Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 28 van de 38 EersteEerste ... 182627282930 ... LaatsteLaatste
Resultaten 271 tot 280 van de 374

Onderwerp: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

  1. Top | #271
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    451

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Niet om de positiviteit te doorbreken.

    Ik vind het probleem meer als ze iemand vinden die besmet is in het vliegtuig. Wat dan? Moet iedereen in het vliegtuig dan 2 weken “opgesloten” worden? Weg vakantie.
    Er komen meer nieuwe besmettingen in de US en het gaat weer in soort van lockdown .....wat dan als je er bent? Kun je terug? Rutten zegt op eigen risico vanaf nu

    Hoe zit het verzekerings technisch als je het zou oplopen in de USA, en je moet 3 weken op de IC liggen en nog eens 2 weken in ziekenhuis? Zijn nog eens bedragen daar. Wordt het vergoed?
    Kan je daarna terug in een vliegtuig?

    Mij niet niet duidelijk allemaal. Zo is er nog wel meer.

  2. Top | #272
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronenivonne Bekijk Berichten
    Niet om de positiviteit te doorbreken.

    Ik vind het probleem meer als ze iemand vinden die besmet is in het vliegtuig. Wat dan? Moet iedereen in het vliegtuig dan 2 weken “opgesloten” worden? Weg vakantie.
    Er komen meer nieuwe besmettingen in de US en het gaat weer in soort van lockdown .....wat dan als je er bent? Kun je terug? Rutten zegt op eigen risico vanaf nu

    Hoe zit het verzekerings technisch als je het zou oplopen in de USA, en je moet 3 weken op de IC liggen en nog eens 2 weken in ziekenhuis? Zijn nog eens bedragen daar. Wordt het vergoed?
    Kan je daarna terug in een vliegtuig?

    Mij niet niet duidelijk allemaal. Zo is er nog wel meer.
    Heb ik ook over nagedacht. Zou wat zijn als iedereen uit dat hele vliegtuig dan in quarantaine moet. Maar ja, tegenwoordig sta ik nergens meer van te kijken. Wat betreft de kosten voor IC (al is de kans heel klein dat je op de IC terecht komt) het lijkt mij dat als je voor alle medische kosten verzekerd bent dat je daar geen zorgen over hebt. Maar dan moet er wel code geel (dat was toch de goede kleur?) zijn op het moment dat je daar naar toe gaat. Als reizen afgeraden wordt dan ben je niet verzekerd lijkt mij.

    Verder nog wat meer positiviteit (al is het eigenijk ook diep treurig dat het zo gaat): Ik ga regelmatig naar woldometer om alle getallen te bekijken mbt corona en de staten die ik bekeken heb (niet allemaal dus) zijn allemaal aan het dalen. En dan kijk ik niet naar de hoeveelheid positief geteste mensen maar naar het percentage positief getest. Met een beetje doorzoeken kan je dat meestal wel vinden. De media geeft liever niet de percentages door want die gaan volledig voor negativiteit. Dus in Nederland worden er nu iets meer mensen positief getest vergeleken met 2 weken geleden maar het percentage ligt nu op 1,7% en dat was op het hoogtepunt 29% geloof ik. Echt enorm gedaald. Dus ondanks dat er veel meer getest wordt zijn er steeds minder mensen positief! In Amerika net zo. Laat je niet gek maken, lees alles zeer goed en zoek door want je krijgt echt enorm veel onjuistheden of onvolledigheden voorgeschoteld. Niet dat we er iets mee opschieten als wij allemaal wel blijven nadenken want onze invloed is nihil.

    Ik hoop zo dat het allemaal weer normaal wordt. Ben enorm toe aan vakantie! Het midweekje Landal toen alles nog gesloten was, was echt weinig aan. En ik heb echt mijn best gedaan maar de gedachte dat ik heerlijk in Florida had kunnen zitten, kon ik niet helemaal uit mijn hoofd zetten.

  3. Top | #273
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    545

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    In oktober zijn de vliegtarieven van KLM flink verlaagd. We hebben er serieus naar gekeken, uiteindelijk toch besloten om tot mei volgend jaar te wachten. Hoe graag we ook eerder willen. We willen niet weer in de stress situatie komen dat het wederom niet doorgaat en we weer alles moeten annuleren. Daarbij willen we ook een normale vakantie waarbij alles open is, meet and greets mogelijk zijn, vuurwerkshow gegeven worden en we geen mondkapjes hoeven te dragen. Hopelijk lukt dat in mei 2021.

  4. Top | #274
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mushu Bekijk Berichten
    Verder nog wat meer positiviteit (al is het eigenijk ook diep treurig dat het zo gaat): Ik ga regelmatig naar woldometer om alle getallen te bekijken mbt corona en de staten die ik bekeken heb (niet allemaal dus) zijn allemaal aan het dalen. En dan kijk ik niet naar de hoeveelheid positief geteste mensen maar naar het percentage positief getest. Met een beetje doorzoeken kan je dat meestal wel vinden. De media geeft liever niet de percentages door want die gaan volledig voor negativiteit.
    Dat de media in de US terughoudend zou zijn om cijfers te geven gaat absoluut niet op. Als je kijkt op de site van Johns Hopkinsins university, toch wel dé authoriteit op dit gebied vind je zelfs per county een volledig overzicht. https://coronavirus.jhu.edu/us-map
    Hier bijvoorbeeld de data van Las Vegas (Clark County): https://bao.arcgis.com/covid-19/jhu/county/32003.html
    Laatst gewijzigd door Terpies; 13-06-20 om 13:08.
    If it ain't Dutch it ain't much

  5. Top | #275
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    Dat de media in de US terughoudend zou zijn om cijfers te geven gaat absoluut niet op. Als je kijkt op de site van Johns Hopkinsins university, toch wel dé authoriteit op dit gebied vind je zelfs per county een volledig overzicht. https://coronavirus.jhu.edu/us-map
    Hier bijvoorbeeld de data van Las Vegas (Clark County): https://bao.arcgis.com/covid-19/jhu/county/32003.html
    Ik schrijf niet dat ze terughoudend zijn maar dat er veel negatief nieuws is. Je moet echt zelf opzoeken wat de cijfers betekenen. Bijvoorbeeld meer testen geeft meer positieve uitslagen maar of er daadwerkelijk meer besmettingen zijn is een tweede.

  6. Top | #276
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    431

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Petitie om travel ban op te heffen.
    http://chng.it/yCKsbbzkZW

  7. Top | #277
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Tja ... Lijkt me weinig kans van slagen ;-) ! Maar goed, wie weet !

    Overigens hier interview met Fauci van gisteren ... Hij is niet de overheid natuurlijk, maar toch ....

    https://www.telegraph.co.uk/news/202...as-top-public/
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  8. Top | #278
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    431

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattrob Bekijk Berichten
    Tja ... Lijkt me weinig kans van slagen ;-) ! Maar goed, wie weet !

    Overigens hier interview met Fauci van gisteren ... Hij is niet de overheid natuurlijk, maar toch ....

    https://www.telegraph.co.uk/news/202...as-top-public/
    yep had het gelezen, daarmee lijkt de kans op reizen naar de usa in 2020 nihil.

  9. Top | #279
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Ja, wordt wel steeds onwaarschijnlijker. Alhoewel de regering in de US inmiddels al een paar weken helemaal niet meer luistert naar Fauci ;-) ! De vraag is dan of wij dan juist wel naar Fauci moeten luisteren, en niet gaan als het van Trump wel mag. Keuzes, keuzes, afwegingen, afwegingen ... Wij voelen ons er toch steeds minder prettig bij, maar dat is persoonlijk natuurlijk !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  10. Top | #280
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Het is inderdaad een lastige afweging wel of niet gaan met de weer oplopende cijfers, maar zijn die door meer te testen of is de besmettingskans weer groter geworden. Overigens lijkt het hier ook weer iets op te lopen dus we zitten met zijn allen in hetzelfde schuitje. Als je de drukte niet op gaat zoeken en niet te lang met anderen samen bent is je risico op besmetting ook niet hoog, net als hier.

    Ergens verwacht ik dat de grenzen wel weer open zullen gaan want het beperkt ook economisch heel veel natuurlijk, zelf hopen we er ook op want we hebben daar nog wat dingen die geregeld moeten worden wat we niet allemaal vanaf afstand kunnen laten regelen.

    Maar tickets voor de attractieparken laten we achterwege.

    Maar voor veel eigenaren van rental huizen is het wel een erg koude kermis op deze manier om in een kleine vijver met toeristen te moeten vissen met zijn allen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •