Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 18 van de 38 EersteEerste ... 8161718192028 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 374

Onderwerp: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

  1. Top | #171
    Vaste Bezoeker JeroenB's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2020
    Locatie
    Lelystad en binnenkort Clermont
    Berichten
    109

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Op welke basis moet je zolang wachten op je geld? Lijkt me dat dat niet juist is en als je je geld wil dat je dat moet kunnen krijgen als BA degene is geweest die de vlucht geannuleerd heeft.

    Anders kun je bij bv Aviclaim.nl ten rade gaan die gaan mogelijk namens veel mensen een rechtzaak beginnen tegen de luchtvaartmaatschappijen om er voor te zorgen dat mensen geld krijgen in plaats van een voucher.

  2. Top | #172
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Ik vind de termijn waarna je pas je geld terug krijgt ook nogal ruim. Wij zouden eind mei voor 3 weken een campertrip maken naar Canada en wij hebben nu een voucher gekregen conform de SGR. Dat betekent dat het voucher gedurende 6 maanden na afgifte niet inwisselbaar is voor geld en ingewisseld kan worden voor een reis met aanvang t/m 31/12/2021. Na 6 maanden kunnen we alsnog ons geld terug vragen op moment dat bijvoorbeeld blijkt dat de prijs voor de reis in ene veel duurder uitkomt. Misschien toch even kijken of jouw reisbureau bij de SGR is aangesloten. Gek is ook dat het voucher aan de route is gekoppeld en niet aan de betaalde reissom.
    Als jet kunt missen dan zou ik inderdaad toch die andere vlucht nemen en dan later de voucher van BA cashen. Als BA dan nog wel bestaat.

  3. Top | #173
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichelvanDorst Bekijk Berichten
    We zouden een voucher ontvangen van BA als we willen omboeken (regelt het reisbureau voor ons), maar blijkbaar MOET je exact dezelfde route kiezen voor een nieuwe vlucht op een andere datum.
    Heb je echt te horen gekregen dat je alleen hetzelfde traject kan boeken? Dat heb ik nog nooit gehoord...weet je dat zeker? Dat je voucher alleen geldig is bij BA kan ik begrijpen...(misschien kun je ook binnen de alliantie boeken?) maar alleen het zelfde traject lijkt me heel vreemd...
    If it ain't Dutch it ain't much

  4. Top | #174
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2019
    Locatie
    Sprundel / NB
    Berichten
    15

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Wij vonden het ook erg vreemd.
    De tickets zijn geboekt door het reisbureau voor ons, via Airtrade. De uitvoerder is British Airways. Wat het reisbureau stuurde:

    "De voorwaarden van de originele geboekte tickets houden in, dat bij het wijzigen van de reisdatum, de route en de boekingsklasse gelijk moeten zijn.
    Dat betekent dat er alleen tickets mogen worden geboekt op de route Amsterdam-Londen Gatwick/Londen Gatwick-Orlando en retour.
    Tevens moet de vlucht door British Airways worden uitgevoerd en mag dit niet door hun eventuele partners.
    Als we gaan kijken voor vluchten in de door jullie aangegeven periode in oktober dan zijn de tarieven voor deze vluchten meer dan 2 x zo duur als origineel geboekt.

    Er zijn 2 mogelijkheden:
    - of we zoeken naar een andere reisdatum, deze moet wel zijn uiterlijk 20 april 2021
    - of we vragen een refund aan bij British Airways voor de geboekte tickets. Het kan echter wel 9/12 maanden duren voor dit gerestitueerd gaat worden.
    Wij kunnen hier geen garantie op geven omdat wij ook afhankelijk zijn van British Airways."

    We gaan ook eens kijken of we hier iets mee kunnen misschien bij de annuleringsverzekering? (wij hebben die bij Interpolis), en anders wellicht via Aviclaim, welke JeroenB noemde.
    Alle begrip dat niet alles binnen een week terug gestort wordt, maar dit is wel erg extreem vonden wij, en als het in de tussentijd failliet gaat, dan heb je helemaal niets meer...



  5. Top | #175
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Even bij het begin beginnen:
    Heb je deze voorwaarden voor/bij je boeking gekregen?
    Staat het er werkelijk in?
    Het reisbureau kan wel zo veel beweren.
    Overschat de detailkennis van het gemiddelde reisbueau (of medewerker) niet.

  6. Top | #176
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Heb je al bij BA geïnformeerd? Het reisbureau kan inderdaad van alles beweren. Wel zou ik van je gesprek met BA een bewijs per email vragen, zodat je dat ook aan het reisbureau kunt laten zien. Dat je alleen dezelfde bestemming (en zelfs met dezelfde verplichte overstap !!!) als alternatief hebt lijkt me zeker iets om aan te kaarten bij je annuleringsverzekering (mocht je er niet uitkomen bij BA).

    Succes!
    If it ain't Dutch it ain't much

  7. Top | #177
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2019
    Locatie
    Sprundel / NB
    Berichten
    15

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Dankjewel voor jullie reactie! We hebben in ieder geval al iets ingediend bij Aviclaim!
    De tekst met die voorwaarden die was gekopieerd, kwam van het reisbureau, en zij hadden dat volgens hun van Airtrade ontvangen, dat is de tussenpersoon waar ze de tickets geboekt hebben bij BA.
    Wel vreemd allemaal vonden wij ook, daarom wil ik ook stappen ondernemen.
    Het reisbureau heeft ons wel altijd erg goed geholpen, maar kan me gewoon niet voorstellen dat dit zomaar kan en mag.

    We zijn ondertussen gelukkig ook bezig met een nieuwe vlucht, iets leuks, in de hoop dat het allemaal kan midden/eind oktober.

  8. Top | #178
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Vreemd.
    Airtrade (airtrade.nl) geeft op hun site aan dat ze aangesloten zijn bij ANVR en SGR en dat ze de reisvouchers van deze organisaties uitgeven.
    De hier genoemde voorwaarden heb ik nergens kunnen vinden en passen volgens mij ook niet bij de genoemde reisvouchers.

  9. Top | #179
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    De info (voucher information) op de website van BA is best duidelijk. Airtrade lijkt er een eigen interpretatie op na te houden.

    https://www.britishairways.com/en-gb...nformation#faq
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  10. Top | #180
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Ik heb inmiddels mijn reisje naar Florida omgeboekt naar september. Reisbureau (vliegtickets.nl) zou het regelen, nog niets gehoord, maar ze hadden gezegd dat het a.g.v. extreme drukte met al dat omboeken, even kon duren. Ik wacht af maar blijf het wel in de gaten houden. Eerder had ik een mailing gemist (nooit ontvangen) waarin de voorwaarden stonden voor het annuleren en omboeken.

    Benieuwd.Ik moet familie vragen mijn tuintje wat te fatsoeneren ...
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 10-05-20 om 13:24.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •