Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19

Onderwerp: Bagage vertraagd : vergoeding ?

  1. Top | #11
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Bagage vertraagd : vergoeding ?

    Weleens schade aan je auto gehad veroorzaakt door een ander?
    Kreeg of claimde je dan ook de tijd die je moest besteden aan het invullen van de formulieren? Je auto naar het schadebedrijf brengen en halen? Kilometervergoeding en een halve snipperdag? Schade door stress?

    Onzin? Het is net als wat boven beschreven is.

  2. Top | #12
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Bagage vertraagd : vergoeding ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Weleens schade aan je auto gehad veroorzaakt door een ander?
    Kreeg of claimde je dan ook de tijd die je moest besteden aan het invullen van de formulieren? Je auto naar het schadebedrijf brengen en halen? Kilometervergoeding en een halve snipperdag? Schade door stress?

    Onzin? Het is net als wat boven beschreven is.
    Is wel even wat anders natuurlijk. Er is betaald voor een reis met bagage en nu hebben ze niet geleverd waar je voor betaald hebt (of eigenlijk te laat geleverd). Daardoor heb je dan ook nog dat je tijdens een deel van je vakantie (waar je ook voor betaald hebt) niet kan doen wat je zou willen doen. Ik heb vaak genoeg gezien dat mensen gecompenseerd werden omdat ze niet kregen waarvoor ze betaald hadden (ook gederfd vakantiegenot).
    Maar ben het er mee eens dat een compensatie er waarschijnlijk in dit geval niet in zit. Ik zou net als Cindy al schrijft mijn tijd er niet meer aan verspillen.
    Ik ben trouwens recordhouder bagage niet ontvangen op Schiphol, bij thuiskomst dus. Tot nu toe altijd keurig thuisbezorgd de volgende dag. En er maar het voordeel van inzien dat je zelf niet met je koffer aan de wandel hoeft . Op de heenweg je bagage niet hebben is een heel stuk vervelender!

  3. Top | #13
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Bagage vertraagd : vergoeding ?

    Pittige reacties. Brengt wel een mooie discussie mee. Leerzaam te zien hoe mensen anders reageren op een zaak.

  4. Top | #14
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Bagage vertraagd : vergoeding ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kletskous Bekijk Berichten
    .

    1* En het is gewoon balen dat je niet bij je spullen kunt.
    2* Het erbij laten zitten of....

    3* Volgens mij heb ik geen PIR rapport gekregen ?
    Wel een bonnetje met een nummer erop waarmee ik op een website kon inloggen en de status kon volgen.
    Maar of dat een zgn. PIR-rapport is, ik heb geen idee. Heb geen ervaring hiermee.

    4* Wat zouden jullie doen?
    Voor wat betreft punt 1: Dat is zeker waar.
    Voor wat betreft punt 2: Zoals Cindy al zei....doorrrrrr!

    Voor wat betreft punt 3: Als je geen idee hebt, zou je eens na kunnen denken over wie je daar dan de schuld van kunnen geven. Bij schade in het verkeer komt er ook niemand met een schadeformulier naar je toe.... Een PIR formulier moet je direct vragen. Als je zelf al niet goed weet wat je nu precies hebt gedaan, hoe kan een forum je dan advies geven? Het lijkt er op dat je niet goed voorbereid was en ook nu snap je de situatie waar je in zit niet. Door schade en schande wordt men wijs, mocht het je ooit nog eens overkomen dan heb je er nu ervaring mee!

    Voor wat betreft punt 4: Jammer dat je blijft zeuren over een vergoeding terwijl nu toch wel duidelijk is dat je er geen recht op hebt omdat je geen kosten hebt gemaakt. Gelukkig geef je zelf al aan dat het je niet om € 1000 euro gaat, dat is een beginnetje! Je redenering over een geste; vind je dat nu zelf ook niet een beetje onzin? Als je huis afbrandt, kan je ook niet bij je spullen maar de verzekering betaalt echt alleen je schade. Van een geste is bij verzekeringskwesties geen sprake.

    Of je ja dan nee nog eens bij BA aanklopt, moet je zelf weten maar in hun voorwaarden staat dat je de claim alleen maar in kunt dienen als deze vergezeld gaat van een PIR formulier. Bovendien heb je inmiddels de termijn laten verstrijken dus ja, wat wil je nu nog horen?
    Laatst gewijzigd door Teleton; 22-08-19 om 10:00.

  5. Top | #15
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Bagage vertraagd : vergoeding ?

    De toon mag wel wat minder aanvallend wat mij betreft.

    Ik heb deze reis wéér nieuwe dingen geleerd: het bestaan van een PIR-formulier. Ik had wél gelezen dat je de koffertags goed moest bewaren (wist ik 2 jaar geleden ook niet bijvoorbeeld, nooit over gehoord), dus dáár had ik zeker op gelet en ook op de boardingpassen. Maar dat je zo'n formulier moet hebben wist ik niet nee. Als je zaken nooit eerder meemaakt weet je toch niet waar je op moet letten. Ik hoop het nooit meer mee te maken maar ben nu in elk geval voorbereid.

    Maar ik heb besloten om het er inderdaad bij te laten zitten. We kijken vooral terug op een geweldige vakantie waarbij het missen van de koffers een slechte start was maar ons verder niet heeft belemmerd.
    Op naar de voorpret van een volgende verre reis !

  6. Top | #16
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Bagage vertraagd : vergoeding ?

    En dat lijkt me een mooie conclusie van dit verhaal
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #17
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Bagage vertraagd : vergoeding ?

    Ik blijf bij mijn standpunt: als commerciële organisatie mag je op zijn minst een vorm van commerciële geste doen naar jouw klant. Zo hebben we bij de vertraging van de levering van onze nieuwe wagen, een vervangwagen gekregen voor een paar dagen en gratis vloermatten voor de nieuwe. De wagen die werd overgenomen door de garage mocht ik houden tot de nieuwe er was. Garagebedrijf moest in feite niets doen want de wagen zat nog binnen de wettelijke levertermijn. Mooie commerciële tegemoetkoming van de garagehouder. Dat bedoel ik dus. Als BA klantgericht is, kunnen ze iets doen. Al is het maar een kortingsbon voor een volgende vlucht oid. Klant blij en BA blij.

  8. Top | #18
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Bagage vertraagd : vergoeding ?

    Dat zou je verwachten maar de marges op vliegen zijn dusdaning laag dat ze dit soort 'gestes' niet gaan doen als het niet perse moet vanuit regelgeving.
    Op een auto zit een stuk meer marge. Dan kun je nog wel eens wat regelen.

    Vliegen is niks meer dan een bus- of trein-reis van A naar B. Bij vertraging of ander ongemak mag je blij zijn dat je een gevulde koek krijgt..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #19
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Bagage vertraagd : vergoeding ?

    Ik ben het met je eens Njit. Maar vindt het een spijtige vaststelling. Commercialiteit is ver te zoeken als de marges te dun worden. Meer dan eens word het dan ook inboeten op kwaliteit. I rest my case nu. Was een interessante discussie om te volgen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •