Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 38 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 374

Onderwerp: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

  1. Top | #41
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    545

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Q: Ik heb alleen een landarrangement (een reis zonder vlucht) geboekt.
    A: TUI klanten die een landarrangement geboekt hebben met vertrek vanaf 12 maart 2020 tot en met 12 april 2020 kunnen niet kosteloos annuleren of kosteloos omboeken.

    Q: Ik heb alleen een vliegticket bij TUI fly geboekt.
    A: TUI klanten die alleen een vlucht geboekt met vertrek vanaf 12 maart tot en met 12 april 2020 mogen uit coulance kosteloos omboeken of annuleren.

    Aangezien je op 16-4 vertrekt, geldt dit nog niet. In principe gaat je vlucht nog gewoon door.

  2. Top | #42
    Vaste Bezoeker mikey's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2006
    Locatie
    Rijswijk
    Berichten
    85

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Net de vraag gesteld bij Tui en kreeg dit als antwoord op mijn vraag over annuleren alle vluchten t/m 12 mei

    Hi Mike, dank je wel voor je bericht. Dit is niet helemaal waar. Vluchten tot en met 12 april zijn of worden geannuleerd. Half mei stopt TUI fly met vliegen richting Florida, maar dit was al de planning en heeft niets met het Coronavirus te maken. Op dit moment staat jouw vlucht gepland om door te gaan

    Hi Mike, dank je wel voor je bericht. Dit is niet helemaal waar. Vluchten tot en met 12 april zijn of worden geannuleerd. Half mei stopt TUI fly met vliegen richting Florida, maar dit was al de planning en heeft niets met het Coronavirus te maken. Op dit moment staat jouw vlucht gepland om door te gaan.

    Hi Mike, dank je wel voor je bericht. Dit is niet helemaal waar. Vluchten tot en met 12 april zijn of worden geannuleerd. Half mei stopt TUI fly met vliegen richting Florida, maar dit was al de planning en heeft niets met het Coronavirus te maken. Op dit moment staat jouw vlucht gepland om door te gaan.
    Laatst gewijzigd door mikey; 13-03-20 om 16:03.

  3. Top | #43
    Stamgast Roshelle's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    174

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Wij hebben ons eerste geld terug: de huurauto! Woohoo..

  4. Top | #44
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Berichten
    35

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Ik heb het even gechecked bij mijn vriendin maar zij hadden geboekt bij TUI België en zouden vanaf Brussel vliegen.

  5. Top | #45
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roshelle Bekijk Berichten
    Wij hebben ons eerste geld terug: de huurauto! Woohoo..
    Dat is al heel fijn

    hier staat het bedrag van de reis al op de rekening
    TUI handelt het wel heel snel af
    nu nog van het Hotel in fort Lauderdale het geld terug ontvangen
    ik heb daar al een bevestiging van gehad zou binnen 5 werkdagen zijn.
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  6. Top | #46
    Vaste Bezoeker Roy Reuter's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Locatie
    Rotterdam, NL
    Berichten
    97

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Wij zouden 30 maart vertrekken t/m 25 april. Met een pakketdeal (vlucht+hotel) via Expedia.
    Expedia meld ons zelf contact op te nemen met Delta/KLM en het hotel om te kijken of ze kosteloos willen annuleren/omboeken maar dat vooral het hotel tot niets verplicht is en wij dan het geld kwijt zijn. De reisverzekering van FBTO meld ons ook niet te vergoeden want "boven macht".
    Bij Delta/KLM omboeken is lastig, want A: alle prijzen zijn enorm gestegen tov onze ticketprijs en B: geen idee wanneer we weer mogen vliegen.
    Gelukkig verlengd Disney onze jaarpassen, maar dan moeten we dus de dag na het verbod kunnen vliegen waar we nu geen garantie op hebben.

    Wel typisch dat de eerste reactie van alle maatschappijen meteen lijkt te zijn je naar de ander te verwijzen.

    Uiteraard snap ik dat er een pandemie is en mensen sterven, maar deze paniek-aanpak slaat nergens op en maakt het voor ons niet minder zuur dat we niet meer kunnen gaan.
    Florida: 2000, 2011, 2013, 2016, 2017, 2018, 2019 (3x), 2021, 2022 (2x), 2023 (2x)

  7. Top | #47
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Roy wat vervelend om te horen allemaal
    blijkbaar hebben we met TUI dus erg veel geluk nu
    terwijl ik nou juist nooit geen fan van ze was en er liever niet mee vloog
    ben ik toch blij dat dat nu bij ons het geval wel was
    ik hoop dat je vlug tot een oplossing kan komen
    dit is zo niet leuk, de domper van de gemiste vakantie en dan nu ook nog de zorg
    om het geld
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  8. Top | #48
    Vaste Bezoeker kimm82's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    103

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Wij vliegen 18 april met tuifly België vanaf Brussel. Lees hier dat ze de vluchten t/m 12 mei zouden annuleren maar heb nog niks gehoord hoor. Denk dat je vriendin ook 12 april bedoeld. Wij wachten in spanning af. Nog maar geen hotels, huurauto en visums regelen. Dat wordt een weekje van te voren of wellicht helemaal niet als het verlengd wordt.
    Op hun website zie ik voor nu alleen nog maar staan bij de veel gestelde vragen dat als je een platinum annuleringsverzekering hebt je niks vergoed krijgt en bij een all risk (die hebben wij) 75% van het totaalbedrag. Zo rot voor de mensen die binnen deze 30 dagen zouden gaan en ook de mensen die daar nu zijn en bijv. disney in de planning hadden en daar heel lang voor gespaard hadden.
    Laatst gewijzigd door kimm82; 13-03-20 om 20:15.

  9. Top | #49
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roshelle Bekijk Berichten
    We vliegen met American Airlines. Omboeken is mogelijk: zo'n 2000 dollar per persoon extra. We kunnen de tickets voor nu 'open' laten staan en op een ander moment tickets boeken en dan deze tickets als een soort van 'tegoed' gebruiken. Voorlopig boeken we iig even helemaal niets, wie weet hoe lang dit nog gaat duren.

    En mbt creditcard, wij betalen altijd alles met de creditcard, wat denk je dat er mogelijk is?
    Aankopen via je creditcard zijn verzekerd soms zit er automatisch een reisverzekering bij. Neem anders contact met ze op en vraag het ze. Ik weet dat mijn zus ooit bij faillissement van een hotel in New York via de creditcard het bedrag heeft teruggekregen. Is heel andere situatie maar zou toch even informeren, je weet maar nooit.

  10. Top | #50
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    @roshelle : Gelukkig dat dat gelukt is ...maar......raar dat je überhaupt je auto niet zou kunnen annuleren toch? De meeste maatschappijen staan toe om tot 48 uur van te voren, of zelfs tot op dag zelf/automatisch verlopen bij no show. Wellicht tip voor de volgende keer...
    Laatst gewijzigd door Terpies; 13-03-20 om 20:08.
    If it ain't Dutch it ain't much



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •