Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 53

Onderwerp: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

  1. Top | #31
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Nu al bericht van AXA(de reisverzekering van onze American Express card)dat de villahuur vergoed wordt minus 100 euro eigen risico.
    We zijn hier erg blij mee en hadden het eigenlijk niet verwacht.

  2. Top | #32
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Gisteren was de deadline voor ons hotel in Kissimmee, geld is niet ingehouden dus ook blij!! Deze reservering was niet annuleerbaar nu via Booking wel geannuleerd.
    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,

  3. Top | #33
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    @EddieG
    Ook dat vind ik iets te kort door de bocht, er zijn natuurlijk ook mensen die b.v. jaren moeten sparen om eindelijk die droom met hun kleinere kinderen waar te maken door een keer naar Disney Orlando te gaan.
    Als dan een verhuurder (met een paar villa's?) totaal onwillig staat tegenover deze pandemie, die iedereen treft, om huurders helemaal niet tegemoet te komen is dat ook schrijnend.
    Daarom onze oplossing van het overleg en een grote mate van soepelheid om beide kanten tegemoet te komen.
    Het is namelijk ook niet fair om niets terug te betalen en geen gebruikskosten te hebben voor die Villa, behalve dan de vaste lasten.
    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,

  4. Top | #34
    Vaste Bezoeker EddieG's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    53

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    @sunnyrojo
    Natuurlijk is het echt waardeloos als je niet op vakantie kan en daarnaast ook nog eens je geld kwijt bent. Vooral in zo’n situatie als jij schetst. Maar ik vind wel dat je het wel in perspectief moet blijven zien. Amerika is natuurlijk bij uitstek een land dat boven zijn stand leeft. Veel wordt aangekocht met geleend geld. Dat iemand meerdere huizen “bezit” wil natuurlijk niet zeggen dat zo iemand een rijke stinkerd is en binnenloopt met de verhuur van “zijn” huizen.

    Ik heb de afgelopen jaren regelmatig huisjes gehuurd in Florida en daardoor ook veel contact gehad met diverse eigenaren. Over het algemeen zijn dit mensen die het niet al te breed hebben en ook gewoon een baan daarnaast hebben. Als zoals nu de hele economie dreigt te klappen, dan kan je vrij snel in de problemen komen. Wat dat betreft hebben wij het hier in Nederland een stuk beter.

    Neemt natuurlijk niet weg dat elkaar halverwege tegemoet komen het mooiste zou zijn.

  5. Top | #35
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EddieG Bekijk Berichten
    Amerika is natuurlijk bij uitstek een land dat boven zijn stand leeft. Veel wordt aangekocht met geleend geld.
    Eeeh ... wat bedoel je hier precies mee? Heb jij je huis cash betaald? Vreemde redenatie.
    Of heb je het misschien over het gebruik van credit cards in de US?
    If it ain't Dutch it ain't much

  6. Top | #36
    Vaste Bezoeker EddieG's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    53

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    Eeeh ... wat bedoel je hier precies mee? Heb jij je huis cash betaald? Vreemde redenatie.
    Of heb je het misschien over het gebruik van credit cards in de US?
    Dat had ik inderdaad wat beter moeten onderbouwen. Maar ik doelde inderdaad deels op de vele creditcards die worden gebruikt om gaten in het budget te dichten.
    Maar ik baseer dit ook op veel artikelen die ik heb gelezen over de Amerikaanse kredietcrisis van 2007/2008 (niet alleen in de USA natuurlijk). Banken in Amerika controleerden toen (en nu eigenlijk nog steeds niet) of personen in kwestie het geld wel kunnen terugbetalen.
    Kan nog wel een tijdje doorgaan over de Amerikaanse economie in het algemeen, maar daar is dit forum niet voor (althans niet in deze sectie). En dan lijkt het ook net alsof ik mijn favoriete vakantieland aan het afkraken ben. Terwijl ik er op dit moment alles voor over zou hebben om lekker in het zonnetje rond te lopen in ons favoriete Florida.
    Laatst gewijzigd door EddieG; 18-04-20 om 09:09.

  7. Top | #37
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hannie Bekijk Berichten
    Nu al bericht van AXA(de reisverzekering van onze American Express card)dat de villahuur vergoed wordt minus 100 euro eigen risico.
    We zijn hier erg blij mee en hadden het eigenlijk niet verwacht.
    Maar dan neem ik aan dat de villahuur met de Amex card betaald is ?
    Laatst gewijzigd door PENPE; 18-04-20 om 18:16.

  8. Top | #38
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Uiteraard anders kun je geen aanspraak maken op de verzekering(of je moet kunnen aantonen dat je niet met Amex of Paypal kon betalen)

  9. Top | #39
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hannie Bekijk Berichten
    Uiteraard anders kun je geen aanspraak maken op de verzekering(of je moet kunnen aantonen dat je niet met Amex of Paypal kon betalen)
    Ok , mijn vraag was dan ook even 'just to be shure' , maar mooi opgelost door Amex ;-)
    Laatst gewijzigd door PENPE; 18-04-20 om 18:54. Reden: Taalvautje...

  10. Top | #40
    Stamgast Tini's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    150

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Zelfde hier. Zijn al vaker in dat huis geweest en heb nog geprobeerd het op coulance te spelen, voorgesteld door te schuiven naar voorjaar 2021 maar eigenaresse blijft verwijzen naar de reisverzekering. Heb grote twijfel of wij nog wel 'returning guests' blijven.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •