Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Uber en 4G

  1. Top | #1

    Standaard Uber en 4G

    Hoi,
    Komende zomer trekken we voor 3 weken naar Florida. We willen graag ook gebruik maken van Uber, maar hebben er nog geen ervaring mee. Ons gezin is met 4. Dan bestel ik via de app een auto waar 4 personen in kunnen, en de prijs die ik dan zie, is die voor het hele gezin, of voor 1 persoon? Kunnen we doorgeven met hoeveel personen we zijn, of als we de wagen bestellen, maakt het dan niet uit of we met 2, 3 of 4 personen instappen?
    Voor de app te kunnen gebruiken, hebben we 4G ter plaatste nodig? Heeft er iemand hier ervaring mee, kopen jullie ter plaatse?
    Alvast bedankt!

  2. Top | #2
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Uber en 4G

    Ik heb een usa sim kaart gekocht bij amazon.de werkt super !

  3. Top | #3
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    423

    Standaard Re: Uber en 4G

    Of een 4g kaart werkt (of zelfs ‘super’ werkt) heeft niets te maken met de kaart, maar vrijwel alles met de telefoon waarin je een (willekeurige) US simkaart plaatst. Als je een iPhone hebt (alles nieuwer dan een 5s) is je telefoon prima geschikt, en kun je kiezen uit een aantal aanbieders, bijvoorbeeld AT&T en T-mobile. met een Android telefoon hangt het er enorm van of hoe je bereik is, vanwege het veelal ontbreken van een of meerdere LTE banden die je nodig hebt voor de goede ontvangst in de US.

    Arieli verkoopt zowel AT&T als T-Mobile Sim kaarten tegen een goede prijs voor 30 dagen www.arielimobile.com maar er zijn genoeg mensen die elders kaartjes kopen (kan lonen als je minder dagen gaat, dan kun je veelal goedkopere kaartjes vinden, meestal ook met minder GB aan data).

    Je zult ook niet overal even goede dekking hebben want de US is niet overal even dichtbevolkt, de dekking van de ene aanbieder is niet perse slechter dan die van de ander.

    Vaak wordt AT&T aangemerkt als de provider met de beste dekking, maar ik heb zelf ook met AT&T een aantal malen zonder bereik gezeten in gebieden waar ik wel ontvangst verwacht had, bijvoorbeeld op de Natchez Trace Parkway.

    Voor wat betreft Uber: het is gewoon een taxi, die betaal je net zoals overal per rit voor het maximum aantal personen wat past (en staat aangegeven). Ben je met 4 personen (al dan niet met bagage) dan kan het zijn dat je een grotere auto moet bestellen. Let gewoon bij het bestellen in de app op dat je het juiste formaat auto bestelt, want anders kan de Uber je gewoon weigeren als het niet past.

    Uber is niet in alle steden (en vaak ook niet buiten de steden) beschikbaar, dus check dit van te voren.
    If it ain't Dutch it ain't much

  4. Top | #4
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    526

    Standaard Re: Uber en 4G

    Meegemaakt september vorig jaar met Uber: ik kon geen geld zetten op mijn account via VISA. VISA staat nochthans wereldwijd open. Telefoon was een iPhone 11. Hoe zou dit komen?

  5. Top | #5
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    423

    Standaard Re: Uber en 4G

    Je kunt als betalingsmethode je debit (pinpas) toevoegen en daarmee ook ter plekke in de taxi betalen, via de optie 'çontant' in de app.
    Ik weet niet of je met een visa card saldo op je uber cash account kunt zetten.

    Overigens werkt tegenwoordig apple pay via de meeste banken, dus je kunt (indien je geen CC wilt koppelen in je Uber app) ook altijd met Apple Pay na de rit in de taxi betalen.
    If it ain't Dutch it ain't much



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •