: Recent naar Amerika gevlogen?

  1. Top | #1
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Recent naar Amerika gevlogen?

    Ik ben benieuwd of er iemand in de laatste 2 tot 3 maanden naar Amerika is gevlogen of komende maand naar Amerika vliegt? Er staat overal dat de grens dicht is en dat niemand zonder een urgente reden Amerika in mag wanneer je geen staatsburger of visum houder bent. Ik ben benieuwd hoe streng dit gehandhaafd wordt?

    Afgelopen weekend zag ik dat de ouders van Rinus van Kalmthout in Amerika waren om naar hun zoon te kijken hoe hij een Indy car race reed. Ik vraag me af of dit valt onder een urgente reden waardoor je naar Amerika kan reizen.
    Laatst gewijzigd door Ebelix; 20-05-21 om 19:28.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  2. Top | #2
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Recent naar Amerika gevlogen?

    Ik ken wel mensen die de laatste maanden Amerika binnen zijn gekomen. Je moet dan vooraf 14 dagen in een niet Schengen land geweest zijn bv Antillen. Hier schijnt wel streng op gecontroleerd te worden.

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Recent naar Amerika gevlogen?

    Ik ben de afgelopen 3 maanden naar Amerika gevlogen en daarvoor tijdens de flight restrictions ook al. Wat betreft de uitzonderingen (NIE's) daar kom je alleen met zwaarwegende dingen voor in aanmerking en daar heb ik 1 keer geluk mee gehad en de 2e keer lukte dat niet. En helaas weet ik uit contact met verschillende andere mensen dat ik heel veel mazzel heb gehad toen ik wel toestemming kreeg om rechtstreeks te vliegen.

    Je komt er niet tussen door geslopen want voor het inchecken wordt je toestemming om rechtstreeks te vliegen gecontroleerd, er wordt gebeld om jouw toestemming te controleren ook al heb je de brief/mail van de ambassade bij je.

    De optie die dan rest is omvliegen via een land welke niet ander deze restricties valt, daar moet je dan echt 14 dagen verblijven en pas op de 15e dag verder vliegen. Zelf heb ik de optie genomen om dit via Aruba te doen vanwege de vluchtmogelijkheden die Aruba mij bood t.o.v. Nederland en Florida. Op Aruba ga je als je naar de USA vliegt al door de immigratie/customs heen en wordt aan de hand van het stempel van de douane van Aruba gecontroleerd of je inderdaad 14 dagen daar hebt verbleven.

    Of de ouders van Veekay onder de NIE's vielen dat is lastig om in te schatten want er is wel wat informatie waarvoor je in aanmerking komt voor een NIE maar dat is zo summier dat je na je aanvraag nog moet afwachten of je de toestemming wel of niet gaat krijgen.

    En ik weet dat ik niet de enige ben die deze optie van omvliegen via Aruba (of een ander land) hebben gebruikt om naar Amerika te komen en er gaan binnenkort ook nog een aantal mensen deze route nemen als de restricties gehandhaaft blijven.
    Laatst gewijzigd door JeroenB; 20-05-21 om 22:09.

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    36

    Standaard Re: Recent naar Amerika gevlogen?

    ik hoop toch zo dat de grens weer open gaat en dat we met vaccinatie of test naar binnen mogen, ik blijf duimen

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker Roy Reuter's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Locatie
    Rotterdam, NL
    Berichten
    97

    Standaard Re: Recent naar Amerika gevlogen?

    Ik zou het bijzonder vinden als Amerikanen vanaf juni weer naar (delen van) Europa mogen, maar omgekeerd niet.
    Florida: 2000, 2011, 2013, 2016, 2017, 2018, 2019 (3x), 2021, 2022 (2x), 2023 (2x)

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Recent naar Amerika gevlogen?

    Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik hoop dat we snel nieuws krijgen of we wel of niet kunnen reizen naar Amerika tijdens de komende schoolvakantie.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Locatie
    Netherlands, The Hague
    Berichten
    38

    Standaard Re: Recent naar Amerika gevlogen?

    Dit las ik zojuist:

    In de winterdienstregeling, die op 31 oktober van kracht wordt, krijgt Miami een directe vlucht op dinsdag, vrijdag en zondag. Orlando staat in de dienstregeling voor maandag, donderdag en zaterdag. “Uiteraard onder voorbehoud”, aldus de woordvoerder. Beide bestemmingen worden aangevlogen met een Boeing 787-9 Dreamliner.
    Oorspronkelijk was het plan om twee keer per week de route Amsterdam – Miami – Orlando - Amsterdam en Amsterdam – Orlando – Miami - Amsterdam te vliegen. Door Miami en Orlando rechtstreeks aan te vliegen wordt de reistijd voor passagiers gereduceerd.

  8. Top | #8
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Recent naar Amerika gevlogen?

    Leuk, maar als je niet de juiste papieren hebt mag je toch niet mee.
    Voor ons als toeristen voorlopig nog niet.

  9. Top | #9
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2018
    Locatie
    Bonaire
    Berichten
    9

    Standaard Re: Recent naar Amerika gevlogen?

    Wij zijn van 14 juli t/m 4 augustus in Amerika geweest. We vlogen van Bonaire naar Miami, daarna door naar New York. Vervolgens New York - Orlando gevlogen en vanuit Miami weer terug naar Bonaire. Op Bonaire werd bij het inchecken gecontroleerd of je een negatieve Corona test had en werden onze paspoorten gecontroleerd. Wij wonen op Bonaire maar hebben uiteraard een Nederlands paspoort. Niemand heeft gevraagd hoe lang we op Bonaire zijn en of we in Europa waren geweest. Bij aankomst in USA was er alleen de normale paspoortcontrole. De apparaten waar je normaal je paspoort kunt scannen waren buiten werking, je moest langs een medewerker voor je paspoort controle. Bij de binnenlandse vluchten werd niets speciaals gecontroleerd, alleen voor de vlucht terug naar Bonaire moesten we weer een negatief COVID testresultaat tonen en een gezondheidsverklaring van Bonaire. Inchecken kon dus niet bij een machine en het duurde heel erg lang door al die controles.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Recent naar Amerika gevlogen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buddybonaire Bekijk Berichten
    Niemand heeft gevraagd hoe lang we op Bonaire zijn en of we in Europa waren geweest.
    Wij zijn in juni ook gevlogen van Aruba naar Florida en bij de Amerikaanse Immigratie (op Aruba airport) werd nadrukkelijk gevraagd en gecontroleerd hoe lang we op Aruba waren gebleven.
    Ik zou de gok niet wagen om buiten de regels te vliegen.
    Sebring, close to nothing, convenient to everything. :-)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •