Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 42

Onderwerp: Tropical storm hurricane Dorian

  1. Top | #31
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Tropical storm hurricane Dorian

    Dank jullie wel! Heel veel zin in vakantie en we zijn goed gestart. Door de hurricane was het extreem rustig vandaag in Animal Kingdom. Fastpasses waren eigenlijk niet nodig. Ben benieuwd hoe het de rest vh weekend is.
    Nu wordt het wat weer betreft spannend voor de Carolinas, ik hoop dat het daar ook gaat meevallen.

  2. Top | #32
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Tropical storm hurricane Dorian

    Benieuwd naar volgende week. Weerbericht laat nogal veel onweer zien.

  3. Top | #33
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Tropical storm hurricane Dorian

    De week voordat Dorian aankwam, hebben we hebben die dagen aardig wat heen en weer geappt op de groepsapp van ons (Gusta en ik) met Frans en Ineke - even intensief contact als toen met hurricane Irma. Vooral de vrijdag dat er nog sprake van was dat Dorian in Florida aan land zou gaan had ik wel heel erg de hurricane blues. Dat het trauma nog niet verwerkt is bleek ook wel bij mijn familie, mijn schoonzus die daar permanent woont begon op zaterdagochtend, daar diep in de nacht, met me te appen op een nogal paniekerige wijze. Maar juist die zaterdagochtend begon het veranderende pad van Dorian zich af te tekenen, en nog diezelfde dag konden wij, maar ook zij, met een geruster gevoel verder.

    Het is vreselijk wrang om te zien hoe uiteindelijk de Bahama's de klap voor ons hebben opgevangen. Aanvankelijk was voorspeld dat Dorian boven Florida grotendeels tot stilstand zou komen om daarna een noordelijk pad de gaan vervolgen, dwars over de staat heen. In plaats daarvan kregen niet wij, maar de noordelijke eilanden ruim twee dagen de volle laag. We hebben in het nieuws kunnen zien wat de vloedgolf, en twee volle dagen wind en regen van een enorme categorie 5 orkaan doet. Die vloedgolf had ook Palm Beach kunnen zijn, en onze huizen in die twee dagen volle orkaankracht.

    Ik ben wel eens in Freeport geweest met een boottocht (cruise kon je het eigenlijk niet noemen) vanuit Fort Lauderdale. Op het eiland was niets te beleven, Freeport was niet meer dan een soort Amerikaanse buitenwijk, maar dan armer, een vervallen winkelcentrum, een paar overheidsgebouwen in een groot park en wat hotels. Maar daar staat nu dus helemaal niets meer van overeind. Het nieuws is de situatie alweer bijna vergeten - straks nog een shotje als 'onze jongens' met het marineschip daar aankomen en dan is het weer afgelopen. Terwijl de duizenden vermisten nog onder hun ondergespoelde en platgewaaide huizen moeten worden gehaald, of de komende tijd zullen aanspoelen op de kust doordat ze door het wegtrekkende en kolkende zeewater in zee gesleurd zijn.

    Ja we hebben geluk gehad en ik ben enorm opgelucht maar ik heb er een heel nare bijsmaak bij.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 10-09-19 om 22:08.

  4. Top | #34
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Tropical storm hurricane Dorian

    Het is inderdaad vreselijk wat er op de Bahama’s is gebeurd. Wij komen net terug uit New York en ik moet zeggen dat het wel elke dag in het nieuws was hoe erg de schade op de Bahama’s is. Ook werden er hulpacties opgestart door organisaties. Ik kreeg ook een mail van Greyhound over doneren van geld voor de slachtoffers.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  5. Top | #35
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Tropical storm hurricane Dorian

    Florida is idd aan een ramp ontsnapt... En vreselijk voor de Bahama's, zoveel mensen nog vermist, en alles verwoest
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  6. Top | #36
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Tropical storm hurricane Dorian

    Tja, na Irma zijn we dus met Dorian weer aan een ramp ontsnapt.
    En we hebben de orkaan helemaal gevolgd via diverse apps.
    En inderdaad veelvuldig contact gehad met Koen en Gusta.
    We moeten er niet aan denken dat Dorian zolang stil was blijven hangen boven Florida.
    Hoe erg het geweest had kunnen zijn hebben we kunnen zien via beelden van de Bahama's.
    Arme mensen.
    En ik kan niet anders dan beamen wat Koen schreef. We hebben een aardig dubbel gevoel.
    Nog steeds zijn er veel mensen, en zelfs regerings-leiders die de opwarming bestempelen als een hoax maar de gevolgen laten zich ieder jaar duidelijker zien.
    Voor we een huis in Florida kochten hebben we overwogen dat te doen in Arizona.
    Met name vanwege het orkaan gebeuren.
    Ik hoop toch niet dat de tijd ons zal leren dat we dat beter hadden kunnen doen.
    Maar ach, laten we het nog maar even aanzien.
    Over drie weken ben ik er.

  7. Top | #37
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Tropical storm hurricane Dorian

    Hoewel de global warming een serieus probleem is, komen zware orkanen altijd al voor. De heftigste orkaan sinds mensenheugenis is de Labor Day Hurricane van 1935 geweest lang voordat we van de opwarming van de aarde gehoord hadden.

    Dorian is in een aantal opzichten overigens vergelijkbaar geworden met de Labor Day Hurricane: een bijna vergelijkbare windsnelheid en zou volgens de eerdere voorspellingen ook landfall maken op Labor day. De depressie was minder diep dan de Labor Day Hurricane: een druk van minder dan 900 millibar is sindsdien nooit meer gezien in de VS.

  8. Top | #38
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Tropical storm hurricane Dorian

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    Hoewel de global warming een serieus probleem is, komen zware orkanen altijd al voor.

    Precies, je kan natuurlijk nooit zeggen dat die speciale orkaan komt door global warming.
    Maar ik zag een poosje terug een grafiek met alle orkanen van de laatste honderd jaar en de intensiteit ervan.
    Dan is een trend dus duidelijk te merken.
    Helaas kan ik natuurlijk die grafiek weer eens niet terug vinden. GRRRR


    Nog 18 dagen.

  9. Top | #39
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Tropical storm hurricane Dorian

    Vandaag wordt er hier in Daytona een tropische storm aangekondigd. Intensiteit is minder dan bij Dorian, maar ze verwachten overstromingen en sterke windstoten.

  10. Top | #40
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Tropical storm hurricane Dorian

    Ik kom net terug van een cruise in de Bahama’s. We hebben Nassau aangedaan waar helemaal niets van Dorian te merken was. Zij hebben ook het geluk gehad dat ze weinig last hadden vd storm. Donderdag waren wij het eerste cruiseschip waarbij de passagiers weer van boord mochten op Castaway Cay (Disney’s prive eiland in de Bahama’s). Ze hadden hard gewerkt om het eiland weer in orde te maken. Ondanks dat het oog vd storm niet ver vh eiland lag was de schade beperkt gebleven. Er bleek wel veel zand verplaats te moeten worden omdat de stranden zo goed als weg waren en de beplanting zag er een stuk zieliger uit. Heel veel bruine struiken en palmbladeren. Er werken veel mensen op Castaway Cay die op Abaco Island wonen. Dus een paar excursies konden niet doorgaan maar de bahamian winkeltjes waren open en bemand.
    De verschillende cruiselines doen veel aan hulp voor de bahama’s. Disney heeft de hele week al spullen via oa Castaway Cay naar Abaco gebracht. Toen wij er waren stonden er heel veel pallets met water en nieuwe generators klaar. Aan de ene kant heel dubbel maar deze eilanden zijn vaak enorm arm (zoals Koen ook al schreef) en leven vh (cruise)toerisme. Dus hoe sneller alles weer op gang is hoe eerder er weer wat geld binnen kan komen. Daar hebben zowel de bewoners als de cruise maatschappijen baat bij.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •