Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 35 van de 38 EersteEerste ... 253334353637 ... LaatsteLaatste
Resultaten 341 tot 350 van de 374

Onderwerp: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

  1. Top | #341
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Als je geen bijkomend risico wil lopen, is het even slim om thuis te blijven. Is je vakantie vrijheid waard om deze ziekte op te lopen, en te riskeren dat je anderen aansteekt? Het zal je kind, partner of familie maar zijn die door jouw toedoen komt te overlijden.
    De onverantwoordelijke maner waarop ze in sommige staten omspringen met de persoonlijke beschermingsmaatregelen doet me vermoeden dat het daar nog een tijdje zal blijven broeien. Bovendien slaagt er een onverlaat in om op regelmatige basis de ernst van deze hele pandemie in twijfel te trekken, alsof het allemaal niets is. Neen, dank je. Als florida fan besluit genomen om daar effe weg te blijven. Net zo goed en hetzelfde met de Europese regio’s waar ze nog niet voldoende getroffen zijn, te merken aan hun lakse manier van omgaan met deze dodelijke ziekte.

  2. Top | #342
    Stamgast cant51's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    214

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Vandaag weer contact gehad met familie die wonen in Vero Beach Florida en waar wij normaal 4 a 5 maal per jaar naar toe gaan en verblijven in 1 van hun huizen daar, ze hebben nu zo iets van al zou je het land in mogen blijf gewoon weg het is zelfs in de niet echt grote plaats waar zij wonen echt niet fijn om te zijn veel besmettingen en zieken en mensen die zich echt niet aan de regels houden met name op de stranden, zij denken dat dit beeld niet snel zal veranderen.

  3. Top | #343
    Vaste Bezoeker mijnie's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Berichten
    104

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Ik kreeg gisteren bericht dat een deel van mijn vlucht in oktober geannuleerd was, ik zou niet meer op mijn eindbestemming terecht komen binnen X aantal uren, waardoor de volledige vlucht goed was voor restitutie. Geld terug ipv een voucher, dus maar gedaan. Geen USA voor ons dit jaar.

  4. Top | #344
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mijnie Bekijk Berichten
    Ik kreeg gisteren bericht dat een deel van mijn vlucht in oktober geannuleerd was, ik zou niet meer op mijn eindbestemming terecht komen binnen X aantal uren, waardoor de volledige vlucht goed was voor restitutie. Geld terug ipv een voucher, dus maar gedaan. Geen USA voor ons dit jaar.
    #Mijnie, zou jij willen vertellen welke datum in oktober en welke bestemming?

  5. Top | #345
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattrob Bekijk Berichten
    ........, ik zie ons niet zomaar verkopen . ....
    @RJ Bij ons is de kogel door de kerk. Binnenkort is ons huis listed for sale. Heb dezelfde makelaar geregeld die ons toen bij de aankoop heeft geholpen. Het komt allemaal in een stroomversnelling nu, maar de lol is er al een tijdje af. Covid-19 gaf het laatste zetje en naam de laatste twijfel weg. Het was 11 jaar lang een mooi avontuur. We gaan ons focussen op andere dingen en andere landen. Genoeg moois in de wereld.

  6. Top | #346
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Tjonge, grote stap ! Maar goed, 11 jaar is een mooie tijd. En ik heb natuurlijk begrip voor jullie overwegingen. Hopelijk gaat de verkoop snel ! Ik zie ook bij ons in Solterra wel meer te koop komen de laatste weken. Al mogen wij gelukkig, ook nu, niet klagen over de bezettingsgraad (na april en mei volledig leeg); juni en juli zitten goed vol, maar wel met Amerikanen. Gelukkig zonder problemen.

    Heel veel succes met de verkoop ! En absoluut, genoeg moois in de wereld, wij hebben ook nog veel op de bucket list ;-) !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  7. Top | #347
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Wij hebben het een beetje andersom gedaan eerst met caravan Europa door, en later de verre reizen en nu richting pensioen de villa gekocht om daar toch hopelijk in de toekomst van te genieten
    Succes met de verkoop !! En geniet ervan!!
    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,

  8. Top | #348
    Vaste Bezoeker mijnie's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Berichten
    104

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    #Mijnie, zou jij willen vertellen welke datum in oktober en welke bestemming?
    Jazeker, wij zouden op 24 Oktober van Amsterdam via Philadelphia naar Fort Myers vliegen. We zouden om 13:20 aankomen in Philadelphia en onze vlucht naar RSW zou om 16:00 zijn, deze is gecancelled en omgeboek naar een vlucht om 11:30, wat uiteraard niet haalbaar is.
    Er was nog een late vlucht, maar dat was geen optie. Vervolgens kreeg ik de vraag of ik een voucher wilde, ik gaf aan liever een refund te ontvangen en dat was geen probleem. Zondag ontving ik het bericht over de vlucht, was binnen een kwartiertje klaar met bellen (inclusief de wachttijd) en zojuist stond het volledige bedrag al op mijn rekening. Hulde aan British Airways, ik heb dit nog nooit meegemaakt.

  9. Top | #349
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lisje Bekijk Berichten
    Het is niet alleen de vraag of er vluchten IN Amerika mogen aankomen maar ook of er vluchten mogen vertrekken vanuit Nederland of België, toch?

    Ikzelf ben van België en hier stond deze week in de krant dat er VOORSTELLEN op tafel liggen om mensen die deze zomer buiten de grens gaan, bij thuiskomst verplicht nog 2weken in quarantaine te houden.
    nou ik weet niet hoeveel verlof de meeste gezinnen hebben (voor mezelf geen probleem, sta in het onderwijs maar manlief heeft maar 3weekjes verlof)
    maar volgens mij is zijn niet veel mensen in de mogelijkheid 4-5weken verlof te nemen.
    Hebben jullie intussen al nieuws over jullie woonst daar? Moeten nog eens samenkomen om in de toekomst ook misschien de move te maken. Alhoewel ik merk dat meerdere Europese eigenaars hun woning daar wensen te verkopen.

  10. Top | #350
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    451

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Het lijkt er toch steeds meer op dat dit jaar de grenzen voor vakantie gangers richting de US niet open zullen gaan. Mensen lijken zich daar echt niet aan maatregelen te willen houden. En daarbij zijn veel staten er ook laks mee. De besmettingen nemen alsmaar toe en een paar dagen geleden is 4 juli geweest. Dit zal naar verwachting over een 10 dagen voor een nog grotere stijging zorgen van de besmettingen. Als er dan misschien een daling zou komen over een 2-tal maanden gaan we richting de herfst. Indien geen vaccin zou dit ook weer voor een nieuwe stijging van besmettingen kunnen zorgen.

    Kon nog wel eens lang gaan duren voordat je op een enigzins veilige en leuke manier naar de US kan reizen.
    Verwacht dat Europa de grenzen ook niet zal openen en ook vakantie gangers niet naar Amerika zal laten reizen.

    Vakantie moet voor ons ook zorgen voor rust en plezier en op deze manier zie ik dat ook zeker de eerste helft van volgend jaar nog niet zo zitten. Als er naar toe reizen dan al mogelijk is.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •