Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 74

Onderwerp: Autohuur voor augustus 2021

  1. Top | #51
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Autohuur voor augustus 2021

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Bekijk Berichten
    Hallo,nemen jullie de P.A.I verzekering erbij of ben je genoeg verzekerd vanuit Nederland
    Nog nooit afgesloten en ook nog nooit over nagedacht.
    If it ain't Dutch it ain't much

  2. Top | #52
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Autohuur voor augustus 2021

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    Wat scheelt de prijs voor jouw tijdvak met een EC boeking? Ik zou dat als tweede boeking nemen, want goedkoper en in de aisles staat vrijwel altijd wel een midsize (of zelfs standard SUV). Staat de door jou gewenste auto er niet, dan vraag je vriendelijk aan een greeter. Als hij niets voor je kan regelen kun je altijd nog de boeking gebruiken die je nu hebt staan.

    grite kans dat je nòg goedkoper uit bent en dezelfde of grotere auto uit de twee EC rijen kunt kiezen

    edit: heb even gekeken en de prijs voor een EC boeking is $794 (zonder fuel service $742, dus dat is dure fuel a $2,79 per gallon…)
    Kijk daar kan ik wat mee! Tweede reservering gemaakt op de EC en heb ook nog eens de door jou genoemde code gebruikt voor extra korting. Deze keer geen fuel service toegevoegd en kom in totaal op 725 USD. Dat noem ik een slok op een borrel. Dank voor de tip!
    Moet ik dan wel de oorspronkelijke reservering ter plaatse cancelen als ik een geschikte auto in de EC aisle heb gevonden?

  3. Top | #53
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Autohuur voor augustus 2021

    Het hoeft niet, maar het is wel zo netjes… ze houden namelijk nog wel een auto vast voor je…
    als je ff twee minuten de tijd neemt om te annuleren maak je misschien een ander blij die vergeefs staat te wachten.

    je bent nu pas EC lid geworden toch? Komende tijd ff forum in de gaten houden, want er komt vast snel weer een link voor upgraden naar Executive of zelfs Executive Elite. Dan komt er nog een rij met keus bij (meestal de nog iets grotere/luxueuzere auto’s).

    heb je misschien ook ergens van de hotelketens reward status? Bv Diamond select van Best Western?
    Laatst gewijzigd door Terpies; 30-05-21 om 19:29.
    If it ain't Dutch it ain't much

  4. Top | #54
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Autohuur voor augustus 2021

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    je bent nu pas EC lid geworden toch? Komende tijd ff forum in de gaten houden, want er komt vast snel weer een link voor upgraden naar Executive of zelfs Executive Elite. Dan komt er nog een rij met keus bij (meestal de nog iets grotere/luxueuzere auto’s). heb je misschien ook ergens van de hotelketens reward status? Bv Diamond select van Best Western?
    Ik ben al jaren EC lid, alleen nooit gebruik van gemaakt omdat we altijd via Alamo Brits huurden. Maar ik zal het in de gaten houden. Mocht die upgrade naar Executive of Executive elite lukken, dan kan ik denk ik wel de midsize suv alvast annuleren want het zal dan wel heel gek lopen als er dan niets tussen zit.
    Wij maken geen gebruik van hotels in Florida dus wat dat betreft geen reward status.

  5. Top | #55
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Autohuur voor augustus 2021

    Ik heb inmiddels vrijwel bij alle ketens de hoogste status (behalve bij Hyatt en Hilton) zonder er ooit maar een nacht geslapen te hebben. Evenals de hoogste status bij de autoverhuurbedrijf (National, Avis, Hertz en SIXT)… ook zonder elk jaar te voldoen aan x reserveringen of y extra dagen per jaar om status te behouden. Met slimmigheid en goed opletten kun je prima legaal alle behaalde statussen in stand houden

    overigens…met de huidige status van lage beschikbaarheid bij de verhuurders zal het nog wel een tijdje duren voordat de pre-COVID status qua beschikbare hoeveelheid auto’s terugkomt. Ik zou dan zeker nu in deze tijd de dubbele boeking altijd aanhouden en pas annuleren na aankomst in de garage.
    Laatst gewijzigd door Terpies; 30-05-21 om 20:08.
    If it ain't Dutch it ain't much

  6. Top | #56

    Standaard Re: Autohuur voor augustus 2021

    @KevinB en @Terpeis ontzettend bedankt voor de tips.
    Ik heb twee reserveringen staan (EA en Mid. SUV ) voor een hele mooie prijs
    Ik ben er enorm blij mee!!

  7. Top | #57
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Locatie
    Ridderkerk, Netherlands
    Berichten
    26

    Standaard Re: Autohuur voor augustus 2021

    Top tips dank jullie wel.
    ik kan allen niet vinden of ik de reserveringen gratis kan annuleren, heb kunnen upgraden naar executive
    en welke auto’s zijn er doorgaans te kiezen.

  8. Top | #58
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: Autohuur voor augustus 2021

    Voor het aanbod in de Emerald Aisle https://www.emeraldaisle.com/#tourIntro
    De upgrade naar executive kan soms via een aktie of via een statusmatch, maar daar kan Terpies je vast meer over vertellen.
    Hij heeft uitgebreide uitleg gegeven op het allesamerika forum, zelf even zoeken is zo gevonden.
    Florida 2007, 2014, 2015, 2016 (2x), 2017 (2x), 2018 (2x), 2019, 2022 (2x), 2023 (2x)
    next: april 2024 & augustus 2024
    Zuidwest USA
    2016, 2017, 2019, 2022

  9. Top | #59
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Autohuur voor augustus 2021

    Bij zowel National als Hertz is het net als bij andere verhuurders: je krijgt wat je betaalt. Wil je een cabrio dan moet je een cabrio boeken, idem met een SUV. Echter, beide verhuurders hebben een loyaliteitsprogramma, waardoor het aantrekkelijk gemaakt wordt voor frequente huurders.
    Hier is het: huur en betaal een midsize (sedan) en kies de auto die je wilt uit de loyalty program rij, bij National EC aisle (of ook uit de EC Executive rij, als je hogere loyaliteits status hebt). Bij Hertz heet dit loyaliteits programma Gold (en afhankelijk van de status heb je ook nog Five Star en President’s Circle, in totaal dus 3 rijen) waaruit je een keus mag maken, afhankelijk van welke status je hebt. Bij Hertz boek en betaal je (minimaal) een Groep C (midsize sedan) om in aanmerking te komen voor de zgn. Gold Canopy service, het loyaliteitsprogramma van Hertz.

    Als je dus geluk hebt als je op locatie komt, KAN het zijn dat er eenzelfde auto van jouw voorkeur in een van de aisles staat waaruit je mag zoeken als lid van het loyaliteitsprogramma, MAAR dit is geen garantie. Vandaar dat de meeste mensen hier op het forum een backup boeking maken: een reservering voor de klasse die je wilt, en eentje voor de keus uit de aisles. Omdat alles post-paid is kun je dus zonder problemen tot op de dag dat je in de garage staat (zelfs 24 uur daarna) kosteloos je niet gebruikte reservering laten vervallen: je loopt dus met twee boekingen geen enkel risico!
    If it ain't Dutch it ain't much

  10. Top | #60
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    451

    Standaard Re: Autohuur voor augustus 2021

    Als eerste bedankt voor de tip wat betreft de kortings code. Ik heb een Emerald profiel aangemaakt en de 8572154 code gebruikt. Mooie prijs en meteen vast gelegd.
    Wij hebben vooralsnog geen ervaring met National. Ik heb een paar vraagjes waar hopelijk iemand het antwoord op weet.

    Waar kan ik een extra bestuurder toevoegen bij een gemaakte boeking bij National?

    Zijn er extra kosten verbonden aan de extra bestuurder?

    Moeten je nog iets laten zien als je de code gebruikt?

    Kan ik met een boeking gemaakt via emerald profiel icm de app automatisch de counter overslaan? Net als bij Alamo?

    Alvast bedankt



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •