Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 50 van de 50

Onderwerp: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

  1. Top | #41
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2017
    Locatie
    Millingen aan de Rijn
    Berichten
    82

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Zo...net een uurtje thuis na een enerverende vlucht vanuit Orlando met Lufthansa. De vakantie was top, de terugreis wat minder.
    De oorspronkelijke vlucht van zondag 29 december om 19.35 (met aankomsttijd om 10.15 op Frankfurt) werd de avond hiervoor verzet naar 20.55 (met aankomsttijd 12.15 op Frankfurt). Hierdoor hebben we de aansluitende vlucht gemist naar Amsterdam die om 12.30 stond gepland (en ook vertrokken is op die tijd). We kregen al een bericht dat de volgende vlucht om 18.00 uur of om 21.00 uur zou zijn. Bij de servicebalie gekozen voor de vlucht van 20.55 uur. (De vlucht van 18.00 uur ging over Munchen en zou nog later aankomen in Amsterdam dan de vlucht van 20.55 uur). Dat betekende dus al met al een vertraging van 8,5 uur (en dat duurt langgggg die 8,5 uur doorbrengen op het vliegveld). We kregen wel een compensatiebon van wel 10 hele euro's per persoon! De rest van de bonnen heb ik allemaal bewaard, evenals de boardingpassen.

    En om van de nood maar een deugd te maken: volgens mij hebben we wel recht op compensatie als ik het zo nalees op internet.
    • met 3 uur of meer vertraging aankomt op de eindbestemming;
    • vanuit een EU-land vertrekt of naar een EU-land terugvliegt met een in de EU gevestigde luchtvaartmaatschappij


    Via enkele maatschappijen eens gekeken of dat inderdaad zo is, en zij geven aan dat ik 600 euro per persoon terug kan claimen. Nu wil ik dat zelf gaan proberen eerst (heb al wat voorbeeldbrieven gevonden) want sja...ik blijf een Hollander en dit bedrag terugkrijgen betekent weer nieuwe tickets in het vooruitzicht
    Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken bij het aanvragen? Tips?

  2. Top | #42
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Dat is inderdaad een vervelende terugreis. Dit geeft je zeker recht op compensatie (en daarmee straks wellicht een nieuwe reis naar Florida). Je kunt dit heel goed zelf doen en hoeft hiervoor helemaal geen bureau in te schakelen, want je staat gewoon in je recht en Lufthansa kan daar niets anders van maken. Mijn tip is om meteen de claim bij Lufthansa in te dienen en niet te wachten. Dit hebben wij bij KLM ook eens gedaan, we hadden toen al binnen enkele dagen een reactie. Uiteraard weten we niet hoe snel dit bij Lufthansa gaat. Succes!

  3. Top | #43
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2017
    Locatie
    Millingen aan de Rijn
    Berichten
    82

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Dank je wel, dat staat morgen op het programma. Nu slapen

  4. Top | #44
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Geen ervaring mee, maar wat vervelend zeg! Dan wil je naar huis en moet je nog zó lang wachten... Hopelijk wordt het goed gemaakt met een vergoeding.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  5. Top | #45
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Yes, eens met @elstars ! Je hebt, in principe, recht op vergoeding en ik zou zeker eerst zelf die claim indienen bij Lufthansa. Ik zeg in principe, want het kan in extreme situaties om overmacht gaan. Maar als ze het al 24uur van te voren weten, denk ik niet dat ze een hiervan gebruik kunnen maken. Succes !! Zou leuk cadeautje zijn ;-) ! Snel nieuwe reis boeken !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  6. Top | #46
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Vervelend, wij hadden op de heenreis 4,5 uur (afgelopen 4 december)vertraging bij Lufthansa eerst zieke passagier, toen problemen met airsupply en daarna wisseling personeel, we zaten al in het vliegtuig en waarschijnlijk omdat de versnaperingen voor de vlucht moesten behouden geen eten en drinken , inmiddels al wel 600 euro pp teruggevraagd en gekregen tot zover goed geregeld dus een heel leuk kerst cadeau!!
    Maar bij aankomst in Davenport zijn we gaan kijken op de laptop of we recht hadden op een vergoeding en hebben daar op een site alles ingevuld en verstuurd, verder niets getekend.
    Daarna toch maar besloten om het zelf te regelen via Lufthansa.
    Nu blijft die site waar we naar info zochten toch beweren dat zij een fee hebben verdient voor de informatie die is gegeven, maar wij vinden dat onzin, nergens voor getekend en uiteindelijk alles zelf geregeld via Lufthansa.
    Heeft iemand hier ook ervaring mee?
    Volgens mij is het vrij simpel, nergens voor tekenen is dus geen overeenkomst en dus geen recht op welke Fee dan ook.
    Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus en december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, augustus 2020, augustus 2021 bezoek onze Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
    2015, 2017, 2020 Westkust USA,

  7. Top | #47
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2017
    Locatie
    Millingen aan de Rijn
    Berichten
    82

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Reken maar! Als dit wordt gehonoreerd willen we eens een keer kijken naar OF de Westkust van Florida OF in de omgeving van San Francisco. Als extraatje later dit jaar

  8. Top | #48
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Locatie
    groesbeek
    Berichten
    33

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    iemand al ervaring hoe Budgetair handelt bij, door het corona virus, geannuleerde vluchten met Lufthansa en United Airlines?

  9. Top | #49
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tcjvissers Bekijk Berichten
    iemand al ervaring hoe Budgetair handelt bij, door het corona virus, geannuleerde vluchten met Lufthansa en United Airlines?
    Hier exact dezelfde vraag betreffende Expedia, handelt bij, door het corona virus, geannuleerde vluchten met Lufthansa en United Airlines
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  10. Top | #50
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Lufthansa is praktisch onbereikbaar en zoals ik hier lees https://forum.allesamerika.com/viewt...39215#p1239215 geeft United alleen nog vouchers af.
    met BudgetAir als extra schakel ertussen kan het naar mijn idee nog lang duren voor je iets hoort laat staan terug krijgt.
    Mijn bij Lufthansa geboekte vlucht is gecancelled en ik heb via twitter de toezegging dat ik een volledige refund krijg. Vooralsnog heb ik alleen een bevestiging per mail dat de hele trip voor mij geannuleerd is verder niks waar een bedrag op staat.
    Ik denk dat we allemaal een hoop geduld moeten hebben, maakt ook niet uit, er zijn belangrijkere dingen op dit moment.
    Florida 2007, 2014, 2015, 2016 (2x), 2017 (2x), 2018 (2x), 2019, 2022 (2x), 2023 (2x)
    next: april 2024 & augustus 2024
    Zuidwest USA
    2016, 2017, 2019, 2022



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •