Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: geboorteakte

  1. Top | #1

    Standaard geboorteakte

    Iemand ooit mee gemaakt dat je op schiphol de geboorteakte van je kinderen moest laten zien. op een vlucht naar Florida.

    We mochten door lopen van de marechaussee. Maar de volgende keer bij hebben want de regels veranderen weer.

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker jimbo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    45

    Standaard Re: geboorteakte

    Ja al meerdere malen, maar tot op heden alleen in Amsterdam. Ik heb deze gelukkig standaard bij mijn reispapieren zitten, net als in mijn geval een toestemmingsbrief van moeders dat onze zoon met mij mee naar Florida mag. Brussel en Dusseldorf heeft men er tot op heden niet naar gevraagd.
    groetjes Jimmy

    Florida 2012, 2013, 2014, 2015, 3x 2016, 2017, 2018 en 2x 2019

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    271

    Standaard Re: geboorteakte

    Is dat dan bij gescheiden ouders, met een andere achternaam?

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker jimbo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    45

    Standaard Re: geboorteakte

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Digitalman Bekijk Berichten
    Is dat dan bij gescheiden ouders, met een andere achternaam?

    Bij mij niet, wij hebben dezelfde achternaam en zijn ook zichtbaar familie. Maar zullen wel instructies zijn doordat er helaas weleens kinderen worden meegenomen die niet meer terugkomen. Ondanks het best irritant is, zou dit van mij ook bij andere luchthavens beter gecontroleeerd mogen worden.
    Laatst gewijzigd door jimbo; 03-10-19 om 12:55.
    groetjes Jimmy

    Florida 2012, 2013, 2014, 2015, 3x 2016, 2017, 2018 en 2x 2019

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: geboorteakte

    Nog nooit meegemaakt, en mijn kinderen hebben al vaak in een vliegtuig gezeten, met of zonder beide ouders.

    Maar p.s., met een paspoort en geboorte akte kan ik toch nog steeds mijn kinderen ontvoeren?
    En wat ook raar is dat ik nog nooit ergens heb gelezen dat je een geboorte akte nodig hebt om het land uit/in te kunnen.
    Laatst gewijzigd door marjolijne; 03-10-19 om 15:20.

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: geboorteakte

    Ik ben nog even gaan www'en over dit onderwerp.
    Maar dat is inderdaad iets als je reist als 1 ouder. En als je dan nog even door wwwt dan zie je dat je eigenlijk nog veel meer nodig hebt.
    Op Schiphol kijken ze eerst naar de namen in de paspoorten en naar de gelijkenis. Daarna gaan ze pas verder graven.

    Nu staat in mijn paspoort ook de achternaam van mijn man, en die hebben mijn kinderen ook
    Ook hebben mijn kinderen het "geluk" aardig op mij te lijken.
    Hierdoor zijn mij waarschijnlijk nooit aanvullende vragen gesteld.

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2018
    Berichten
    28

    Standaard Re: geboorteakte

    Als je alleen reist met een kind, dan heb je altijd toestemming van de andere ouder nodig.....ook als je getrouwd bent en dezelfde achternaam hebt.

  8. Top | #8
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    170

    Standaard Re: geboorteakte

    Nee nog nooit meegemaakt maar we reizen ook altijd samen.
    Wel vorig jaar een vriendinnetje meegenomen en daarvoor allerlei toestemmingsformulieren van de ouders meegenomen maar vreemd genoeg vroegen ze daar helemaal niet om.

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Berichten
    68

    Standaard Re: geboorteakte

    Ja tot nu toe elke keer maar bij ons heeft het idd te maken dat ik de Bonusvader ben en dus andere achternaam, maar vind het prima dat ze juist dit goed controleren����

  10. Top | #10
    Florida Groupie Ilse_'s Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    574

    Standaard Re: geboorteakte

    Heeft niks te maken met gescheiden zijn. Is een regel als er maar 1 ouder reist met een minderjarig kind. Moeder heeft op paspoort altijd haar meisjesnaam en dus vaak een andere achternaam als de kinderen en echtgenoot. Wij reizen al 7 jaar met mijn dochter en mijn man is haar bonuspapa. Heb wel altijd netjes de toestemming bij me van vader maar nog nooit naar gevraagd. Geboorteakte heb ik nog nooit meegenomen.

    Ik werk bij de gemeente hier en merk wel dat er steeds meer vraag komt naar een uittreksel waar het gezag op staat want dat je de ouder bent van een kind staat niet gelijk aan het gezag en daar gaat het over aan de grens. Als je geen gezag hebt mag je niet reizen zonder toestemming.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •