Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 40 van de 46 EersteEerste ... 303839404142 ... LaatsteLaatste
Resultaten 391 tot 400 van de 460

Onderwerp: Hotel gezocht: Florida

  1. Top | #391
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: 2e keer naar Florida saai???

    Euhmmm een 2e x naar Florida saai?!?!?!?!
    Mijn antwoord: Echt niet!!!!!!!!

    Je raakt er aan verslaafd en velen hier op dit forum hebben die verslaving al goed te pakken.
    Er zijn mensen die ieder jaar gaan of ieder jaar meerdere malen.

    Tuurlijk kun je Disney bezoeken en Sea World en KSC dat kan ook voor een 2e maal of vaker.
    Voor het kind maakt het niet uit of het nog een keer Disney mag doen, voor de ouders ligt het er aan wat je leuk vindt.

    Maar er is ook heel veel anders te doen, veel en goedkoop shoppen.
    Universal, Bush Gardens, China Gardens, St Augustine, Daytona Beach, Kelly Park, waterparken noem het maar op en je zult het er vinden.
    Er zijn mensen zoals eerder gezegd die veel vaker terug gaan en ook die mensen (waaronder wijzelf) hebben lang nog niet alles gezien en gedaan.

    Mijn advies zou dus echt zijn, gerust nog een keer gaan doen.
    Zoals Njit al schreef, is het westen bezoeken bv veel meer rijden en dat is leuk maar niet met een klein kind op de achterbank.

    Wat betreft de cruise, mijn advies hierin zou zijn neem een Disney cruise.
    Een andere cruise is waarschijnlijk goedkoper maar dat moet je wel goed uitzoeken.
    Bij Disney zit bv het eten erin in alle restaurants (behalve het adult restaurant Palo, dat kost $15pp) en ook alle entertainment.
    Vooral belangrijk het drinken, soda zit er bij inbegrepen. Alcohol niet dat moet je apart betalen en ook als je drinken besteld (roomservice of in een bar of bij een ober) het drinken tijdens het eten, frisdrank is wel inbegrepen.

    Bij de andere maatschappijen is dit niet zo.
    Daar betaal je apart voor een sodapakket of apart voor ieder drankje.
    De restaurants zijn vaak maar beperkt inbegrepen (dus niet alle en vele waar je extra voor moet betalen).
    Deze kosten moet je dus wel opnemen in een vergelijking met prijzen van de ene maatschappij en Disney.

    Verder vind ikzelf Disney veel meer gericht op kinderen dan andere maatschappijen, op de boot is iedere avond een Dinseyshow te zien en er is een speciaal zwembadgedeelte voor kinderen zo jong als die van jullie.
    De Disneycharacters lopen regelmatig rond voor fotomogelijkheden en een lolletje.
    Ook voor volwassenen is er genoeg te doen, te zien en mee te maken.
    Er is ook een babyopvang aan boord en evt ook zelfs oppas te regelen voor je stateroom, dit uiteraard tegen bijbetaling (de oppas dan hoor).

    Hopelijk heb je iets aan deze info.
    Er is over de Disneycruises ook een apart topic terug te vinden waar ook heel veel info in staat, ik zou deze ook eens rustig doorlezen.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  2. Top | #392
    Stamgast wippelgem's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Wippelgem
    Berichten
    136

    Standaard Re: 2e keer naar Florida saai???

    alvast bedankt voor de eerste reacties!

    vorig jaar deden we de parken,kennedy space, clearwater, everglades, key west en miami

    nu zou ik opteren voor 1 dag magic kingdom en verder geen parken, sanibel, captiva, key largo, key west, miami en dus eventueel cruise.
    De zaken die we de vorige keer hebben 'overgeslaan of vergeten' zou ik dus nu doen. En het komt goed uit dat dat vooral stranden zijn waar ons meisje kastelen kan bouwen en 'zwemmen' in zee!
    2000: New York + Washington 2002: West USA, 2006: Midden + West USA 2007: Florida 2009: juni 7 dagen eurodisney + 10 dagen spanje + Duitsland en Oostenrijk 2010: 2 x Eurodisney

  3. Top | #393
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: 2e keer naar Florida saai???

    Mijn ervaring met een klein kind naar Florida is dat je de dingen daar op een andere manier gaat bekijken. Je gaat de dingen meer bekijken vanuit het standpunt van je kind. Mijn zoon gaat al mee naar Florida sinds hij een half jaar oud is en ik merk dat ik het leuk vind om de dingen die ik al eerder had gezien nu aan mijn zoon te laten zien, samen met hem te beleven. En in de grote attractieparken op een andere manier lol te beleven aan de attracties waar kleine kids WEL in mogen.

    En met kind zijn ineens dingen leuk die je misschien vorig jaar hebt overgeslagen. Zoals in DownTown Disney: de de Lego-winkel is ineens interessant (mijn zoon kan daar uren doorbrengen), de fonteinen (heerlijk voor de kids om doorheen te lopen), de grote speelgoedwinkel, de mega Disney-winkel etc. Datzelfde geldt ook voor de grote malls en outlets.

    Don't: Lange autoritten, lange dagen maken, van hotel naar hotel trekken.
    Do: Langer op één plek blijven, korte(re) dagtrips maken, rustdagen inlassen, ruime kamer of villa / huis / condo.

    Vanuit Orlando zijn een heleboel andere plaatsen / leuke dingen binnen 1-1,5 uur met de auto te bereiken. Aan de oostkant o.a. Kennedy Space Center, Cocoa Beach (strand, Ron Jon's surfshop), Daytona (NASCAR Museum, strand), St. Augustine. Aan de westkant o.a. Clearwater Beach (strand), Tampa (Busch Gardens), St. Petersburg (The Pier, Musea), Lakeland (luchtvaartmuseum, Dinosaur World). En in/om Orlando zijn allerlei grote en kleine(re) attracties zoals Gatorland, Silver Springs, diverse waterparken, natuurparken, kinderboerderij (heel anders dan in NL), Old Town / Fun Spot in Kissimmee, Kelly Park.
    Je zou dus kunnen kiezen om voor 2 weken een villa met privé zwembad te huren in Orlando / Kissimmee om vanuit daar van alles te gaan doen. En daarna een (Disney?) cruise te doen vanuit Cape Canaveral (een uurtje rijden vanuit Orlando).

    Ik ga in ieder geval volgende zomer weer, dat wordt de 12e keer. En heb inmiddels meer dan 120 dagen in Orlando doorgebracht. Ik kan je verzekeren dat ik me nog geen enkele dag heb verveeld!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #394
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    355

    Standaard Re: 2e keer naar Florida saai???

    Aangezien jullie kid nog maar anderhalf is zou ik juist niet kiezen voor een disney cruise, die zijn duurder en zij zal zich er toch niks van kunnen herinneren. Voor volwassenen is Royal Caribbean een hele leuke betaalbare maatschappij met mooie schepen en hartstikke leuk entertainment.

  5. Top | #395
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Berichten
    1

    Standaard Self drive tips?

    Hallo

    wij willen (2 pers)voor 8 dagen naar Miami met aankomst en vertrek in Miami.
    we kunnen kiezen tussen januari en februari, en we willen graag een compleet pakket boeken (rondreis met huurwagen + hotels) de vliegtickets boeken we afzonderlijk omdat we deze gewonnen hebben :-D. Weet er iemand een site waar ik dit kan vinden ? de meeste zijn met vertrek in Orlando en bijna altijd fly + drive, maar dit is voor ons niet interessant, oh ja.. we willen graag Miami art decowijk zien, south beach, the keys, en de everglades...of heeft iemand nog tips wat we zeker moeten zien ?

    Ik ben niet zo een avonturier om alles zelf te regelen..

    groetjes,
    Tessa

  6. Top | #396

    Standaard Re: self drive tips ?

    Ik zou als tip geven zelf de hotels te boeken en autohuur te regelen. Op de diverse sites en dit forum staan voldoende rondreizen vermeld die je kunt doen in 8 dagen. Op basis daarvan en van je budget zou je dus je hotels kunnen boeken. Een auto boeken kan ook heel simpel online. Daar hoef je dus geen avonturier voor te zijn. Ik ken zelf geen reisorganisaties die vakanties zonder tickets regelen.

    Maar mocht je echt zelf niets willen doen zou je kunnen proberen bij www.aireka.nl

  7. Top | #397

    Standaard Graag tips: 1e keer Florida (januari '09)

    Dag Floridaliefhebbers, -deskundigen enz.,

    Een week of drie geleden kwam ik tickets tegen richting Miami voor 314EUR. O.a. door dit mooie prijsje heb ik meteen de tickets geboekt voor twee personen (mijn vriendin en ik) van 14 - 30 januari.
    We zijn van plan een rondreisje te maken: Allereerst willen we met een auto van Miami (via Orlando) richting het Noorden te gaan. Ter hoogte van Daytona Beach willen we richting het Westen door het Ocala Natiotal Forest. Aan de Westkust willen we via een aantal plaatsen (o.a. Homosassa, Clearwater, Sarasota, Fort Meyers, Naples) naar het Zuiden. En zo door de Everglades richting Key West. Van hieruit op de laatste dag naar Miami om terug te vliegen.
    We houden niet van pretparken en willen er dus voor zorgen dat we 'zo snel mogelijk' bij het Ocala National Forest zijn. Hotels willen we ter plekke boeken maar wel met een beetje voorbereiding (ligging, kosten) via internet.

    Ik heb al heel veel gelezen en gegoogled. VOORAL dit forum (mede door de zoekfunctie) heeft veel info opgeleverd maar heb nog wel vragen:

    1) Is een auto in de compact klasse voor 300EUR voor de looptijd van de vakantie normaal (dodge Kaliber)? En heeft iemand een tip waar grotere auto's/cabrio's tegen mooie tarieven te huur zijn? Uiteraard tegen een hoger bedrag!

    2) Wat is een 'normale' prijs voor een hotel. Uiteraard is een hotel op Miami Beach duurder dan gemiddeld! Een hotel zie ik als een slaapplek zonder luxe. Schoon en netjes is genoeg. Op internet kom ik degelijke hotels met een prima ligging tegen van 50-60$. Kan ik dit ter plekke ook verwachten?

    3) Heeft iemand ervaringen met het Ocala national Forest? Tips?

    4) Heeft iemand tips voor kleine plaatsjes/stadjes die ik zeker moet bezoeken? En is het prijspeil (van bv hotels) hier lager dan gemiddeld?

    5) Graag zou ik (voordat we richting het noorden vertrekken) 2 nachten op de Bahamas verblijven. Een cruise lijkt me niks voor mij waarom ik graag Ferry aanbieders hoor! En wat kosten die tickets ongeveer>?

    6) Verschilt het weer (in januari) van de West en Oostkust? En het Noorden en Zuiden? Behoort liggen op het strand tot de mogelijkheden?

    7) Is het de moeite waard om van de snelweg af te gaan en B-wegen te volgen? Ivm leuke plaatsen/natuur?

    8) Waar bestaat de grootste kans om dolfijnen in het wild te spotten?

    Na dit uitgebreide verhaal zijn alle tips/ideeen/op- of aanmerkingen welkom! Ook op het 'algemene reisschema' van ons.
    Alvast bedankt!

    Gr.

  8. Top | #398
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    50

    Standaard Re: Boeken via American Vacations of Usafunvacations

    hallo
    wij boeken al jaren bij AV we weten dat het goed geregeld word dus waarom naar een ander gaan.ze zoeken alles goed voor je uit en de prijs is ook prima.ze zijn altijd bereid om je te helpen zelfs toen we twee jaar geleden een orkaan hadden in florida hadden ze vanuit nederland alles geregeld dat we naar een ander hotel konden.hotel op de keys was door de storm onmogelijk om er te slapen.echt top kan het echt aan bevelen.

  9. Top | #399
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    170

    Standaard Re: Graag tips: 1e keer Florida (januari '09)

    Ik ben meerdere keren in Januari geweest en het was altijd heerlijk zomerweer. Zelfs aan het strand gelegen etc. Maar afgelopen januari was het een paar dagen super koud. Dat is heel raar als je de dag ervoor in je zomerkleren loopt en dan ineens blij bent dat je een lange broek bij je hebt en een bodywarmer hebt gekocht. Maar dat was echt maar een paar dagen en daarna weer heerlijk weer.

    Jackie

  10. Top | #400
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    20

    Standaard Re: Graag tips: 1e keer Florida (januari '09)

    Hallo

    Wilde dolfijnen kun je vinden bij Cape Canavaral,
    waar de disney cruiseschepen vertekken .

    Op de punt waar de haven uitmond in de zee zitten bijna altijd dolfijnen.

    groetjes peer



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •