Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 24 van de 46 EersteEerste ... 14222324252634 ... LaatsteLaatste
Resultaten 231 tot 240 van de 460

Onderwerp: Hotel gezocht: Florida

  1. Top | #231
    Vaste Bezoeker daydreamy's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    Almere
    Berichten
    75

    Standaard

    Iedereen bedankt voor de antwoorden/tips, m'n vriend en ik zijn eruit!
    Het wordt 3 weken rondzwerven in California
    Florida zal volgend jaar aan de beurt komen


    Reisverslagen: Florida 2011, Florida 2018

  2. Top | #232

    Standaard

    Vergeet niet dat autorijden in Amerika heel anders is dan in Nederland. Mijn man vond het heerlijk om lange stukken te rijden, zo anders dan hier.
    Ik zou ook voor Californie kiezen, een beter betoog dan Jasmino heeft gegeven, kan ik helaas niet, maar toen ik haar verhaal las, had ik gewoon weer kippenvel. Californie is ruim 12 maal Nederland en Florida ruim 3 keer. De afstanden in CA zijn idd gigantisch maar opzich goed te doen, zeker als je 3 weken gaat. Wij hebben in 4 weken tijd ruim 8000 kilometer gereden.

    Waar je ook voor kiest, je zal iig een toptijd hebben. Amerika is geweldig, en geloof mij, als je een keer geweest bent, ga je absoluut weer terug. Maw het Amerikavirus

  3. Top | #233
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Wij zijn in 1997 naar CA geweest en hebben Nevada ook bezocht met het fantastic Las Vegas!
    Een echte aanrader vooral als je nog geen kleine kinderen hebt in ons geval toen!
    Onze planning is om te wachten tot onze zoon een jaar of 11 is.
    Dan kan hij nog niet gokken maar het zal toch anders zijn als wij nu daar heen zouden gaan, daarom voor ons nu de Sunshine State Waar wij veel van houden!
    10 jaar geleden voor het eerst geweest.
    San-Fransisco is ook top, Zorg er wel voor als je Alcatraz wil bezoeken je dat ruim van te voren reserveert desnoods in nederland nog!
    Toen wij er waren zat het voor 2 dagen vol geboekt .
    Gelukkig hadden wij geen reisschema en konden zo lang als we wilden blijven, Dus dat deden wij ook. Het is zowiezo een mooie plaats om een dag of 3 zeker door te brengen.
    Yosimity national park is ook mooi, Wij verbleven in het Groveland Motel in het kleine plaatsje Groveland. Echt back to Basic leven zij daar.
    Kortom jullie zullen jullie ogen uit kijken ook hoe groot CA is, Het is in 3 weken best te doen al hoewel wij er 4 weken over hebben gedaan.
    Geniet van jullie vooruit zicht , Heel veel plezier met het uitvogelen van jullie reis!
    Groetjes marisca
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  4. Top | #234
    Vaste Bezoeker daydreamy's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    Almere
    Berichten
    75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marisca
    Kortom jullie zullen jullie ogen uit kijken ook hoe groot CA is, Het is in 3 weken best te doen al hoewel wij er 4 weken over hebben gedaan.
    Geniet van jullie vooruit zicht , Heel veel plezier met het uitvogelen van jullie reis!
    Groetjes marisca
    Dank je gaat zeker lukken, heb er nu al ontzettend veel zin in! 8)


    Reisverslagen: Florida 2011, Florida 2018

  5. Top | #235
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    hallo Daydreamy,

    ik heb beide staten meer dan eens bezocht. Ze zijn allebei uniek qua vertier en natuurschoon. Naar mijn mening staat California meer voor natuurschoon dan voor pretparken, en in Florida is het meer andersom alhoewel er best genoeg natuurschoon (bijvoorbeeld de Everglades, stranden, vele meren) is om van te genieten.

    Gelukkig heb je de beschikking over 3 weken, want als je California en Florida beide wilt bezoeken zal je die tijd nodig hebben. Vele Florida-forummers, mijzelf inclusief, komen vele malen terug naar Florida omdat het er zo geweldig goed toeven is en er zoveel mogelijkheden zijn voor vertier en onderkomen.

    Ik raad je aan om je programma niet te overladen, en vooraf je keuzes te maken. Het is tenslotte vakantie, en geen race tegen de klok. Wat je ook kiest, het zal zeker bevallen. Succes.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  6. Top | #236
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Berichten
    6

    Standaard Eerste keer Florida!

    Ik ga voor de eerste keer naar Florida, Orlando in mei. Daar moet ik een cursus volgen voor mijn werk. Ik kom zaterdagavond aan en vertrek weer na een week. Nu zit ik dindag t/m vrijdag op de cursus van 9.00 t/m 16.00. Toch wil ik graag wat van de omgeving zien incl. de thema parken. Zij er ook nog mooie stranden in de buurt? Oost of West?
    Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!!

  7. Top | #237
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    je hebt niet zoveel vrije tijd helaas. Alleen zondag en maandag, en de vrije (?) avonden begrijp ik. Mocht je een hotel aan de International Drive hebben dan zijn daar legio restaurants en uitgaansgelegenheden. Het hotel kan je ongetwijfeld de weg wijzen, ook naar de pretparken. Zeer waarschijnlijk biedt je hotel ook (gratis?) vervoer.
    Oost en west bieden volop stranden. Ik denk dan even aan Clearwater Beach (west), en Playalinda Beach (oost, net boven Kennedy Space center). Oost is sneller te bereiken, zeker in het weekend.

    Voor details over de pretparken en vele andere zaken raad ik je aan om de zoekfunctie van dit forum te gebruiken. Het is gewoon veel te veel om hier "even" aan te kaarten. Maar als je gerichte vragen hebt helpen wij je uiteraard graag. In ieder geval heel veel plezier daar.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  8. Top | #238
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Je zou dus de zondag en de maandag kunnen gebruiken voor een bezoek aan de parken / strand bezoek.

    - Heb je daar de beschikking over een auto?
    - Welke ervaring heb je met Disney (ooit al eens in Disneyland Parijs geweest)
    - gaat je voorkeur uit naar sfeer of naar actie?

    Er zijn heel veel parken in de omgeving. Je ontkomt er dus niet aan om keuzes te maken.

    Disney:
    - Magic Kingdom
    - Animal Kingdom
    - EPCOT
    - MGM Studios

    Universal:
    - Universal Studios
    - Island of Adventures

    - Seaworld

    Waterparken Disney:
    - Typhoon Lagoon
    - Blizzard Beach
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #239
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Ben je geïnteresseerd in ruimtevaart eigenlijk? Dan zou ik 1 dag Kennedy Space Center doen, en 1 dag naar een pretpark. De stranden zou ik dan maar laten voor wat ze zijn. Stranden heb je overal (ok , misschien niet zo 'n mooie in Florida :wink: ) maar de pretparken zijn echt wel uniek.

  10. Top | #240
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard

    Sterker nog... economy's... in het hoogseizoen.. altijd op!!
    Dus moeten ze je gratis upgraden... en... in nederland is een 2 deurs goedkoper dan een 4 deurs...
    Maar in orlando staan ALLE types gewoon bij elkaar 2drs en 4drs... dus een rij economy.. (dus 2 EN 4drs) en rij compact... enz. enz. daar mag je zelf je auto uitkiezen...

    Bij dollar is het hetzelfde maar daar krijg je altijd de sleutel van de persoon in het hokje in garage... daar kun je dus niet kiezen... maar als je een 2drs besteld hebt, en je vraagt hem vriendelijk of ie nog een 4drs heeft staan (wél pas doen bij die man in dat hokje) lacht ie vriendelijk en geeft je gewoon een 4deurs mee...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-09 om 03:22. Reden: full quote eruit
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •