Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 53

Onderwerp: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

  1. Top | #11
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sunnyrojo Bekijk Berichten
    Tja dit is iets wat nooit voorzien was dus heel zuur voor beide partijen maar ik denk dat je als huiseigenaar niet anders kan doen in dit geval dan.
    FloridaFabian voor wanneer was het plan om naar de oost kust te gaan? Was dat ook al in april? Hebben jullie de tickets ook al kunnen annuleren?
    Wij kijken nu ook al naar de zomervakantie want daar hebben we wel wat hotels geboekt die niet meer te annuleren zijn dus wordt allemaal nog een dingetje, vandaar de vraag in 1e instantie.
    En ik weet ook wel dat niet iedere hoteleigenaar hetzelfde zal reageren.


    Wij zouden 11/4 vertrekken en de ban loopt - vooralsnog - tot 12/4 (...) tickets zijn niet te annuleren, wel mogen wij '' kostenloos '' omboeken, hoeven ''alleen'' het (torenhoge) verschil in tarief te betalen bij omboeking. Ik verwacht oprecht dat je kunt gaan in de zomervakantie, dat er dan nog ristricties zijn is overigens niet ondenkbaar. Wij hopen in september te gaan, maar zullen de ontwikkelingen voorlopig even moeten aankijken.
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

  2. Top | #12
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Vlieg je met KLM? dan kun je drie opties kiezen 1, direct een andere vlucht boeken voor dezelfde bestemming, 2, een voucher van 1 jaar voor de volgende vlucht, 3, direct een andere bestemming kiezen. Lijkt me dat deze regeling voor alle maatschappijen gelden?
    De voucher geldt voor 1 jaar, maar ik verwacht dat als je deze bv vlak voor dat ene jaar besteedt voor een vlucht in de toekomst dat dat gewoon kan.
    Wij verwachten dat er "gaten" vallen in onze agenda vanwege gasten die afzeggen, dus misschien als het weer mogelijk is om te vliegen dat we alsnog die kant opgaan.
    En juli is nog wel ver weg dus dat wachten we nog af, de hotels of we die dan allemaal kunnen opzeggen weet ik nog niet zo net, we hebben veel geboekt via Booking dus dat zal in 1 moeite doorgaan als we moeten afzeggen, maar nog steeds koffiedik kijken.
    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,

  3. Top | #13
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Wij zouden met British Airways vliegen en ik heb net telefonisch met hen gesproken - wij zouden met hen vliegen hoewel we geboekt hebben met American Airlines - en wij schijnen binnen 7 werkdagen een voucher (die ook geldig is voor 12 maanden) voor het volledige ticketbedrag te krijgen, inclusief stoelreserveringen en bagage. Eerst maken dan tellen maar een (zeer) positieve ontwikkeling. Voor wat ik heb begrepen is Booking zeer coulant met omboeken en/of annuleren dus dat moet goedkomen voor jullie.
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

  4. Top | #14
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Wij hebben beide hotels geboekt bij Booking maar lang niet elk hotel gaat goed om met Stay-at-home order wat sinds gisteren is afgekondigd in Florida.
    Wij hadden 2x 1nacht geboekt bij Best Western in Crystal River(niet annuleerbaar) en Palazzo Lakeside hotel in Orlando(niet annuleerbaar); want wat kon er immers gebeuren??? Nou iedereen weet nu wel wat er gaande is, helaas...…...
    Best Western in Crystal River heeft gelijk het betaalde bedrag teruggeboekt, super service.
    Palazzo Lakeside hotel in Orlando houdt poot het stijf ondanks het feit dat we met geen mogelijkheid Florida meer in komen en er dus een stay home verplichting is.
    Wijzelf hebben nu annuleringen en deze komen als het goed is volgend jaar, ik vind dat je dit gewoon moet bespreken als eigenaar/verhuurder, want wat er nu speelt is niet zomaar iets.
    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,

  5. Top | #15
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Een positieve ontwikkeling

    https://www.telegraaf.nl/financieel/807325613/acm-bij-overmacht-krijg-je-geld-terug-via-hotelboekingssite


    https://www.acm.nl/nl/publicaties/bi...el-en-reiziger

    Geld terug (bij overmacht) ook als het hotel niet annuleerbaar is.
    Hopen dat ze zich hier aan gaan houden.
    Laatst gewijzigd door sunnyrojo; 07-04-20 om 11:32.
    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,

  6. Top | #16
    Stamgast marcelis10's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    tilburg
    Berichten
    234

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Expedia heeft hotels die eigenlijk niet te annuleren waren wel als annuleerbaar aangemerkt. Dat is gunstig. Eventueel kun je anders geld terug krijgen via annuleringsverzekering. Via Zlm en anwb in ieder geval wel. Je hoeft dan geen verzekering voor natuurrampen en terrorisme etc te hebben. Wij hebben het betaalde bedrag van de villa via verzekering terug gekregen.

  7. Top | #17
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Wij krijgen van de eigenaresse van de gehuurde villa in Kissimmee niks terug. Ook van omboeken wil ze niks weten.
    Nu maar een claim bij de verzekering neergelegd en afwachten of ze wat vergoeden.
    Ik heb gemerkt dat huiseigenaren hier heel verschillend mee omgaan. De één betaald alles terug de ander niets.

  8. Top | #18
    Florida Groupie nicolea's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Etten-Leur
    Berichten
    408

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hannie Bekijk Berichten
    Wij krijgen van de eigenaresse van de gehuurde villa in Kissimmee niks terug. Ook van omboeken wil ze niks weten.
    Lekker kort door de bocht, ik snap dat zij ook inkomsten missen, maar je zou toch iets van een voorstel kunnen doen. Gedeelde smart is halve smart.
    Kissimmee&Cape Coral 8-22 augustus 2014
    http://ammerlaantjes.blogspot.nl/
    Kissimmee&Cape Coral 27 april-11 mei 2019
    https://ammerlaantjes2019.blogspot.com/

  9. Top | #19
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Ja, ik vind het ook niet heel flexibel. Wij hebben al onze gasten de mogelijkheid gegeven kosteloos te annuleren. Liever dat ze omboeken naar ander moment, maar we snappen ook dat dat niet voor iedereen te doen is. Wel vragen wij iedereen om te kijken of hun reisverzekering het vergoedt, maar dat blijkt heel zelden zo te zijn ... Maar goed, onze villa staat nu wel vanaf half maart tot eind mei zeker leeg, en ook al annulering voor 1e week juni binnen, en dat verwacht ik ook voor de rest van juni, en misschien wel langer. Dit gaat ons inderdaad veel geld kosten ... Maar goed, iedereen heeft het moeilijk, en sommige eigenaren kunnen misschien net alle vaste lasten betalen. Dan heb je natuurlijk ook wel een issue. Het blijft een lastige situatie, maar niets teruggeven is wel cru natuurlijk. Nou ja, hopelijk kunnen we zelf in juli gaan, ik hoor wel meerdere signalen dat er op verschillende (hele beperkte) routes het vliegen weer heel langzaam opgestart gaat worden vanaf mei of zo. Trump wil toch de economie weer laten opstarten. We shall see !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  10. Top | #20
    Florida Groupie Ilse_'s Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    574

    Standaard Re: Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hannie Bekijk Berichten
    Wij krijgen van de eigenaresse van de gehuurde villa in Kissimmee niks terug. Ook van omboeken wil ze niks weten.
    Nu maar een claim bij de verzekering neergelegd en afwachten of ze wat vergoeden.
    Ik heb gemerkt dat huiseigenaren hier heel verschillend mee omgaan. De één betaald alles terug de ander niets.

    Via welke organisatie heb je geboekt? Wij via Homeaway en daar kwam een mailtje met de voorwaarden.

    Wij hebben zelf geannuleerd en als we wel kunnen gaan dan zoeken we wel opnieuw iets. Nu kon dat namelijk nog kosteloos. We wilden wel wachten maar huiseigenaar was niet flexibel om dat ook nog geld terug te geven dus dan nu maar.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •