Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 53

Onderwerp: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

  1. Top | #1
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Heel veel mensen zijn gedupeerd door het inreisverbod, ook de hoteleigenaren en hierdoor de gasten die een kamer hebben geboekt via een website of rechtstreeks.
    Ook villa eigenaren en de gezinnen die een villa hebben gehuurd. Hoe gaan mensen hiermee om, zowel eigenaren en huurders? Wordt alles terugbetaald of wordt er moeilijk over gedaan?
    Wij hebben bv een kamer voor 2 nachten in Orlando, deze kon bv niet worden geannuleerd (16-18 april) en het zit er uiteraard dik in dat we niet gaan, maar eigenlijk door overmacht dus ben benieuwd of we dit misschien kunnen verhalen op de cc waar we mee betaald hebben?
    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,

  2. Top | #2
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    ik zag bv dat in Las Vegas MGM hotels hun deuren tijdelijk sluiten
    Aria
    Bellagio
    Excalibur
    Luxor
    Mandalay Bay
    MGM Grand
    Mirage
    New York New York
    Park MGM
    Vdara
    Is dat in Orlando ook al ergens het geval?
    Laatst gewijzigd door sunnyrojo; 16-03-20 om 11:29.
    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,

  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Disney hotels sluiten ook allemaal. Het hangt per hotel af hoe ze er mee om gaan. Priceline geeft aan dat ze het beleid van het hotel volgen. Normaal is het bij priceline dat je nooit je geld terug krijgt. Nu maken ze dus uitzonderingen. Ik verwacht dat veel hotels wel wat proberen te bieden. Uiteindelijk zijn ze daar zelf ook beter mee af.

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker Paul76's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Locatie
    Echt
    Berichten
    69

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Van een aantal hotelketens heb ik al mails gehad dat zij de annuleringsregels versoepelen. Zelfs de boekingen die normaal niet zijn te annuleren (special rates, non-refundable), kunnen nu wel worden geannuleerd. Het ligt er echt aan waar en hoe je hebt geboekt.

  5. Top | #5
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sunnyrojo Bekijk Berichten
    Heel veel mensen zijn gedupeerd door het inreisverbod, ook de hoteleigenaren en hierdoor de gasten die een kamer hebben geboekt via een website of rechtstreeks.
    Ook villa eigenaren en de gezinnen die een villa hebben gehuurd. Hoe gaan mensen hiermee om, zowel eigenaren en huurders? Wordt alles terugbetaald of wordt er moeilijk over gedaan?
    Het zijn gekke tijden ook voor ons eigenaren. Hoewel we in onze annuleringsvoorwaarden altijd duidelijk adviseren een reisverzekering te hebben, realiseren we ons dat niet in alle gevallen onze toekomstige gasten de kosten op zo'n verzekering kunnen verhalen. Wij proberen daarom zoveel mogelijk de mensen tegemoet te komen door of de boeking te verplaatsen naar een nieuwe datum of door een aanzienlijk deel van het geld terug te betalen. We hebben al de nodige annuleringen binnen, maar proberen het toch zo menselijk mogelijk op te lossen. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, gasten en wij. Onze trip met de pasen moeten we nog maar zien dat we de vliegtickets terug krijgen. Hopelijk kunnen we eind augustus wel gaan.

  6. Top | #6
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Veel hotelketens zien het als een kans om te laten zien aan de klant wat ze waard zijn. Nu moeilijk doen levert waarschijnlijk alleen maar slechte publiciteit op en zorgt ervoor dat klanten in de toekomst niet meer bij jouw gaan boeken.

  7. Top | #7
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Nu dat veel gasten reviews kunnen plaatsen willen ze dit denk ik toch hopelijk zo positief mogelijk afhandelen.
    We hebben een mail gestuurd naar booking voor het eerste hotel dat we voor in april hebben geboekt (2 nachten) om deze te annuleren, helaas waarschijnlijk vanwege
    drukte nog geen antwoord ontvangen, dus we wachten even af. Tja de april vakantie gaan we nu echt annuleren

    Wij hebben ook al annuleringen ontvangen, gelukkig naar een andere datum kunnen verplaatsen. Heb dit ook besproken met ons management, deze zeiden ook al om hier zo coulant als mogelijk mee om te gaan, het is wederzijdse overmacht. Heel zuur dat wel voor beiden.
    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,

  8. Top | #8
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Wij boeken altijd zoveel mogelijk met Hotwire en hoewel zij normaal zeer strict zijn met annuleren en verplaatsen (niet mogelijk) laten zij zich hier toch van hun goede kant zien. Inmiddels hebben wij de eerste (1/3) refund-toezegging van Hotwire ontvangen voor onze (niet langer) aanstaande trip naar de Oostkust. Kleine kanttekenening dat wij nog wel 16/22 nachten terug moeten krijgen dus helemaal tevreden zijn wij nog niet maar het begin is er. Ik kan mij ook goed voorstellen dat het voor Hotels, en dan misschien minder voor de hotel-ketens dan de kleinere hotels, ook zeer rauw op hun dak komt. Ik had dan ook tevreden geweest met een 'tegoedbon' maar een terugstorting is natuurlijk nóg fijner. Ik vind het mooi om te zien hoe de hotels / villa-eigenaren hier mee om gaan, over het algemeen genomen dan natuurlijk.
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

  9. Top | #9
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Tja dit is iets wat nooit voorzien was dus heel zuur voor beide partijen maar ik denk dat je als huiseigenaar niet anders kan doen in dit geval dan.
    FloridaFabian voor wanneer was het plan om naar de oost kust te gaan? Was dat ook al in april? Hebben jullie de tickets ook al kunnen annuleren?
    Wij kijken nu ook al naar de zomervakantie want daar hebben we wel wat hotels geboekt die niet meer te annuleren zijn dus wordt allemaal nog een dingetje, vandaar de vraag in 1e instantie.
    En ik weet ook wel dat niet iedere hoteleigenaar hetzelfde zal reageren.


    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    545

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Onze verhuurder denkt erg goed mee en reageert supersnel. We zijn nu overeen gekomen dat ons tegoed tot eind 2022 blijft staan. We konden ook 50% terugkrijgen en de rest als tegoed laten staan. Maar aangezien het voor hem ook lastig is, hebben we hier voor besloten.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •