Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 38 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 374

Onderwerp: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

  1. Top | #101
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Ik heb net gebeld met KLM. Ik was even benieuwd of ik ze te pakken zou krijgen. Maar op een bandje werd al gezegd dat ze nu eerst de focus leggen op repatriëring van reizigers en je mocht alleen aan de telefoon blijven als je vraag daar over ging of je vlucht vertrekt binnen 72 uur. Dat respecteer ik natuurlijk en heb meteen opgehangen.
    Ik ga nu gewoon afwachten. We vertrekken 14 mei (zouden vertrekken ). Ik moet t.z.t. ook Exit benaderen ivm autohuur, wat we ook al betaald hebben. En ik heb diverse hotels gereserveerd via Expedia.
    Maar iedereen nu weer veilig thuis krijgen heeft voorrang. Ik ben blij dat ik in mijn eigen huis zit. Wat voor stress zou dat wel niet geven als je ver weg bent en niet thuis kunt komen.
    Laatst gewijzigd door stephie; 22-03-20 om 23:20.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  2. Top | #102
    Stamgast Roshelle's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    174

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Zijn alweer even verder. Wij hebben nu terug: huurauto, een deel van de hotels en de kosten van de stoelreserveringen. Hotwire heeft godzijdank uitzonderingen gemaakt, dus wij krijgen (als het goed is) al het geld van de hotels terug. Enige gedoe is toch die vliegtickets. AA werkt nog steeds niet lekker mee. We hopen eigenlijk stiekem dat de vluchten worden geannuleerd en dat we dus geld terugkrijgen ipv vouchers.

  3. Top | #103
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Ik lees op heel veel plekken dat vliegmaatschappijen niet terugbetalen, maar vouchers geven. Ondanks dat ze dit verplicht zijn obv de EU regelgeving. Dus tja, wat doen je dan ... Rechtszaak aanspannen ? Dat zal dan moeten, als je echt je geld wilt. En het schijnt (ergens gelezen, maar niet officieel bevestigd) dat de Belgische regering heeft aangegeven dat vliegmaatschappijen (in België) niet aan deze EU regelgeving hoeven te voldoen, in deze bijzondere tijden. Ik twijfel dus ook wat te doen ... Wachten op annuleren ? Ik doe het wel, maar heb niet de illusie dat ik dan ineens geld op mijn rekening heb staan. Just FYI ;-) !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  4. Top | #104
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Het hopen en wachten op annuleren heeft zijn vruchten voor ons in ieder geval zijn vruchten afgeworpen, afgelopen zondag bleek dat onze vluchttijden waren gewijzigd (binnen 14 dagen voor vertrek en bovendien zonder bericht aan ons....) waardoor wij een dag later in de US zouden aankomen. Hierop heb ik contact gehad met American Airlines en inmiddels staat het volledige aankoopbedrag zelfs al op de rekening. Voor ons eind goed, al goed! Het wachten op annulering zal natuurlijk niet voor iedereen lonen en wij hebben hier gewoon - even op zijn Amsterdams - stinkende mazzel gehad!
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

  5. Top | #105
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Wat fijn voor jullie! Er zijn nu steeds gewijzigde vluchttijden dus kans is groot dat meer mensen hier mee te maken krijgen. Ik wacht nog even met actie ondernemen. Zou 29 april gaan. Heb voor alles wel gekeken wat er voor oplossingen zijn dus ben op de hoogte. Nu ook erg druk en stressvol op het werk ivm het virus. Word er echt depri van en ben straks zo toe aan vakantie..... Helaas zit dat er niet in.

  6. Top | #106
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Heel begrijpelijk... hopelijk kun je eventueel omboeken en na deze crisis alsnog genieten van de vakantie.
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

  7. Top | #107
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Wat fijn Fabian en Roshelle!
    Ik wacht nog even met het aanvragen van een voucher bij KLM. Ik weet ook niet goed wanneer wij wel zullen gaan.
    Hotels heb ik geannuleerd en ons appartement in Bradenton. Hotels hadden wij nog niet aanbetaald en het appartement daar hadden we 80 euro op aanbetaald en de eigenaar stort dat bedrag terug.

    Ik ben wel een beetje teleurgesteld in Exit reizen. Wij hebben 1034 euro betaald voor 18 dgn autohuur (weekje SUV en weekje Mustang cabrio, ophalen in Washington en inleveren in Tampa).
    Ik heb Exit gemaild met de vraag of we kunnen annuleren. Ik heb al een reactie terug. Annuleren kost ons 260 euro. Reservering omzetten naar een andere datum mag, maar dan zouden we wel eventuele tariefswijziging moeten betalen. Ik laat de reservering maar even staan. Nogmaals....waar iedereen tegenaan loopt...geen idee wanneer we wel kunnen gaan.

    Succes allemaal met omboeken/ annuleren en ik wens iedereen een goede gezondheid toe.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  8. Top | #108
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    vervelend voor iedereen die (nog) niet weg kan...maar...

    Ik snap niet waarom men nog steeds auto’s huurt met vooruitbetaling (en de annuleringskosten dan maar accepteert).
    Bij een vlucht ontkom je er niet aan om niet-annuleerbaar (behalve de eerste 24 uur) te boeken, maar bij de auto? Ik begrijp dat echt niet....er zijn zo veel aanbieders waar je pas bij inleveren van de auto betaalt...
    Laatst gewijzigd door Terpies; 31-03-20 om 20:31.
    If it ain't Dutch it ain't much

  9. Top | #109
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    vervelend voor iedereen die (nog) niet weg kan...maar...

    Ik snap niet waarom men nog steeds auto’s huurt met vooruitbetaling (en de annuleringskosten dan maar accepteert).
    Bij een vlucht ontkom je er niet aan om niet-annuleerbaar (behalve de eerste 24 uur) te boeken, maar bij de auto? Ik begrijp dat echt niet....er zijn zo veel aanbieders waar je pas bij inleveren van de auto betaalt...
    Tja....achteraf kun je er gemakkelijk spijt van hebben... Wij twijfelden nog of we de autohuur ook zelf zouden regelen. Maar uiteindelijk toch via een reisbureau gedaan. Ik boek al sinds 2009 bij Exit-reizen. Dit had niemand kunnen voorzien.

    Maar ik heb weer antwoord van Exit-reizen, nadat ik had geklaagd over de annuleringskosten. Ze geven aan dat op dit moment het inreisverbod tot en met 12 april is. Om deze reden kan de autohuur nog niet kosteloos geannuleerd worden. Aangezien ik toch nog geen andere datum heb, waarop we gaan reizen, laat ik het maar even zo.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  10. Top | #110
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    545

    Standaard Re: Reisverbod van 30 dagen van EU naar VS afgekondigd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    vervelend voor iedereen die (nog) niet weg kan...maar...

    Ik snap niet waarom men nog steeds auto’s huurt met vooruitbetaling (en de annuleringskosten dan maar accepteert).
    Bij een vlucht ontkom je er niet aan om niet-annuleerbaar (behalve de eerste 24 uur) te boeken, maar bij de auto? Ik begrijp dat echt niet....er zijn zo veel aanbieders waar je pas bij inleveren van de auto betaalt...
    wij hadden onze auto ook vooruit betaald, maar het hele bedrag teruggekregen. Vouchers van KLM inmiddels ook ontvangen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •