Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Eerst vliegtickets boeken of eerst Villa

  1. Top | #1

    Standaard Eerst vliegtickets boeken of eerst Villa

    Hoi!

    In 2013, 2014 en 2015 zijn wij naar Florida geweest. 2015 was de laatste keer dat we geweest zijn en ik was toen zwanger.
    De jaren erna zijn we in Europa gebleven.
    Nu willen we toch graag met de kinderen (het zijn er inmiddels 2) naar Florida gaan. Ze hebben er een leuke leeftijd voor op het moment dat we willen gaan.

    Wat boeken jullie vaak eerst? Eerst de vliegtickets of de villa? Ik lees namelijk vaak dat mensen hun verblijf al ver van te voren vast zetten. We willen 1 week in een villa rondom Orlando zitten voor de pretparken en de 1.5 week erna diverse andere plekken bezoeken.
    We willen zoals het we nu in gedachten hebben een week Orlando, dan door naar Fort Myers, Miami of Key Largo, Key West en terugvliegen vanuit Miami.

    Alvast bedankt!

    Groetjes, Melissa

  2. Top | #2
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Eerst vliegtickets boeken of eerst Villa

    Persoonlijk boek(te, want inmiddels eigen villa) ik de vliegtickets eerst, omdat ik altijd flexibel wil zijn om goede (lees: goedkopere) tickets te kunnen boeken. Maar de meeste villa's zijn flexibel te boeken, bv gratis annuleren tot 2 maanden voor aankomst (doen wij zelf ook). Dus als je al een mooie villa op het oog hebt, en je gaat ook nog in een vakantie/drukkere periode, dan zou ik die alvast vastzetten ;-) ! Want de mooie/goede villa's zijn altijd vrij snel volgeboekt, is mijn ervaring. Je kan dan altijd annuleren, mocht het nodig zijn. Wij vinden het overigens natuurlijk niet fijn als er 2 maanden van te voren wordt geannuleerd, want dan moeten we opnieuw gasten vinden, maar het mag wel. Overigens komt het (bij ons) maar heel zelden voor (haast nooit) dat een boeking geannuleerd wordt, met uitzondering van de corona situatie.

    Overigens is er zoveel aanbod, dat je altijd wel een villa naar je gading zult vinden, denk ik. Succes ! Mooi vooruitzicht om met de kinderen te gaan !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  3. Top | #3

    Standaard Re: Eerst vliegtickets boeken of eerst Villa

    Dank je wel voor je reactie! Het is echt even wat anders met of zonder kinderen naar Florida. Ik merk dat ik met alles 2x nadenk nu en ik wil het ook niet te druk voor ze maken.

  4. Top | #4
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Eerst vliegtickets boeken of eerst Villa

    Belangrijkste als eerste vonden wij (persoonlijk hoor)de planning en de route en daarna altijd eerst op zoek naar de beste/goedkoopste vliegtickets,(wel fijn als je die alvast binnen hebt )en vervolgens voor een auto en hotel of villa, en zeker met kleintjes is het heerlijk om in een villa te zitten, en inderdaad er zijn er genoeg.( en dit is/was nogmaals een hele persoonlijke volgorde van planning hoor),
    Andersom gebeurt het bv dat mensen terug willen naar een villa en dit al ruim van tevoren weten en daarop de vliegtickets gaan boeken en die kunnen pas ongeveer een jaar van tevoren geboekt worden. Wij hebben zelf al wel gemerkt dat mensen nu al veel verder vooruitkijken en een villa willen boeken voor 2023 of zelfs al verder vooruit. Wij zelf houden nu ook eerst een plekje vrij in ons huis en regelen daarna de vliegtickets, het is ook waar je je zelf prettig bij voelt (als je bv al eerder een villa of hotel ziet maar je kunt nog geen vliegtickets boeken).
    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    26

    Standaard Re: Eerst vliegtickets boeken of eerst Villa

    Hoi Melissa,

    Heerlijk met de kinderen naar Florida! Wij hebben dit inmiddels ook al een aantal keren mogen doen. Wij boeken eerst de tickets omdat ik het belangrijk vind dat we een korte overstap hebben en op een gunstig tijdstip vertrekken en landen. T is natuurlijk een flinke reis en met lange stop-over erg zwaar voor de kinderen en ons. Wij vliegen dan ook vaak op MCO heen en MIA terug, of MIA-MIA. Miami lijkt vaak net iets goedkoper. Laatste keer via Philadelphia naar Florida.Was ook fijn, want dan heb je je grenscontrole al in Philadelphia en ben je sneller van de luchthaven in Florida af. Voorheen meestal via Gatwick of Heathrow, maar nu voorkeur voor Philadelphia. Mocht je vragen hebben, laat het mij weten!

    Groetjes,

    Amber

  6. Top | #6

    Standaard Re: Eerst vliegtickets boeken of eerst Villa

    Hi Amber,

    Dank je wel voor je reactie!

    Voor ons is het de eerste keer met de kinderen. Best spannend! Wij vlogen zelf altijd met TUI rechtstreeks. Ideaal! Helaas is dit niet meer mogelijk. Het overstappen met de kids vindt ik best een dingetje. Mij lijkt overstappen in Londen erg fijn. Na een uurtje vliegen heb je de overstap al. Hoe ervaar jij dit? En wat is een fijne overstap tijd? We willen graag vliegen op Orlando en terug vanaf Miami.

    Groetjes Melissa

  7. Top | #7
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Eerst vliegtickets boeken of eerst Villa

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Melissa & Patrick Bekijk Berichten
    Mij lijkt overstappen in Londen erg fijn. Na een uurtje vliegen heb je de overstap al.
    Ook in Londen kan overstappen een "dingetje" worden als je van de ene naar de andere luchthaven moet om over te stappen (Gatwick en Heathrow)
    Persoonlijk vind ik juist een overstap in de USA prettiger omdat je het gedoe met de customs dan al hebt gehad en je daarna op de plaats van bestemming je koffer kunt pakken en gelijk door naar je vakantiebestemming. Als je na zo een lange reis in Miami of Orlando achteraan mag gaan sluiten en dan nog door de customs moet, is zeker met kinderen geen pretje.

  8. Top | #8
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Eerst vliegtickets boeken of eerst Villa

    Ook al stap je op Heathrow over kost het best wel wat tijd. Meestal moet je naar een andere Terminal. In mijn herinnering deden we daar toch ook best wel lang over(meer dan een uur)
    Vaak heeft de vlucht naar Londen ook vertraging en dan wordt het rennen.
    Ik vind het ook altijd fijn om in de USA over te stappen vanwege de reden die Bullyleo geeft.
    En op de terugweg een overstap in Londen vind ik ook vervelend omdat je er dan bijna bent en dan weer een hele tijd moet wachten op je vlucht naar Ams. Als je vlucht dan vroeger aankomt in Londen wat regelmatig gebeurt, wordt je overstap weer langer.
    Wij vliegen alleen via Londen als dat veel goedkoper is.
    Mar een ieder moet natuurlijk doen wat hem/haar het beste uitkomt.

  9. Top | #9

    Standaard Re: Eerst vliegtickets boeken of eerst Villa

    Goede tip idd!! Welke luchthaven vinden jullie fijn om op over te stappen?

  10. Top | #10
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Eerst vliegtickets boeken of eerst Villa

    Dat zijn meestal luchthavens aan de oostkant van de USA. Maakt me verder niet zo veel uit. Kijk dan meer naar gunstige vliegtijden en overstaptijden.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •