Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: kentekenplaten meenemenvanuit Nederland in koffer of handbagage?

  1. Top | #1
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard kentekenplaten meenemenvanuit Nederland in koffer of handbagage?

    Omdat we de garage wat willen inrichten hebben wij wat kentekenplaten die we mee willen nemen naar Florida, heeft iemand ervaring met het meenemen van kentekenplaten deze keer niet van USA naar Nederland maar richting USA, bij de douane zijn dan best heel strikt en wat zal dan beter zijn handbagage of koffer?
    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,

  2. Top | #2
    Florida Groupie Lindaa's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Bonita Springs
    Berichten
    251

    Standaard Re: kentekenplaten meenemenvanuit Nederland in koffer of handbagage?

    Maakt niet uit. Zolang het geen vloeistof is mag het in de handbagage.
    Life is one long insane trip. Some people just have better directions.

  3. Top | #3
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: kentekenplaten meenemenvanuit Nederland in koffer of handbagage?

    ok bedankt, gaan ze in de handbagage, kunnen we uitleggen waarvoor het is, misschien beter want stukken staal in de koffer ik weet het niet
    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,

  4. Top | #4
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: kentekenplaten meenemenvanuit Nederland in koffer of handbagage?

    Ik denk precies het tegengestelde, doe ze in de ruimbagage.
    Scherpe stukken staal in de handbagage kunnen vragen oproepen bij de controle. (Heeft niets met douane te maken.)
    In de ruimbagage wordt het gezien en evt. gecontroleerd zonder dat je er iets van merkt.

    Ik neem vrijwel altijd een steelpannetje mee. Vermoedelijk daarom wordt mijn ruimbagage veelvuldig geopend en gecontroleerd, maar nooit iets vermist of een opmerking gekregen.

  5. Top | #5
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: kentekenplaten meenemenvanuit Nederland in koffer of handbagage?

    Vandaar deze vraag ook, want inderdaad staal is scherp maar knaapje is je koffer nooit achtergehouden en pas later gearriveerd?
    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: kentekenplaten meenemenvanuit Nederland in koffer of handbagage?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sunnyrojo Bekijk Berichten
    Vandaar deze vraag ook, want inderdaad staal is scherp maar knaapje is je koffer nooit achtergehouden en pas later gearriveerd?
    Volgens mij houden ze geen koffer achter. Als er iets in zit wat gecontroleerd moet worden dan maken ze je koffer open en doen er dan keurig een briefje in van de TSA dat hij open is geweest. Mocht er iets in zitten wat niet mag dan word je apart geroepen. Een buitenlandse kentekenplaat wordt volgens mij niet gezien als contrabande.

  7. Top | #7
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: kentekenplaten meenemenvanuit Nederland in koffer of handbagage?

    @sunnyrojo

    Nooit achtergehouden en er zat zelfs meestal ook een scherp keukenmes in.
    Wel net als bullyleo beschrijft een briefje van de TSA erin.

  8. Top | #8
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: kentekenplaten meenemenvanuit Nederland in koffer of handbagage?

    Ik zou er voor de zekerheid wel een begeleidend briefje bij doen waarvoor je ze wil gebruiken, zodat er niet gedacht word dat je wat schimmigs wil doen met buitenlandse kentekenplaten. Better safe than sorry, toch ?
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •