Afgelopen vrijdag een klein lichtpuntje. De Santis is genegen om vakantieverhuur toe te staan en vraagt alle counties een plan in te dienen hoe zij denken dat ze dat veilig kunnen open stellen. Dat is een eerste heel kleine stapje, maar.... als verhuur weer wordt toegestaan mag dat voorlopig alleen nog maar aan Florida ingezetenen. Om weer volop te mogen verhuren zullen we moeten wachten op fase 3. Ik verwacht dat we voor de zomer wel richting fase 3 gaan, maar dan zitten we nog steeds met de travel-ban. Aangezien wij alleen maar gasten uit Europa hebben (en ik een beetje klaar ben met verhuur aan Amerikanen) lijkt het er sterk op dat onze villa de komende zomer nog wel een tijdje leeg blijft. Onze volgende trip eind augustus hebben we min of meer al wel uit ons hoofd gezet, Hopelijk kunnen we in november weer gaan. Tot die tijd verwacht ik niet veel van de verhuur. Dat klinkt misschien somber maar is wel een reëel scenario.
Voor de rest zien we het zonnig in hoor. Gelukkig kunnen we alle boekingen die vanaf maart tot nu zijn geannuleerd omzetten naar volgend jaar.