Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 25 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 242

Onderwerp: Wanneer Travel ban opgeheven?

  1. Top | #31
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Wanneer Travel ban opgeheven?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mpaauwe Bekijk Berichten
    Dat is dus niet waar. Je verzekering keert niet uit als de kosten te maken hebben met Corona. Verder is alles gewoon verzekerd.
    Weet jij of dit ook betreft de medische kosten?

  2. Top | #32
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    111

    Standaard Re: Wanneer Travel ban opgeheven?

    Er zijn echt verzekeringen die dus wel dekking geven in oranje gebieden alleen daar betaal je wat meer voor en je moet er even voor zoeken op internet. Maar net als Frans1949 zou ik als het straks kan ook gaan met deze extra verzekering, ook als het code oranje is.

    Het aantal dagelijkse gevallen in heel Florida zijn nagenoeg vergelijkbaar met hier dus dat is niet iets wat mij tegen zou houden. Daarbij ga ik daar niet heen om de toerist uit te hangen maar om andere redenen en Frans zit er elk jaar een half jaar in zijn eigen verblijf.

    Zolang je daar ook gewoon je maatregelen neemt en afstand houdt is de kans op besmetting net zo gering als hier.

    En laat ieder voor zichzelf de afweging maken en welk risico hij/zij wil lopen. Denk dat we daar allemaal mans genoeg voor zijn.
    Laatst gewijzigd door JeroenB; 25-09-20 om 17:26.

  3. Top | #33
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    102

    Standaard Re: Wanneer Travel ban opgeheven?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    Weet jij of dit ook betreft de medische kosten?
    Mijn reisverzekering (doorlopend ING) geeft aan dat dit ook medische kosten betreft, behalve als het ivm corona is.

  4. Top | #34
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Berichten
    68

    Standaard Re: Wanneer Travel ban opgeheven?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mpaauwe Bekijk Berichten
    Dat is dus niet waar. Je verzekering keert niet uit als de kosten te maken hebben met Corona. Verder is alles gewoon verzekerd.
    Niet lullig te doen maar je zegt exact hetzelfde als ik schrijf en dan zeg je dat je dus niet waar......maargoed ik wens jullie heel veel plezier en hoop dat jullie gezond blijven

  5. Top | #35
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Wanneer Travel ban opgeheven?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verhagena Bekijk Berichten
    Niet lullig te doen maar je zegt exact hetzelfde als ik schrijf en dan zeg je dat je dus niet waar......maargoed ik wens jullie heel veel plezier en hoop dat jullie gezond blijven
    Dit ook zeker niet om lullig te doen.
    Maar ...... het is mij nou nog steeds niet duidelijk.
    Is het zo dat de verzekering wel de medische kosten betaald maar niet Corona gerelateerd kosten bijvoorbeeld extra reis- en hotelkosten?

    Of is het zo dat dan ook bijvoorbeeld ziekenhuiskosten NIET betaald als het door Corona veroorzaakt is.

    Maar dan is er dus volgens Jeroen een extra verzekering te nemen.

  6. Top | #36
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    111

    Standaard Re: Wanneer Travel ban opgeheven?

    Frans1949, veel verzekeringen betalen geen schade die veroorzaakt wordt door Corona. Dus ook de extra zorgkosten die niet gedekt worden door je zorgverzekering worden niet gedekt door de meeste verzekeringen. De andere niet corona gerelateerde dingen worden door de meeste verzekeringen wel gedekt tijdens het reizen naar oranje gebieden.

    Als je gaat moet je dit dus expliciet afdekken bij een verzekeraar die deze kosten met betrekking tot corona wel dekt.

  7. Top | #37
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Wanneer Travel ban opgeheven?

    Keek net op de site van TUI en daar bieden ze Covid care aan. Op bij hun geboekte pakket reizen is dat geldig. Tui vergoed je medische kosten als je Corona op vakantie krijgt begrijp ik hieruit.

    COVID Care service

    Vertrek je uiterlijk 31 maart 2021 op een TUI vliegvakantie, autovakantie, skivakantie, rondreis of een citytrip, dan krijg je daar automatisch de COVID Care service bij zodat je met een gerust hart op vakantie gaat.
    Vertoon je COVID-symptomen tijdens je reis? Je kan 24/7 rekenen op telefonische medische assistentie aan de hand van een noodnummer. De noodcentrale kan worden bereikt op telefoonnummer +34 934 96 38 82 en zal je begeleiden bij de nodige stappen.
    De COVID Care service dekt bovendien de kosten voor het afnemen van een COVID-test ter plaatse. Mocht je COVID-positief testen dekken we ook de kosten van eventuele medische hulp of een medisch noodzakelijke repatriëring.
    Als je in quarantaine moeten tijdens je vakantie dan zorgen wij ervoor dat je langer op je bestemming kunt blijven, samen met je gezin (wonend onder hetzelfde dak). En uiteraard een nieuwe terugvlucht, zonder extra kosten.

  8. Top | #38
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Wanneer Travel ban opgeheven?

    Maar Frans heeft geen "Pakketreis" nodig, want een auto en huis heeft ie al.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  9. Top | #39
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Wanneer Travel ban opgeheven?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Maar Frans heeft geen "Pakketreis" nodig, want een auto en huis heeft ie al.

    Tja, en Tui vliegt niet meer naar de US.

  10. Top | #40
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Wanneer Travel ban opgeheven?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenB Bekijk Berichten
    Frans1949, veel verzekeringen betalen geen schade die veroorzaakt wordt door Corona. Dus ook de extra zorgkosten die niet gedekt worden door je zorgverzekering worden niet gedekt door de meeste verzekeringen. De andere niet corona gerelateerde dingen worden door de meeste verzekeringen wel gedekt tijdens het reizen naar oranje gebieden.

    Als je gaat moet je dit dus expliciet afdekken bij een verzekeraar die deze kosten met betrekking tot corona wel dekt.

    Tegen de tijd dat we in de US worden toegelaten zal ik jou om advies vragen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •