Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 38 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 374

Onderwerp: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

  1. Top | #91
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Berichten
    35

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Ik zou graag willen weten of er forumleden zijn die al gebruik hebben gemaakt van de door KLM geboden mogelijkheid om een voucher te krijgen met geldigheidsduur van een jaar. Wij zouden vliegen op 17 april, moet je dan voor 17 april de voucher hebben aangevraagd? En geldt dat jaar dan vanaf oorspronkelijke vertrekdatum of terugkeerdatum? Of anders? Ik heb de vragen nog niet aan KLM gesteld, ik denk dat ik lang op antwoord zal moeten wachten.

  2. Top | #92
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Toch maar even KLM bellen...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  3. Top | #93
    Stamgast meisje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    154

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Onze reis start nu volgens de united app in NewYork ipv Amsterdam.... hoe dan? Waarom annuleren ze de reis niet vraag ik mij af.

  4. Top | #94
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meisje Bekijk Berichten
    Onze reis start nu volgens de united app in NewYork ipv Amsterdam.... hoe dan? Waarom annuleren ze de reis niet vraag ik mij af.
    Idd, waarom maken ze het ons zo moeilijk, mijn vlucht met Lufthansa gaat op 17 april, en weet zelf 99,99 % zeker dat onze reis niet doorgaat, maar aangezien er geen officiele mededeling tot nu toe is, dat deze wordt gecancelled, kan ik nog niks doen.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  5. Top | #95
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inge1981 Bekijk Berichten
    Ik zou graag willen weten of er forumleden zijn die al gebruik hebben gemaakt van de door KLM geboden mogelijkheid om een voucher te krijgen met geldigheidsduur van een jaar. Wij zouden vliegen op 17 april, moet je dan voor 17 april de voucher hebben aangevraagd? En geldt dat jaar dan vanaf oorspronkelijke vertrekdatum of terugkeerdatum? Of anders? Ik heb de vragen nog niet aan KLM gesteld, ik denk dat ik lang op antwoord zal moeten wachten.
    Nog geen gebruikt van gemaakt. Ik zou 29 april gaan. Wacht nog even af met actie ondernemen want het is natuurlijk super druk op dit moment en er zijn genoeg mensen die eerder gaan en sneller hulp nodig hebben. Op de website van KLM kan ik een stukje vinden waarin staat dat het 1 jaar na uitgifte is. Dus dan is zo lang mogelijk wacht misschien handiger. Maar off je na de oorspronkelijke vliegdatum nog een aanvraag kan doen, kan ik nergens vinden. Er staat dat het kan tot 30 september maar of dat dan voor vluchten is tot 30 september of in het algemeen tot die tijd? Ga kijken of ik nog wat info kan vinden ergens.

  6. Top | #96
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lannie Bekijk Berichten
    Ik ben bang dat als Nederland niet in totale lockdown gaat, zoals in de landen om ons heen, dat als alles weer op gang komt, Amerika (en andere landen) ons wel eens zou kunnen weigeren en kunnen zeggen dat Nederlanders niet welkom zijn omdat we niet in volledige lockdown zijn gegaan. Geen idee of dit zo is, het is maar een gedachte!
    De beperkende maatregelen zijn bedoeld om de verspreiding van het virus te vertragen, om te voorkomen dat een zodanige piek aan zieken onstaat, dat het gezondheidszorgsysteem het niet meer aan kan.

    Het virus is pas uitgewoed als tenminste 60% van de bevolking weerstand ertegen heeft opgebouwd. Omdat een vaccin nog wel een tijd op zich laat wachten (niet voor het einde van het jaar) zal de weerstand op natuurlijke wijze moeten ontstaan, ofwel, grote delen van de bevolking zullen gewoon ziek moeten worden. Deze methode, die Rutte als groepsimmuniteit aan de Nederlandse bevolking presenteerde, is het alternatief voor anderhalf jaar de hele wereld op slot tot een vaccin wereldwijd beschikbaar is. Een maatregel die niet alleen economisch een drama is, maar ongetwijfeld gaat leiden tot heftige sociale spanningen (hoe lang ben jij bereid opgesloten binnen te zitten?)

    Het ironische van de beperkende maatregelen is dan ook, dat hoe strenger ze zijn, hoe langer de coronacrisis duurt. Op die manier zou Nederland 'straffen' voor de minder vergaande maatregelen zou de omgekeerde wereld zijn: het is de bedoeling dat wij er zo eerder uitkomen dan landen die geheel op slot gaan!

  7. Top | #97
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    [QUOTE=mattrob;239976]Ik denk het ook, kan me niet voorstellen dat het hele jaar niet meer gevlogen of gereisd gaat worden. Ik denk wel dat we voorlopig nog niet zullen vliegen ... Wij zouden ook 23 April gaan (overigens naar Vancouver); de vlucht staat nog in het systeem, maar dat dit niet door gaat, daar ben ik wel van overtuigd. Wij hebben gisteren wel tickets geboekt voor de zomervakantie; vertrek 16 juli.
    wij zouden ook 18 juli vertrekken maar de US staat nog denk ik aan het begin van alle ellende, dus dat wordt hem niet al hoop ik van ganser harte hoor dat we "gewoon" weer erheen kunnen.
    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,

  8. Top | #98
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Berichten
    35

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    @ Mushu: precies, met die vragen zit ik ook. Ik heb ze inmiddels via WA aan KLM gesteld maar kreeg geautomatiseerde antwoorden terug en ja, die had ik ook al op de site gelezen en waren juist onvoldoende. We wachten voorlopig maar af.

  9. Top | #99
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inge1981 Bekijk Berichten
    @ Mushu: precies, met die vragen zit ik ook. Ik heb ze inmiddels via WA aan KLM gesteld maar kreeg geautomatiseerde antwoorden terug en ja, die had ik ook al op de site gelezen en waren juist onvoldoende. We wachten voorlopig maar af.
    Blijft nog even onduidelijk. Ben wel blij bij KLM geboekt te hebben en te weten dat er een oplossing is. Niets is ideaal en het liefst was ik natuurlijk gewoon op vakantie gegaan (was ik ook echt aan toe en na deze crisis helemaal) maar ja dat zit er waarschijnlijk niet in. Heb nog heel wat andere losse onderdelen die ook allemaal geannuleerd of verplaatst moeten worden (hotels, auto, treinreis). Misschien dat ik mijn vakantie daaraan kan gaan besteden

  10. Top | #100
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Ik lees hier dat iedereen een tegoedbon heeft gekregen van klm die een jaar geldig is.
    Ik had via KLM een package deal geboekt.
    Mijn tegoedbon die ik nog niet heb ontvangen is maar 10 maand geldig .
    Meer mensen met deze voorwaarden?
    Zou 17 maart vertrekken .
    Moet nu voor 31 dec boeken en voor 31 januari 2021 geweest zijn .



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •